mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Wiemy, kiedy otworzą kolejny odcinek A1

Wiemy, kiedy otworzą kolejny odcinek A1

Już wiosną kierowcy będą mogli skorzystać z kolejnego, 19-kilometrowego odcinka autostrady A1, od węzła Włocławek Zachód do węzła Kowal. Tym samym stanie się możliwe dojechanie autostradą nad polskie morze od Strykowa.

Wiemy, kiedy otworzą kolejny odcinek A1
Od grudnia kierowcy mogą już korzystać z nowego, 45-kilometrowego odcinka autostrady A1 w województwie kujawsko-pomorskim. Na tym odcinku A1 obowiązuje warunkowe pozwolenie na użytkowanie pasa jezdnego. Trasa główna i elementy bezpieczeństwa zostały udostępnione kierowcom, choć prace nadal są kontynuowane na drogach lokalnych, serwisowych, Miejscach Obsługi Podróżnych oraz Punktach Poboru Opłat.

Oddany do ruchu odcinek autostrady od Czerniewic do węzła Włocławek Zachód stanowi sumę dwóch pierwszych odcinków autostrady i fragmentu odcinka III, jest to 70% całej nowej trasy.

Na pozostałym 19 km odcinku autostrady od węzła Włocławek Zachód do węzła Kowal, nadal prowadzone są intensywne prace. Brak wymaganej nośności rusztu wykonanego przez poprzedniego Wykonawcę, umożliwiającego ustawienie rusztowań pod ustrój nośny obiektu WA-189 nad rzeką Lubieńką, spowodował konieczność przeprowadzenia dodatkowych badań oraz opracowania dokumentacji projektowej przewidującej dodatkowe wzmocnienie w/w rusztu, a także zmusiło obecnego Wykonawcę do przerwania prac na obiekcie w zakresie wykonywania płyty jezdnej.

Ten odcinek autostrady zostanie udostępniony kierowcom w II kwartale br.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~p_brz 2014-01-17

No tak, prawie dwuletnie opóźnienie 19 km odcinka, polska norma. Trochę przerażające jest to, że nadal nie będzie można jakoś sensownie dojechać do A2 i ewentualnie do północnego odcinka A1 z południa Europy!. Brak perspektywy dolnego odcinka A1, bezsilność w budowie A1 na odcinku Stryków - Tuszyn zmusza do oczekiwania na zakończenie S8 od południa i ewentualnego omijania do drogi nr 50, czyli tzw. dużą "pseudo" obwodnicą Warszawy (droga nr 50 i 62), lub na zakończenie budowy A1. Nie jechałem tam dawno, ale wg. mojej wiedzy jest tam wszystko nadal rozgrzebane i jazda jest szarpana. Z racji, że zakończenie prac na S8 planuje się na rok 2015, może się okazać, że cała inwestycja zostanie oddana w podobnym terminie (tzn. obie inwestycje: A1 i S8). Więc trzeba się będzie uzbroić w cierpliwość. Notabene dziwię się, że planując obwodnicę Warszawy (to zupełnie z innej beczki), nie projektowano, właśnie wzdłuż dróg 50 i 62. Po pierwsze odsuwamy główny ruch od stolicy, dla tych którzy nie muszą wjeżdżać do Warszawy (doskonały przykład obwodnicy Berlina, budowanej w ten sposób). Po drugie ograniczamy korki podczas budowy (kierujemy ruch na gotową obwodnice, później można modyfikować drogi w samej stolicy) ten sposób sprawdził się, oczywiście moim zdaniem, we Wrocławiu. Wybudowanie A8 spowodowało przeniesienie głównego tranzytu poza Wrocław). Doceniają to Ci, którzy stali w kilometrowych korkach na wjeździe do Wrocławia od strony Bielan Wrocławskich.

~romek 2014-01-16

Te pokretne tłumaczenia wykonawcy wynikaja z złej organizacji placu budowy na całosci odcinka od samego początku .Wizyty notabli z Warszawy potwierdził słabe prowadzenie prac.Wykonawca nie dysonował odpowiednim zapleczem finansowym aby rozpocząc prace w odpowiednim tempie.Pisanie o słabej rusztowinie pod wiaduktem to zwykła sciema dla maluczkich.Poprzedni wykonawca zostawił konstrukcje podporowe które sa za słabe do wykonania mostu - zwykłe bzdury.Przewalili termin sromotnie jednoczesnie uzyskali prolongatę terminu .Czasy Nowaka plocho rabotajut Lubienka maja

~warszawiak 2014-01-15

Oczywiście kolejne opóźnienie i jak zwykle bicie piany i rozmydlanie rzeczywistości przez GDDKiA. Pierwotnie ten odcinek miał być otwarty we wrześniu 2012 r. tak samo, jak odcinek z Włocławka do Czerniewic. Po wyrzuceniu Irlandczyków, Włosi razem z polską Kobylarnią rzeczywiście się sprężyli. Mieli otworzyć odcinek Włocławek Brzezie-Czerniewice w grudniu 2013 r., a odcinek Kowal-Włocławek Pikutkowo w styczniu b.r. W grudniu otwarto odcinek Brzezie-Czerniewice i część odcinka Kowal-Brzezie, mianowicie Pikutkowo-Brzezie. Natomiast na odcinku Kowal-Pikutkowo znowu powiększy się opóźnienie o parę miesięcy, bo urzędasy przed przekazaniem do dokończenia budowy nowemu wykonawcy nie zauważyli błędów poprzedniego. Cytuję: "Brak wymaganej nośności rusztu wykonanego przez poprzedniego Wykonawcę, umożliwiającego ustawienie rusztowań pod ustrój nośny obiektu WA-189 nad rzeką Lubieńką, spowodował konieczność przeprowadzenia dodatkowych badań oraz opracowania dokumentacji projektowej przewidującej dodatkowe wzmocnienie w/w rusztu, a także zmusiło obecnego Wykonawcę do przerwania prac na obiekcie w zakresie wykonywania płyty jezdnej". Reszta komunikatu to nowomowa GDDKiA. Gdzie byli inspektorzy GDDKiA podczas inwentaryzacji budowy po Irlandczykach?

~ponury 2014-01-15

Ale jak rozumieć słowo wiosna? W zakresie temperatur to już kilka dni temu była wiosna. Jeśli poeta miał na myśli wiosnę kalendarzową to poczekamy do czerwca hehe

~max 2014-01-15

Wykonawca bedzie mial ceremonie otwarcie trwajaca 3 miesiace? Taki tytul moze mogby byc stosowny na poczatku projektu albo przez przetargiem ale na 3 miesiace przez koncem jest po prostu smieszny: margines bledu 100%. Innymi slowy brzmi to tak: odcinek bedzie otwarty za 3 lub 6 miesiecy. Date z taka dokladnoscia juz WIEDZIELISMY 2 lata temu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jaguar XKSS - wskrzesili legendę
Jaguar XKSS - wskrzesili legendę
Oto odrestaurowany Jaguar XKSS, który został pokazany w Los Angeles. Auto odbudował zespół specjalistów z Jaguar Land Rover Classic. Powstanie kilka takich egzemplarzy.