mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Wybrzeże czeka na ekspresową szóstkę

Wybrzeże czeka na ekspresową szóstkę

W perspektywie najbliższych lat na wybrzeżu ma powstać nowa trasa ekspresowa S6, która połączy Szczecin z aglomeracją Trójmiasta.  Realizacja inwestycji zależy jednak od tego, czy zostanie ona ujęta jako zadanie realizacyjne w ostatecznym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020, który jest przygotowywany przez resort transportu.

Wybrzeże czeka na ekspresową szóstkę
Dzisiaj  główną arterią drogową wybrzeża w kierunku wschód – zachód jest droga krajowa nr 6, łącząca Goleniów koło Szczecina przez Kołobrzeg, Koszalin, Słupsk i Trójmiasto. Trasa ta w okresie wakacyjnym jest mocno obciążona ruchem i zakorkowana. Zmienić ma to projektowana droga S6. Zielonym światłem dla inwestycji ma być nowy pakiet inwestycyjny na lata 2014-2020, który Ministerstwo Transportu przyjmie w III lub IV kwartale bieżącego roku.

- Realizacja drogi S6 zależy od tego, czy ta inwestycja zostanie ujęta jako zadanie realizacyjne w ostatecznym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020, który jest przygotowywany przez MTBiGM – zastrzega GDDKiA.

Budowa trasy S6 została podzielona na trzy zasadnicze etapy: Szczecin – Koszalin (116km), Koszalin – Słupsk (66 km) i Słupsk - Gdańsk (133 km). Szacuje się, że budowa  pomorskiego odcinka S6 czyli Obwodnicy Metropolitalnej i jej odcinka do Słupska wyniesie około 9 mld zł. Około 5,3 mld zł musi być przeznaczonych na budowę dwóch odcinków na terenie województwa zachodnio-pomorskiego. Projektowana droga S6 ma mieć dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Droga zostanie poprowadzona w znacznej części po nowym śladzie, a możliwość wjazdu i zjazdu będzie możliwa przez węzły drogowe. Z informacji uzyskanych od GDDKiA wynika, że harmonogram prac dla poszczególnych odcinków przedstawia się następująco:

  • odcinek S6 – Goleniów – początek obwodnicy Słupska (z wyłączeniem projektowanej obwodnicy Koszalina i Sianowa i istniejącej Nowogardu) o  długości 162 km. W II kwartale przyszłego roku GDDKiA planuje ogłosić przetarg w systemie projektuj i buduj. Realizacja zadania możliwa latach 2016-2018.
  • S6 – Obwodnica Koszalina i Sianowa o długości około 21 km. Zadanie ma być realizowane w systemie tradycyjnym. Planowana data ogłoszenia przetargu to luty 2014. Planowana realizacja zadania 2014-2017.
  • S6 - Gdańsk – Słupsk, odcinek Słupsk – Lębork o długości  40 km.     GDDKiA szacuje, że ogłoszenie przetargu będzie możliwe w marcu 2015 roku. Planowane lata realizacji to 2016-2018 w systemie projektuj i buduj.
  • S6 - Gdańsk – Słupsk, odcinek Lębork – Gdynia, długość 61 km.    Możliwe ogłoszenie przetargu we wrześniu przyszłego roku. Planowane lata realizacji 2016-2018 w systemie projektuj i buduj
  • S6 - Gdańsk – Słupsk odc. w. Chwaszczyno – w. Straszyn wraz z obwodnicą Żukowa długość  32,7 km.    Planowane lata realizacji 2017-2019 w systemie projektuj i buduj.

O szybką budowę drogi S6 zabiegają lokalni mieszkańcy. Postulują, aby jej budowa znalazła się w rządowych planach i została potraktowana jako jeden z priorytetów inwestycyjnych w latach 2014-2020. Mieszkańcy Pomorza zaznaczają, że mają już dosyć obecnej drogi, która przecina miasta i miasteczka, na której coraz częściej dochodzi do wypadków, w których giną ludzie. Chcą nowej drogi, która przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa i skróci czas podróży między Szczecinem a Trójmiastem. W tym celu, od kilku miesięcy trwa akcja społeczna trzech redakcji: "Głosu Szczecińskiego", "Głosu Koszalińskiego" oraz "Głosu Pomorza" w sprawie poparcia dla budowy drogi ekspresowej S6 od Gdańska po Szczecin.
 
Trasa Kaszubska zwana też Trasą Lęborską lub potocznie Berlinką to zapisany w planach odcinek drogi ekspresowej S6 od węzła Wysoka na Obwodnicy Trójmiasta do Bożepola Wielkiego koło Lęborka i dalej w kierunku Szczecina. Trasa Kaszubska znajduje się w korytarzu trasy Via Hanseatica. S6 będzie główną arterią komunikacyjną na północy kraju. Pozwoli na ominięcie Gdyni oraz tzw. Małego Trójmiasta Kaszubskiego.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu projektowego

S6 Goleniów – Nowogard: koniec etapu...

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~romek 2013-08-29

Na stronie Autostrada Berlinka pisałem o koncepcji poprowadzenia drogi A6 po sladzie starej berlinki .Pasy terenu zarezerwowano juz w latach 30 i obecnie w planach zagospodarowania gmin sa one zarezerwowane pod ta inwestycję.Droga A6 jak wiemy została zaprojektowana jako mozliwie najkrótsze połaczenie Berlina z Królewcem.becnie stanowi doskonałe połaczenie Szczecina z Berlinem .Ponadto trasa wymaga pilnego remontu od Kijewa do wezła w Rzesnicy gdzie dominuje beton z lat 30.Autostrada w wezle Rzesnicy odchodzi na kierunek Gdanski staje sie droga lokalna DW142 i konczy sie Chociwlu.Odcinek ten jest najbardziej interesujacy dla projektantów gdyz powinien prowadzic zasadniczy ruch w stronę pierwszego duzego węzła np Szczecinek którym mozna dotrzec w kierunku na Kołobrzeg i dalej Słupsk i Gdansk.Jeszcze w latach 60 Dyrektor Zarzadu Dróg w Szcecinie był gorącym orędownikiem doprowadzenia tej drogi do przejezdnosci czy starej berlinki widzac w tym kierunku dobre perspektywy gospodarcze dla tych Ziem Zachodnich.Epoka Gierka która nastapiła w latch 70 przyjeła koncepcje połaczenia głownych miast wybrzeza droga tranzytową klasy A.Kto pamieta gazetę Perspektywy tam chyba w 72 roku zamieszcona takie plany.Jest ona równiez niezła ale ma swoje wady.Droga tranzytowa biegnaca blisko wybrzeza jest wygodna dla ludzi tam zamieszkajacych jak równiez w sezonie letnim wygodna dla turystów .Ale sezon u nas trwa 3 miesiace i potem wszystko wraca do normy.Dlaczego A6 powina byc droga bardziej tranzytowa dla ruchu samochodowego TIR a nie osobowego .Przede wszystkim kraje nadbałtyckie Litwa Łotwa Estonia rozwijaja sie dynamicznie potrzebuja wygodnego połaczenia stad spodziewane dobre rokowania finansowe za tranzyt z tych krajów.Ponadto znając resentymenty niemców mozna spodziewac sie znacznegi ich udziału w tym ruchu np do Królewca.Czyli budujemy trase o nastawieniu typowo biznesowym.Droga bezposrednia projektowana S6 wymaga modernizacji ale prawdopodobne zyski będa niższe

~Żubr 2013-08-21

A co z S-3 z Miękowa do Świnoujścia. Na południu realizowane kolejne odcinki a tu na północy wąskie gardło. Zbliża sie szybko uruchomoienie terminalu LNG, kolejnych stanowisk promowych, ruch turystyczne coraz większy. Tragedia. Czas szybko pomysleć o realizacji drugiej jezdni na ww. odcinku. Co na to GDDKiA? Co na to ZMP Szczecin i Świnoujscie?

~ksiaze 2013-08-20

A kiedy powstanie droga s10 alternatywa dla A2 I połączy szczecin z płońskiem

~xixa 2013-08-19

Niby słyszymy, że tyle zaczęło się inwestować, ale jakoś przez wiele krajów można jechać sprawnie i w cywilizowanie, pomijam już Niemcy, Francję czy Włochy, Austrię ale nawet przez Węgry, Czechy, Chorwację czy Słowenię jedzie się lepiej niż przez Słowację czy Polskę. Nie wiem czemu nie ma dobrego połączenia ze stolicy do Gdańska (do A1 jest zbyt daleko) albo z Podkarpacia do stolicy. Większa część tych tras to zwykłe drogi z koleinami.

~ja i mój klekot 2013-08-19

Od kiedy to DK 6 przebiega przez Kołobrzeg,lub jego pobliżu?Dopiero jest projekt uwzgl .przebieg na rogatkach miasta

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport