mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Wielu chętnych na budowę A2 Stryków ? Konotopa

Wielu chętnych na budowę A2 Stryków ? Konotopa

Zainteresowanie firm drogowych, w tym chińskich i indyjskich, budową autostrady A2 od Strykowa do Konotopy okazało się bardzo duże. Konsorcja potencjalnych wykonawców złożyły aż 87 ofert na wykonanie poszczególnych odcinków trasy. Wybór wykonawców we wrześniu. Trasa będzie gotowa w maju 2012 roku.

Wielu chętnych na budowę A2 Stryków ? Konotopa
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła 28 kwietnia 2009 roku oferty w pierwszym etapie przetargu na wybór wykonawcy projektu i budowy autostrady A2 od Strykowa do Konotopy, podzielonej na pięć odcinków oraz oferty na zarządzanie kontraktem na projekt i budowę całości autostrady A2 od Strykowa do Konotopy, w tym pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót. Projektowany fragment A2 podzielono na pięć odcinków liczących: A 29,2 km, B 16,9 km, C 20 km, D 17,6 km, E 7,1 km. (A jest najbliżej Łodzi, E – najbliżej Warszawy).

GDDKiA przewidziała maksymalną liczbę ofert dla każdego odcinka oraz dla zarządzania kontraktem i pełnienia nadzoru na 20. Firmy spełniające kryteria przetargu zostaną zaproszone do składania ofert cenowych. Wybór wykonawcy jest planowany na wrzesień br. Rozpoczęcie prac nastąpi jesienią. Autostrada A2 na odcinku Stryków-Konotopa według założeń GDDKiA będzie gotowa w maju 2012 roku.

Autostrada A2 fragment drogi międzynarodowej E30, leżącej w II transeuropejskim korytarzu transportowym. Kontynuując przebieg niemieckiej autostrady A12 z Berlina, na terenie Polski przebiegać będzie od przejścia granicznego w Świecku przez Poznań, Łódź, Warszawę i Siedlce do polsko-białoruskiego przejścia granicznego w Kukurykach. W okolicach Strykowa pod Łodzią przetnie autostradę A1. Obecnie istnieje 252-kilometrowy odcinek A2 Nowy Tomyśl-Stryków.

Na odcinku od granicy z Niemcami do Nowego Tomyśla trwają ustalenia finansowe wykonawcy -  spółki Autostrada Wielkopolska. Od Nowego Tomyśla do Konina autostrada jest w ruchu i objęta jest koncesją wydaną spółce Autostrada Wielkopolska. Od Konina do Strykowa trasę A2 wybudowano w systemie tradycyjnym przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej. Budowa trwała 22 miesiące. Odcinek Stryków-Warszawa budowany będzie w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Obecnie prowadzone jest postępowanie przetargowe, a prace budowlane rozpoczną się w 2009 r. Odcinek od granicy niemieckiej do Warszawy w roku 2011 stanie się częścią europejskiego systemu autostradowego.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~dpl1000 2009-05-04

drogi Romku.ja rowniez nie jestem, delikatnie ujmujac sympatykem Rosji i Niemiec,ale trzeba przyznac ze wiekszosc polskiego eksportu jedzie własnie do tych krajow, odkad powstały te panstwa i zrozumiale jest ze kazda ze stron chce jak najwiecej zysków dla siebie, stad te zgrzyty a wczesniej wojny.Co do unicestwiena, to jak wytłumaczysz,ze dostajemy od UE kase,ktorej najwiecej wpłacaja wlasnie Niemcy! a Rosja,ktora tak nienawidzimy uratowala nam tylek w czasie II WŚ,(co zrobili potem to inna sprawa, ale jakby nie oni to by nasi przodkowie poszli z dymem i komunizmu w polsce tez by nie bylo) i co za dziwna solidarnosc z naszym prezydentem ktory jest uosobieniem wszystkiego tego,co powinno sie wypleniac w narodzie,czyli zawiści,myslenie stereotypami zamiast umiejetnosci merytorycznej dyskusji i szerzenia podzialow wsrod spoleczenstwa Jak wiec widac w latach 1926 - 2009 troche sie wydarzyło tylko co to wszystko ma do budowy A2 Stryków - Konotopa?

~romek 2009-05-01

Reczpospolita 1926 to 8 lat niepodleglosci poczatek budowy nowoczesnego panstawa w trudnej sytuacji politycznej i gospodarczej dwoch wrogow Niemiec i Rosji.Szczgolie polityka niemiecka w zakresie gospodarczym wprowadzanie utrudnien celnych na towary wegiel z Polski w celu udowodnienia ze Slask powinien byc niemiecki .Strajki dokerow gdanskich blokujacych przeladunek broni z Francji w najtrudniejszej sytuacji militarnej 2 Rzeczypospoliej kiedy sowieci stali u bram Warszawy wymuszal potrzbe budowy szlakow komunkacyjnych ktorymi mozna bylo bezpiecznie transportowac surowce o strategicznym znaczeniu dla kraju.Czy Polska w 2009 roku jest krajem wolnym od wszelkich zagrozen ,czy polityka Niemiec w ramach UE czy samastajatielna jest nam sprzyjajaca.Zasadnicze szlaki tranzytowe , trasy komunikacyjne ,przsylu ropy i gazu z uwagi na geopolozenie Polski z wschodu na zachod pozostana istotne dla UE.Poltyka Niemiec idzie w kierunku neutralizacji znaczenia Polski jako kraju tranzytowgo stad budowa rurociagw przesylowych omijajacch nasz kraj.Juz w latach 70 wybudowano polaczenie promowo-kolejowe Mukran(NRD) -Klajpeda(ZSRR) w celu omijania Polski jako kraju tranzytowego .Nalezy przypomniec oczywiscie sprawe torow podejsciowych do portu w Swinoujsciu gdzie 1983 NRD jednostronnie rozszerzyl pas wod przybrzeznych do 12 mil co spowodowlo zablokowanie zachodich torow.Ostatnie wydarzenia polityczne w Niemczech,, resentymenty Steinbach kaza spojrzec na stosunki polsko-niemeickie w perspektywie przyszlych lat.Prawsoodobnie istnienie dwoch hegemonow USA -i Rosji powoduje umiarkowane stanowisko Niemiec w kwestiach granic ale zawsze beda probowac urtudniac rozwoj Polski.Widac to zawsze w momencie budowy niezaleznosci ataki na PiS Prezydenta.Embargo Rosji na produlkty Polskie czyli tak samo jak w 1926.Czy ludzie sie zmieniaja miedzy 1926 -2009 chyba nie

~dpl1000 2009-05-01

drogi Romku wyluzuj troche bo zejdziesz na zawał. ja wiem ze w Polsce budowa dróg pozostawia wiele do zyczenia, ale gdy nie trzeba sobie zawracac glowy prawami czlowieka,kazdy moze budowac bardzo szybko co mu sie podoba.porównywanie obecnych realiow naszego kraju i Polski z 1926 jest lekka przesada,a uwierz mi, nie chcialbys mieszkac w Polsce z 1926.

~romek 2009-05-01

budujcie normalnie.Jak? Zarzad GDDKiA dobrze zorgnizowany z wlasnym biurem projektowym,dobre projekty z kosztorysami,pelen przeglad sytuacji,wlasny nadzor nad budowa to przynajmniej 100mln oszcednosci dla takiej budowy jak A1.Mamy A1,A2,A4 w budowie.Jakis korupcyjny system ppp ktory nic nie wymusza na wykonawcy .Sieci drogowe o znaczeniu strategicznym dla kraju powinno budowac panstwo a nie jakas banda cwaniakow skupiona wokol politykow.W 1926 roku II Rzeczpospolita budjac szlak kolejowy z Slaska do Gdyni zorganizowala biuro pt Zarzad budowy lini kolejowej Herby Nowe Gdynia,czyli tak miej wiecej jak A1.Trase udalo sie wybudowac do 32 roku czyli w 7 lat.Dzisiaj wokol spraw inzynierskich kteca sie roznego masci hohsztaplerzy ktorzy zajmuja wysokie stanowiska w dyrekcjach ktorych zadaniem za kazdy razem jest opowiadanie bajek o ciezkim zyciu w rodzaju ochrona srodowiska itpZnamienta cisza w biurze GDDKiA w Bydgoszczy 3 soby cos kreca obudowie wszystkie projekty robi Gdansk.najawazniejszy to ciec ktory badawczym okiem lustruje wchodzacych,poszadzki pelen poler.Ostatni belkot odszedl na emeryture 1 rok temu pieprzac cos o oddanou S5 do 2010 roku,dzisiaj nawet niewiedza o co im chodzi w tej materii

~romek 2009-05-01

budujcie normalnie.Jak? Zarzad GDDKiA dobrze zorgnizowany z wlasnym biurem projektowym,dobre projekty z kosztorysami,pelen przeglad sytuacji,wlasny nadzor nad budowa to przynajmniej 100mln oszcednosci dla takiej budowy jak A1.Mamy A1,A2,A4 w budowie.Jakis korupcyjny system ppp ktory nic nie wymusza na wykonawcy .Sieci drogowe o znaczeniu strategicznym dla kraju powinno budowac panstwo a nie jakas banda cwaniakow skupiona wokol politykow.W 1926 roku II Rzeczpospolita budjac szlak kolejowy z Slaska do Gdyni zorganizowala biuro pt Zarzad budowy lini kolejowej Herby Nowe Gdynia,czyli tak miej wiecej jak A1.Trase udalo sie wybudowac do 32 roku czyli w 7 lat.Dzisiaj wokol spraw inzynierskich kteca sie roznego masci hohsztaplerzy ktorzy zajmuja wysokie stanowiska w dyrekcjach ktorych zadaniem za kazdy razem jest opowiadanie bajek o ciezkim zyciu w rodzaju ochrona srodowiska itpZnamienta cisza w biurze GDDKiA w Bydgoszczy 3 soby cos kreca obudowie wszystkie projekty robi Gdansk.najawazniejszy to ciec ktory badawczym okiem lustruje wchodzacych,poszadzki pelen poler.Ostatni belkot odszedl na emeryture 1 rok temu pieprzac cos o oddanou S5 do 2010 roku,dzisiaj nawet niewiedza o co im chodzi w tej materii

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport