mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Wsparcie dla zachodniej obwodnicy Szczecina

Wsparcie dla zachodniej obwodnicy Szczecina

14 lutego br. odbyło się spotkanie samorządowców i drogowców woj. zachodniopomorskiego w sprawie budowy zachodniej obwodnicy Szczecina. Efektem spotkania było przyjęcie harmonogramu dalszych działań zmierzających do uruchomienia inwestycji.

Prace planistyczne nad obwodnicą zachodnią prowadzone są już od paru lat. Zachodnia obwodnica Szczecina ma połączyć trzy przejścia graniczne: Rosówek, Kołbaskowo i Lubieszyn oraz odblokować północne tereny przemysłowe Szczecina. Ponadto obwodnica otworzy także możliwość uruchomienia przejścia Dobieszczyn-Hintersee, tak, aby w dalszym etapie połączyć się z autostradą nr 20 po stronie niemieckiej. "Obwodnica uporządkowałaby również ruch wokół Szczecina i zaktywizowała tereny leżące wzdłuż tej drogi, szczególnie na północnym zachodzie. Dodam jeszcze - powiedział marszałek -, że obwodnica zachodnia jest wpisana w Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy i w Narodową Strategię Transportu - Zygmunt Meyer, marszałek woj. zachodniopomorskiego.

Projektowana obwodnica składa się z trzech zasadniczych odcinków. Pierwszy z nich prowadzi między trzema przejściami granicznymi Lubieszyn-Kołbaskowo i Kołbaskowo-Rosówek. Według samorządowców droga łącząca trzy przejścia graniczne powinna być drogą krajową. "Sprawa już wielokrotnie przedstawiana była Ministerstwu Infrastruktury.
Opór przeciwko zmianie statusu tej drogi, Ministerstwo uzasadniało argumentując, że długość dróg krajowych jest stała i nie można już nic do nich "dopisywać". I mimo występowania przypadków odstępstwa od tej zasady w innych częściach Polski, status drogi łączącej zachodniopomorskie przejścia graniczne, pozostał niezmieniony" - informuje marszałek i dodaje - "w momencie, gdy zapadnie taka decyzja (o przyznaniu pierwszemu odcinkowi obwodnicy statusu drogi krajowej), samorząd województwa natychmiast zajmie się dalszą częścią obwodnicy: powyżej Lubieszyna do Polic i dalej. To byłaby droga wojewódzka. Ponieważ w kolejnym okresie programowania, tzn. 2007-2013 województwo będzie miało z funduszy strukturalnych pięć razy tyle pieniędzy rocznie, co teraz, budowa obwodnicy jest zadaniem jak najbardziej realnym do wykonania".

Na spotkaniu ustalono, że będą czynione starania aby minister transportu uznał odcinek drogi od Kołbaskowa do Lubieszyna za drogę państwową. Do 31 marca br. określone maja zostać sposoby finansowania studium wykonalności obwodnicy. Po konsultacjach prawnych zapadną decyzje o tym, kto przygotuje przetarg na wykonanie tego studium. "Studium wykonalności powinno być gotowe w ciągu pięciu miesięcy, czyli na koniec sierpnia. I w tym terminie - według tak przyjętego harmonogramu - możemy ten pierwszy odcinek przedstawić Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do realizacji jako drogę krajową" - podsumował marszałek.

Przeczytaj także:

S3 Szczecin - Gorzów w 2009 r. (2005-11-28)

Inwestycje na "szóstce" (2005-12-12)

Nowe przejście Świnoujście-Garz (2005-12-02)

Ruszają prace na berlince (2005-08-24)

 

 


Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu projektowego

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu...

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~mdn 2006-11-09

myśle, że większość obwodnic szczecina powinny mieć charakter dróg ekspresowych (zarówno śródmiejska - oczywiscie z obiżoną prędkością do 70-80 km/h, jak i zewnętrzna tzw. zachodnia), z bezkolizyjnymi skrzyżówaniami bo tak jest po prostu bezpieczniej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport