mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Wnioski w sprawie obwodnicy Kargowej

Wnioski w sprawie obwodnicy Kargowej

Wniosek o wydanie pozwolenia na budowę (PnB) obwodnicy Kargowej, w ciągu drogi nr 32 między Sulechowem a Wolsztynem, złożyła GDDKiA z końcem  2009 r. w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim. Jednocześnie został również złożony wniosek o PNB do WUW w Poznaniu ze względu na lokalizację kilkuset metrowego odcinka obwodnicy na terenie woj. Wielkopolskiego.

Wnioski w sprawie obwodnicy Kargowej
Na wydanie decyzji przez wojewodę przepisy przewidują termin 65 dni. GDDKiA załączyła również wniosek o przekazanie dokumentacji do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ) w celu przeprowadzenia powtórnej oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Nie jest to w tym przypadku działanie obowiązkowe. Jednak w celu zapewnienia optymalnych działań w zakresie ochrony środowiska przy budowie i eksploatacji obwodnicy, podjęta została decyzja o złożeniu wniosku i wykonaniu takiej oceny.

Potrzeba budowy obwodnicy dla miejscowości Kargowa wynika z uwagi na duże natężenie ruchu, szczególnie tranzytowego oraz odnotowywaną dużą liczbę wypadków na tym odcinku drogi krajowej Nr 32.

Obecnie droga krajowa nr 32 przebiega przez miejscowości Chwalim i Kargowę. Podstawowym utrudnieniem występującym na tym odcinku jest ruch tranzytowy przebiegający przez obie te miejscowości. Liczne przejścia dla pieszych, duża liczba skrzyżowań i zjazdów do posesji wymuszają ograniczenie prędkości do 40km/h, co niekorzystnie wpływa na płynność ruchu drogowego na tym odcinku.
Północna obwodnica miasta Kargowa będzie liczyć 7,5 km. Na długości 6,95 km biegnie po terenie województwa lubuskiego w powiecie zielonogórskim, gmina Kargowa, a na długości 0,55 km po terenie województwa wielkopolskiego w powiecie wolsztyńskim, gmina Siedlec. Swój początek ma w drodze krajowej nr 32 na wysokości skrzyżowania z drogą powiatową w kierunku Wojnowa i będzie połączona skrzyżowaniem czterowlotowym z istniejącym układem drogowym.

Wjazd i wyjazd z Kargowej w kierunku Sulechowa będzie możliwy za pomocą skrzyżowania skanalizowanego na początku trasy oraz za pomocą skrzyżowania bezkolizyjnego tzw. węzła drogowego na wysokości drogi wojewódzkiej nr 313 Kargowa-Babimost oraz ewentualnie za pomocą wcześniej wspomnianego skrzyżowania na początku trasy. Nie przewiduje się wjazdu do miasta od strony Wolsztyna. Jedynie wyjazd z Kargowej w kierunku Wolsztyna będzie dodatkowo umożliwiony poprzez dodatkowy pas włączenia do obwodnicy w rejonie skrzyżowania z drogą powiatową w kierunku do Wojnowa.

Obwodnica będzie przebiegała w nasypie nad drogą wojewódzką.

Podobne wiadomości:

Samochody z napędem 4x4 – bezpieczny układ

auto motor i sport 0000-00-00

8 aut w Alpach. Zasypane śniegiem górskie drogi i samochód z napędem na obydwie osie - taka zima sprawia frajdę. Cztery napędzane koła zapewniają nie tylko lepszą trakcję, ale i większe bezpieczeństwo. Sprawdzamy na co który system stać.

Autostrada A2 lepiej połączona z Poznaniem

Autostrada A2 lepiej połączona z Poznaniem

Polskie drogi 2017-10-27

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek
Droga S3 w kierunku Czech - kolejny odcinek
Dwanaście firm jest zainteresowanych budową odcinka trasy S3 łączącego Bolków z Kamienną Górą. Najdroższa oferta wynosi ponad 1,7 mld zł, a najtańsza ponad 1 mld zł.