mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Widoczne postępy na drodze S5 Wrocław-Korzeńsko

Widoczne postępy na drodze S5 Wrocław-Korzeńsko

Droga ekspresowa S5, która ma połączyć województwa dolnośląskie i wielkopolskie, powoli zaczyna nabierać kształtów. Kończą się prace projektowe i ruszyły prace budowlane na odcinku dolnośląskim.

Widoczne postępy na drodze S5 Wrocław-Korzeńsko
Dolnośląski odcinek drogi ekspresowej S5, liczący w sumie 48 kilometrów, został podzielony na trzy części. Na wszystkich tych fragmentach (Korzeńsko-Żmigród, Krościna-Marcinowo, Marcinowo-Wrocław Północ) już w minionym roku wybrano wykonawców.

Obecnie na ostatnim etapie są prace projektowe, ruszyły też pełną parą prace budowlane na dolnośląskim odcinku S5. Wykonawcy wszystkich trzech odcinków wykonali już odhumusowanie trasy i rozpoczęli prace przy budowie obiektów inżynierskich. Na całej budowie pracuje obecnie ok. 500 osób oraz ok. 300 sztuk sprzętu budowlanego.

Droga ekspresowa S5 o długości ok. 48 km połączy Wrocław z województwem wielkopolskim. Wyposażona będzie w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stroną oraz pas awaryjny. Na trasie wybudowanych zostanie 6 węzłów drogowych: Żmigródek, Żmigród, Prusice, Krościna, Trzebnica, Kryniczno a węzeł Wrocław Północ zostanie przebudowany. W ciągu drogi ekspresowej S5 powstaną dwie pary Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP Morzęcino Zachód, MOP Morzęcino Wschód, MOP Wisznia Mała Zachód, MOP Wisznia Mała Wschód. Do wybudowania wszystkich obiektów mostowych Wykonawcy zużyją ponad 16 tys. gruszek z betonem oraz ok. 22 tys. ton stali. Ilość nawierzchni bitumicznej niezbędnej do wykonania trasy głównej i pozostałych dróg wyniesie ponad milion metrów kwadratowych, tj. ponad 1000 ha.



Oddanie do ruchu drogi ekspresowej S5 na odcinku Korzeńsko-Wrocław planowane jest pod koniec 2017 roku.

Wielkopolski odcinek ekspresowej "piątki" jest natomiast bardziej zróżnicowany pod względem zaawansowania prac. Od września ubiegłego roku przejezdny jest już prawie 30-kilometrowy odcinek S5 od Korzeńska do Kaczkowa, dzięki którym kierowcy ominą m.in. Rawicz oraz Bojanowo. W przypadku odcinków Radomicko-Kaczkowo oraz Wronczyn-Radomicko wciąż jeszcze trwają procedury przetargowe. Według zapowiedzi GDDKiA jeszcze w tym roku mają zostać podpisane na nie umowy i również w 2017 r. zostaną one oddane do użytku.


Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport