mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Wykonawca chce zrezygnować z budowy A4

Wykonawca chce zrezygnować z budowy A4

Konsorcjum firm NDI S.A. oraz SB Granit S.A. poinformowało GDDKiA Oddział w Krakowie o zamiarze odstąpienia od umowy dotyczącej budowy blisko 21 km odcinka autostrady A4 Brzesko – Wierzchosławice. Jeżeli wykonawca nie odstąpi od powiadomienia GDDKiA będzie musiała dokonać inwentaryzacji prac i ogłosić kolejny przetarg na wybór nowego wykonawcy. Przez to budowa małopolskiego odcinka autostrady A4 na Euro 2012 będzie zagrożona.

Wykonawca chce zrezygnować z budowy A4
„Wykonawca powiadomił Zamawiającego z 14-dniowym wyprzedzeniem o odstąpieniu od kontraktu na podstawie Klauzuli 16.2 Warunków Kontraktu FIDIC, na skutek wystąpienia zdarzeń opisanych w Klauzuli 16.2 pkt. (d), tj.: „Zamawiający w istocie nie wykonuje swoich zobowiązań według Kontraktu” – czytamy w komunikacie wykonawcy. - W zeszłym roku wykonaliśmy wiele prac, za które wciąż nie dostaliśmy zapłaty. Zaległości GDDKiA są wobec nas na tyle duże, że nie jesteśmy w stanie bezpiecznie z punktu widzenia finansowego kontynuować prac - powiedział Gazecie Wyborczej Paweł Mazur, rzecznik prasowy NDI.

Według GDDKiA ten argument nieprawdziwy i nie ma takiej sytuacji aby wykonawca nie otrzymał wynagrodzenia za właściwie wykonaną pracę. Blokada środków może nastapić gdy GDDKiA ma zastrzeżenia co do zgodności wykonanych prac z umową.

- Obecnie, zgodnie z procedurą kontraktową, w ciągu 14 dni od złożenia takiego powiadomienia wykonawca może się z niego wycofać lub po 14 dniach, jeśli tego nie uczyni - odstąpienie formalnie wejdzie w życie. W tej chwili przesłany dokument jest analizowany przez GDDKiA pod katem formalnym, prawnym i kontraktowym. Analizowane są także możliwe faktyczne przyczyny wysłania powiadomienia. Dokument przekazany GDDKiA jest niezwykle lakoniczny, dlatego zapewne odbędzie się spotkanie z przedstawicielami konsorcjum. Na tym spotkaniu omówiona zostanie sprawa powiadomienia ze strony konsorcjum, gdzie mamy nadzieję w szczegółach poznać stanowisko wykonawcy - informuje GDDKiA.

W listopadzie 2009 r., Konsorcjum  NDI S.A. z Warszawy oraz SB Granit S.A. - Skopje wygrało w drodze przetargowej kontrakt na realizację odcinka autostrady A4 z Brzeska do Wierzchosławic o długości 20,8 km. Wartość umowy wynosi ponad 622,5 mln zł. Roboty budowlane  rozpoczęły się w lutym 2010 r. Czas trwania kontraktu przewidziano na 24 miesiące od daty rozpoczęcia robót.  

Jeżeli wykonawca nie odstąpi od powiadomienia - wówczas dokonana zostanie pilna inwentaryzacja wykonanych prac i ogłoszony będzie przetarg na wybór nowego wykonawcy budowy autostrady A4 Brzesko - Wierzchosławice.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~romek 2011-02-24

W jednej publikacji znalazłem takie zdanie szefa konsorcjum "Konsorcjum stwierdziło, że realizując w ubiegłym roku kontrakt, musiałoby w pewnym sensie sponsorować Skarb Państwa. Nie takie jest nasze zadanie. Naszym zadaniem było wykonanie prac na podstawie projektu, dostarczonego przez zamawiającego i za cenę, którą się umówiliśmy" - dodał Chełmecki. Jak poinformował, projekt ten wykonała krakowska firma Transprojekt. Według Chełmeckiego projekt zawierał "nieścisłości". Ocenił, że od samego początku realizacji kontraktu brakowało współpracy z GDDKiA m.in. w zakresie ustalenia, jaki wpływ na wykonanie przedsięwzięcia miała powódź. Podkreślił, że Dyrekcja zleciła badania archeologiczne dopiero po rozpoczęciu prac konsorcjum, co uniemożliwiło mu częściowy dostęp do placu budowy. Dlatego - jak podkreślił - firma będzie zwracać się o odszkodowanie do GDDKiA. Konsorcjum wykonało również na własny koszt m.in. prace geologiczne i geotechniczne.Nalezy wyjasnic te watpliwosci odnosnie badan geologicznych czy niescisłosi projektowych Ponadto co to jest NDIGrupa kapitałowa NDI SA Grupa NDI SA liczy niemal 30 podmiotów polskich i zagranicznych, o statusie spółki akcyjnej lub z ograniczoną odpowiedzialnością. Podmioty tworzące Grupę to przede wszystkim spółki inwestycyjne, powołane w celu bezpośredniego lub pośredniego ich udziału w projektach organizowanych przez NDI. Grupa kapitałowa NDI obejmuje także podmioty prowadzące działalność w sektorze usług wykonawczych oraz innych, wspomagających działalność inwestycyjną Spółki. Spółki inwestycyjne: Buildco Krakow SA Buildco Poznan SA Centrum Haffnera sp. z o.o. Centrum Majkowskiego sp. z o.o. Centrum Obsługi Biznesu sp. z o.o. Cybernetyki sp. z o.o. Gdansk Transport Company SA Kamienica Morska sp. z o.o. Konstruktorska sp. z o.o. MME NDI Technology sp. z o.o. NDI Autostrada sp. z o.o. NDI Jelitkowo sp. z o.o. NDI Luxembourg SA NDI Nieruchomości sp. z o.o. NDI Ukraina sp. z o.o. Otwarta Spółka Akcyjna Produkcyjno-Naukowa Roztoczczia Promenada Sopocka sp. z o.o. Racjonalizacji sp. z o.o. Sopot Zdrój sp. z o.o. WHD sp. z o.o Spółki usługowe: CES sp. z o.o. Inter Energia SA NDI Property sp. z o.o. NDI sp. z o.o Układ organizacyjny przypomina choinke ludzi do brania kasy

~mar 2011-02-12

Dziesiątki lat i nic nie może być w Polsce podstawowej sieci autostrad (NIE TAK DROGICH DLA KIESZENI JAK OBECNIE), dróg ekspresowych, obwodnic (w większości krajów nie przejeżdża się przez miejscowości, są zjazdy do miejscowości), dróg zwykłych z szerokimi i wyremontowanymi poboczami! (wciąż pobocza są nie raz w Polsce nie remontowane!!). Siec dróg tych wszystkich, dobrych dróg by wystarczyła, nie mówiąc już, że w sporych krajach są po 3 pasy, a w Ameryce czy Japonii po 4, 5 pasów na autostradach! Poza tym nie ma nigdzie tak karygodnej ilości reklam, diod drażniących oczy, tandety, zajazdów, reklam wszystkiego co się da tak i złego, niejasnego oznakowania dróg jak w Polsce!!!!!!!!!

~witek 2011-02-12

w kraju cudu Tuska wszystko się może zdarzyć

~warszawiak 2011-02-12

No nie, to już są "przejaja" drogowe. Dotychczas myślałem, że obwodnica Augustowa, czy A1 Świerklany-Gorzyczki to były wyjątki potwierdzające regułę, że jak coś zaczną (podpisanie umowy i symboliczne 1-sze wbicie łopaty), to skończą. Nierzadko (raczej często) z opóźnieniem, ale skończą. Teraz okazuje się po 3-cim, czy 4-tym przypadku, że i w to nie można wierzyć; że droga obiecana i odtrąbiona powstanie, uwierzyć będzie można dopiero po jej otwarciu. Wielokrotnie pisałem, że o kabarecie pt: "Budowa polskich autostrad" można by napisać super satyryczną książkę wielkości co najmniej trylogii Sienkiewicza. Już sam nie wiem, śmiać się z czy płakać nad naszymi drogami, a w szczególności nad ich budową, czy "realizowanymi" planami ich powstawania. Ciekawe kiedy znowu ogłoszą jakieś przerwanie kolejnej budowy autostrady lub ekspresówki z powodu kolejnego sratatata.

~astrolog 2011-02-11

No cuz... Zaczynaja kombinowac, bo firma bankrutuje i nie radza sobie z inwestycja. Dlaczego Mostostal sobie radzi i inne firmy? GDDKiA nie powinna sie zgadzac na zadne negocjacje. Pieprzyc. Niech bedzie opoznienie. Pare miesiecy w ta czy w tamta nie ma znaczenia. Gdyby taki numer inwestor zrobil w Niemczech lub Anglii, spokojnie moglby sie pakowac z tego kraju, jak Strabag z Czech. Jesli firma swiadomie zaproponowala taka cene, a teraz sciemnia, to znaczy, ze od poczatku robila sobie jaja. Powinny byc potezne kary za takie akcje, zeby innym nie przychodzilo do glowy szanrazowanie panstwa polskiego.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport