mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Wrocław: Koniec prac na Borowskiej

Wrocław: Koniec prac na Borowskiej

Zakończyła się rozpoczęta we wrześniu 2006 roku przebudowa ulicy Borowskiej we Wrocławiu. Kierowcy mogą już poruszać się nowym odcinkiem drogi od skrzyżowania z ul. Armii Krajowej do Akademii Medycznej. Koszt inwestycji wyniósł blisko 20 mln zł.

Wrocław: Koniec prac na Borowskiej
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta poinformował o zakończeniu prac związanych z modernizacją ulicy Borowskiej we Wrocławiu. W nocy z 11 na 12 kwietnia bieżącego roku wprowadzona została docelowa organizacja ruchu. Dzięki inwestycji kierowcy mogą korzystać teraz z dwóch jezdni o szerokości 7 m każda. Przebudowa ulicy objęła modernizację jezdni istniejącej, budowę nowej jezdni, budowę ścieżek rowerowych, chodników, zatok autobusowych, ekranu akustycznego i tunelowego przejścia pieszo rowerowego w nasypie kolejowym.

Ulica Borowska jest częścią jednego z najważniejszych elementów układu komunikacyjnego miasta, doprowadzających ruch kołowy do jego południowych i centralnych rejonów. Stanowi ona również jeden z trzech wylotów z miasta w kierunku południowym, dodatkowe połączenie południowej części Wrocławia i Obwodnicy Śródmiejskiej z drogą krajową nr 8 Warszawa–Kudowa Zdrój, oraz z drogą wojewódzką nr 395 Wrocław–Strzelin. Jest także jedynym ciągiem komunikacyjnym doprowadzający ruch kołowy z Obwodnicy Śródmiejskiej Wrocławia do zlokalizowanej przy niej Nowej Akademii Medycznej wraz z Centrum Ratownictwa Medycznego, jak również jednostki Straży Pożarnej.

Rozpoczęta pod koniec 2006 roku modernizacja była konieczna, gdyż istniały poważne problemy związane z obsługą komunikacyjną obiektów zlokalizowanych w tym rejonie miasta. Niewystarczające parametry techniczne, bardzo zły stan jezdni, częściowy brak chodników dla pieszych i odwodnienia oraz zbyt niska przepustowość powodowały częste powstawanie korków.

Całkowity koszt inwestycji na odcinku al. Armii Krajowej - rejon Akademii Medycznej, wyniósł prawie 20 mln. zł. Inwestycja była współfinansowana z programu unijnego ZPORR.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~Eberhardt Mock 2008-04-16

Problemem nie było powiększenie wiaduktu, bo takie prace robi sie bez przerywania ruchu kolejowego (tak zrobiono na Karkonoskiej koło petli tramwajowej), tylko własciciele nieruchomości która tkwi centralnie na trasie jak wrzód na tyłku.

~Jedrzej z Miechowa 2008-04-16

dokladnie, nie sposob bylo przerobic ten wiadukt tak by dalej poprowadzic po dwa pasy ruchu???? za wiaduktem miejsca juz sporo, ale pozostaje to wąskie gardło. Jak zwykle bezmyślność

~Kuba 2008-04-15

Ten remont to nieporozumienie!! Nie zostawiono miejsca miedzy jezdniami na tory tramwajowe odcinajac mozliwosc poprowadzenia tam w przyszlosci linii. Trwal niesamowicie dlugo. Dwie jezdnie ucinaja sie brutalnie po okolo kilometrze a caly ruch musi sie tloczyc pod przedwojennym wiadukcie. Za wiaduktem juz tylko Sodoma i Gomora. Nie polecam wybierac sie innym pojazdem niz terenowy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport