mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Z "ósemki" zrobią S8

Z "ósemki" zrobią S8

Choć przebudowa "gierkówki" w ciągu drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej (S8) zakończyła się już parę lat temu, to jednak wciąż pozostał do zrobienia jej fragment. Teraz drogowcy biorą się za odcinek drogi z Paszkowa do Radziejowic.

Z
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na realizację tej inwestycji zamierza przeznaczyć ok. 802 mln zł. Inwestycja polegająca na rozbudowie drogi krajowej do parametrów trasy ekspresowej została podzielona na dwa zadania. Zadanie I - Radziejowice – Przeszkoda (9,9 km) i zadanie II - Przeszkoda – Paszków (11,6 km). Każdy z wykonawców zaproszonych do składania ofert mógł ubiegać się o realizację jednego zadania.

Na zaprojektowanie i przebudowę drogi z Radziejowic do Przeszkody o długości 9,9 km przeznaczono 343,9 mln zł. Złożonych zostało sześć ofert o wartości od 306,9 mln zł (Strabag Infrastruktura Południe) do 457,7 mln zł (konsorcjum tureckiej firmy Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut oraz Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów).

Realizacja kolejnego fragmentu trasy z Przeszkody do Paszkowa została oszacowana na ok. 457,9 mln zł. Tu rozbieżności cenowe były dużo niższe. Wpłynęły w sumie trzy oferty o wartości od 436,6 mln zł (Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor) do 446 mln zł (Budimex).

Przebudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów trasy ekspresowej jest realizowana w systemie optymalizuj i buduj, co oznacza, że wykonawcy mogą zmienić gotowy projekt budowlany pod warunkiem, że będzie zgodny z programem funkcjonalno – użytkowym i decyzją środowiskową. Wybierając najkorzystniejsza ofertę pod uwagę brana będzie ofertowana cena i okres udzielonej gwarancji.

Umowę z wybranym wykonawcą zostanie podpisana w I połowie 2015 roku – po wyborze najkorzystniejszej oferty i zakończeniu kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Przewidywany termin rozpoczęcia prac to połowa 2016 roku, a zakończenia to grudzień roku 2018. Wówczas kierowcy będą mieli do dyspozycji trasę ekspresowa S8 z Warszawy do Radziejowic pod Mszczonowem, połączoną w węźle Opacz z warszawską obwodnicą.



Kontrakt na przebudowę DK 8 do parametrów trasy ekspresowej S8 na odcinku od Radziejowic do Paszkowa przewiduje rozbudowę drogi krajowej do parametrów drogi ekspresowej czyli m.in. likwidację przejść dla pieszych w poziomie drogi, budowę skrzyżowań bezkolizyjnych czy ekranów akustycznych. Droga będzie budowana po śladzie obecnie istniejącej. Po zakończeniu prac kierowcom zostanie udostępniona droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach z możliwością poszerzenia jej w przyszłości do trzech pasów ruchu.

Zakres prac obejmuje również budowę czterech węzłów drogowych (w. Żabia Wola, w. Siestrzeń, w. Młochów, w. Nadarzyn), 21 obiektów inżynierskich oraz 4 Miejsc Obsługi Podróżnych kategorii I oraz Obwodu Utrzymania Drogi w Nadarzynie.

Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

~warszawiak 2015-02-17

Mam nadzieję, że wreszcie za parę lat skończą przedłużenie A2, czyli tzw S2 od Puławskiej do węzła "Lubelska". W tym samym czasie powinna być bezwzględnie wykonana A2 od węzła "Lubelska" przynajmniej do początku autostradowej obwodnicy Mińska Maz. Inaczej ta ukończona tzw S2 miałaby co najwyżej połowę swej wartości.

~jest jedna lipa 2015-02-15

Niby fajnie niby piknie ale jedna rzecz jest do luftu a mianowicie a2 która kończy sie na warszawie ...

~warszawiak 2015-02-14

Jeśli chodzi o S8, to na pewno; po jej ukończeniu do Radziejowic i zbudowaniu dwujezdniowego łącznika GP od Janek Małych do DK7 w Sękocinie/Magdalence. Jak powstanie obwodnica Marek i dalsza cześć S8 do Jeżewa, to dwujezdniową ekspresówką S8 (czyli ekspresówką z prawdziwego zdarzenia) będzie można przejechać bezkolizyjnym ciągiem od Białegostoku przez Warszawę do Piotrkowa. A jak powstanie (wkrótce ma być ogłoszony przetarg) S7 od POW do istniejącej obwodnicy Grójca, to ho, ho. Trzymajmy kciuki, żeby tylko nie wyskoczyło znowu jakieś sratatata.

~vann 2015-02-13

wniosek taki że od tej strony Warszawa bedzie juz niemal perfekcyjnie skomunikowana

~warszawiak 2015-02-13

Dokładnie tak; od węzła "Paszków" do węzła "Janki Małe" (nie mylić z Jankami) trwa przebudowa DK8 na S8 (planowane zakończenie w grudniu b.r.), a od węzła "Janki Małe" do Południowej Obwodnicy Warszawy (węzeł "Opacz") trwa budowa S8 po całkowicie nowym śladzie, a planowe zakończenie ma być tutaj podobno już na wiosnę, czyli parę miesięcy grubo przed terminem!!! (WOW!!!!!!) Po powstaniu odcinka S8 Opacz-Paszków będzie kolejny BEZKOLIZYJNY wyjazd z i wjazd do Warszawy. Pozwoli on całkowicie ominąć Raszyn i Janki. Dodam, że do grudnia b.r. (według kontraktu) ma również powstać będący obecnie w budowie łącznik pomiędzy węzłem "Janki Małe", a DK7 w okolicach Sękocina/Magdalenki. Ma to być dwujezdniowa droga typu GP.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Japoński koncern rozpoczyna prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Jest to kolejny pojazd Toyoty po autobusie FC Bus wykorzystujący innowacyjną technologię.