mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Widoczne postępy na drodze S5 Wrocław-Korzeńsko

Widoczne postępy na drodze S5 Wrocław-Korzeńsko

Droga ekspresowa S5, która ma połączyć województwa dolnośląskie i wielkopolskie, powoli zaczyna nabierać kształtów. Kończą się prace projektowe i ruszyły prace budowlane na odcinku dolnośląskim.

Widoczne postępy na drodze S5 Wrocław-Korzeńsko
Dolnośląski odcinek drogi ekspresowej S5, liczący w sumie 48 kilometrów, został podzielony na trzy części. Na wszystkich tych fragmentach (Korzeńsko-Żmigród, Krościna-Marcinowo, Marcinowo-Wrocław Północ) już w minionym roku wybrano wykonawców.

Obecnie na ostatnim etapie są prace projektowe, ruszyły też pełną parą prace budowlane na dolnośląskim odcinku S5. Wykonawcy wszystkich trzech odcinków wykonali już odhumusowanie trasy i rozpoczęli prace przy budowie obiektów inżynierskich. Na całej budowie pracuje obecnie ok. 500 osób oraz ok. 300 sztuk sprzętu budowlanego.

Droga ekspresowa S5 o długości ok. 48 km połączy Wrocław z województwem wielkopolskim. Wyposażona będzie w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stroną oraz pas awaryjny. Na trasie wybudowanych zostanie 6 węzłów drogowych: Żmigródek, Żmigród, Prusice, Krościna, Trzebnica, Kryniczno a węzeł Wrocław Północ zostanie przebudowany. W ciągu drogi ekspresowej S5 powstaną dwie pary Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP Morzęcino Zachód, MOP Morzęcino Wschód, MOP Wisznia Mała Zachód, MOP Wisznia Mała Wschód. Do wybudowania wszystkich obiektów mostowych Wykonawcy zużyją ponad 16 tys. gruszek z betonem oraz ok. 22 tys. ton stali. Ilość nawierzchni bitumicznej niezbędnej do wykonania trasy głównej i pozostałych dróg wyniesie ponad milion metrów kwadratowych, tj. ponad 1000 ha.



Oddanie do ruchu drogi ekspresowej S5 na odcinku Korzeńsko-Wrocław planowane jest pod koniec 2017 roku.

Wielkopolski odcinek ekspresowej "piątki" jest natomiast bardziej zróżnicowany pod względem zaawansowania prac. Od września ubiegłego roku przejezdny jest już prawie 30-kilometrowy odcinek S5 od Korzeńska do Kaczkowa, dzięki którym kierowcy ominą m.in. Rawicz oraz Bojanowo. W przypadku odcinków Radomicko-Kaczkowo oraz Wronczyn-Radomicko wciąż jeszcze trwają procedury przetargowe. Według zapowiedzi GDDKiA jeszcze w tym roku mają zostać podpisane na nie umowy i również w 2017 r. zostaną one oddane do użytku.


Podobne wiadomości:

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowa Dacia Duster debiutuje na targach IAA
Nowa Dacia Duster debiutuje na targach IAA
Na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie zadebiutowała kolejna generacja najpopularniejszego SUV-a z polskich salonów. Przyjrzeliśmy się z bliska drugiej odsłonie Dacii Duster.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic