mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Za dwa lata A4 do Szarowa

Za dwa lata A4 do Szarowa

Już niedługo powinniśmy poznać wykonawcę autostrady A4 na odcinku Kraków - Szarów. "Jeśli cała procedura przebiegnie bez problemów, to za kilka miesięcy podpisany zostanie kontrakt z firmą, która do końca 2008 roku wybuduje 20 km autostrady" - informuje Magdalena Chacaga z krakowskiego oddziału GDDKiA. Realizacja inwestycji będzie finansowana z budżetu państwa.

Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie częścią biegnącej z Europy Zachodniej na Ukrainę autostrady A4 leżącej w III Transeuropejskim Korytarzu Transportowym, który przecina Polskę od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej. Decyzję o Ustaleniu Lokalizacji Autostrady (ULA) dla tej inwestycji wydano 30 grudnia 1998 roku. Na trasie przyszłej autostrady pomiędzy Krakowem a Szarowem (teren dawnego województwa krakowskiego) położonych jest 1.738 działek, które GDDKiA pozyskała na przestrzeni lat 2002 – 2005, co umożliwiło Wojewodzie Małopolskiemu wydanie pozwolenia na budowę w listopadzie 2005 roku.

Odcinek autostrady A4 od Krakowa do Szarowa będzie miał 19,9 km długości. Zostanie zbudowana w klasie technicznej A (najwyższej); skrajnia pionowa będzie miała 4,7 m. Nawierzchnia bitumiczna zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś. Każda z dwu jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy (2 x 3,75 m szerokości), pas awaryjny (3 m), pobocze gruntowe (1,25 m). Jezdnie będą rozdzielone pasem dzielącym o szerokości 5 m.

Na trasie autostrady od Krakowa do granicy dawnego województwa krakowskiego powstaną dwa węzły autostradowe: "Bieżanów" i "Szarów". Na tym odcinku autostrady zostanie wzniesionych 30 obiektów mostowych: 15 wiaduktów autostradowych, 6 wiaduktów drogowych, 5 mostów autostradowych, 1 przejście dla zwierząt oraz 3 mosty drogowe.

Przy autostradzie zbudowane zostaną 2 Miejsca Obsługi Podróżnych. Dla ciągłego utrzymania autostrady, w rejonie Szarowa przy skrzyżowaniu A4 z drogą krajową nr 75 przewidziano budowę Obwodu Utrzymania Autostrady, który będzie zapewniać całoroczne bieżące utrzymanie drogi oraz urządzeń obsługi, organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego. W Staniątkach powstanie Plac Poboru Opłat, natomiast na węźle Szarów będzie zlokalizowana Stacja Poboru Opłat.


Przeczytaj także:

Są pieniądze na A4 i S7 (2006-01-25)

Siedmiu na krakowską A4 (2005-12-28)

Przetarg na A4 unieważniony (2006-02-09)

Śląska autostrada A1 (2005-10-21)

 

 

Tematy w artykule: autostrady autostrada A4 malopolskie

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 – oddano do użytku węzeł Rudno

Autostrada A4 – oddano do użytku węzeł Rudno

Polskie drogi 2017-06-13

Ruch wahadłowy na Zakopiance

Ruch wahadłowy na Zakopiance

Polskie drogi 2017-07-31

Komentuj:

~zainteresowany 2006-07-30

moim zdaniem A2 powinna być aktualnie priorytetem, dopóki nie dojdzie do rzeszowa, na granice z ukraina jkos sie dojedzie..

~Paweł 2006-07-02

Ważne że wiedzą gdzie i jak postawic punkt poboru opłat. Reszta jest już nie ważna :( :(

~osskaa 2006-06-30

spooookojnieee, zdążyyyymyyy, pooo coooo sięęęę spieeeeszyyyyć?? ważne że się coś robi.... akurat przed wyborami się przetnie wstęgę na 20km, a za kilka miesięcy przetnie nową na rozpoczęciu budowy kolejnego 5km odcinka...

~marcin 2006-06-30

Rece opadaja... Za dwa lata do Szarowa?! A gdzie Tarnow? Gdzie Rzeszow? Gdzie granica...? Chyba w okolicy 2020...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Polscy klienci mogą już składać zamówienia na nowego Mercedesa CLS. Model, który zadebiutował pod koniec listopada na salonie motoryzacyjnym w Los Angeles kosztuje od 350 500 zł.