mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Większe tempo prac na DK4 Rzeszów-Łańcut

Większe tempo prac na DK4 Rzeszów-Łańcut

Przed wykonawcami i nadzorem inwestycji na DK4 Rzeszów-Łańcut został postawiony cel przyspieszenia tempa robót tak, aby w efekcie skrócić realizację robót nawierzchniowych i oddać cały przekrój drogi do ruchu do końca października br.

Większe tempo prac na DK4 Rzeszów-Łańcut


Rzeszowski Oddział GDDKiA przeprowadził rozmowy z wykonawcami w ostatnich pod koniec kwietnia. Przyśpieszenie prac ma być możliwe dzięki usprawnieniu organizacji ruchu i rozszerzeniu frontu robót poprzez zaangażowanie większej ilości sprzętu oraz siły roboczej pracującej w systemie dwuzmianowym.


Droga krajowa nr 4 jest jedną z ważniejszych tras w kraju i jest częścią transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T. Przebudowa odcinka Rzeszów-Łańcut ma na celu przede wszystkim dostosowanie jej parametrów do wymagań przepisów UE poprzez zwiększenie nośności drogi oraz wzmocnienie obiektów inżynierskich. Duży nacisk został położony na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wprowadzenie zmian w organizacji ruchu, a w szczególności przebudowę skrzyżowań, budowę azyli dla pieszych, przebudowę zatok autobusowych, remont, przebudowę i budowę chodników i ciągów pieszo-jezdnych, a także wykonanie urządzeń służących ochronie środowiska (ekrany akustyczne, wymiana okien).

Realizacja kontraktu na odcinku Rzeszów-Łańcut została powierzona wyłonionemu w procedurze przetargowej Konsorcjum 4 firm:

  • Odc. 1. Rzeszów – Krasne: Przedsiębiorstwo  Robót Drogowych Lubartów S.A – Lider Konsorcjum
  • Odc. 2. Kraczkowa – Krzemienica: Lubaczowskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. – Partner Konsorcjum
  • Odc. 3. Krzemienica – Łańcut: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w Leżajsku S.A. – Partner Konsorcjum
  • Obiekty inżynierskie: INTOP Tarnobrzeg – Partner Konsorcjum
Oznacza to, iż każda z tych firm realizuje samodzielnie swoją część kontraktu, zgodnie z przyjętym harmonogramem

 

 

Przebudowa drogi krajowej nr 4 Machowa - Łańcut

 


Podobne wiadomości:

Więcej niż Evo X – FQ-400

auto motor i sport 0000-00-00

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~Może rzeczywiście Bartek ma rację? 2009-05-05

Wylanie asfaltu, zamiast posadzenie zieleni rozdzielającej jezdnie było trochhę lekkomyślne...! jeśli nie podsumować tego inaczej. A jeżeli dziś już wiemy, że A-4 nie powstanie na pewno na tym odcinku do czerwca 2012, to trzeba przyznać, że nieźle załatwili przepustowość drogi na EURO, na cacy albo na amen, jak kto woli. Takie rzeczy tylko w Polsce.

~ssh 2009-05-05

@bartek: nie wiem gdzie ty widziałeś koleiny w dopiero co wyremontowanej nawierzchni, remont jeszcze się nie skończył, może ci się pomyliło z tymczasowymi przejazdami. Ja wiem, że zachód to w ogóle uber alles, cud miód i takie tam, ale poczekaj może z pluciem do zakończenia remontu.

~Bartek 2009-05-04

Jadąc ostatnio tą drogą z Krakowa do Przemyśla nie mogłem wprost uwierzyć moim oczom. Wyremontowane niedawno odcinki mają już widoczne koleiny. Nie wiem, czy jest to zasługa cudownej polskiej myśli inżynierskiej, czy przeciążonych tirów. Jednakże szczególnie o pomstę do nieba woła zrobienie z 4 pasów tylko 2 do jezdy a resztę pomalowanie w zebrę. Nie lepiej było posadzić tam kwiaty niż bezmyślnie zużywać asfalt. Jeżdzę dużo po Europie i nigdzie takich durnych rozwiązań nie widziałem.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?