mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Za dwa lata A4 do Szarowa

Za dwa lata A4 do Szarowa

Już niedługo powinniśmy poznać wykonawcę autostrady A4 na odcinku Kraków - Szarów. "Jeśli cała procedura przebiegnie bez problemów, to za kilka miesięcy podpisany zostanie kontrakt z firmą, która do końca 2008 roku wybuduje 20 km autostrady" - informuje Magdalena Chacaga z krakowskiego oddziału GDDKiA. Realizacja inwestycji będzie finansowana z budżetu państwa.

Autostrada z Krakowa do Tarnowa będzie częścią biegnącej z Europy Zachodniej na Ukrainę autostrady A4 leżącej w III Transeuropejskim Korytarzu Transportowym, który przecina Polskę od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej. Decyzję o Ustaleniu Lokalizacji Autostrady (ULA) dla tej inwestycji wydano 30 grudnia 1998 roku. Na trasie przyszłej autostrady pomiędzy Krakowem a Szarowem (teren dawnego województwa krakowskiego) położonych jest 1.738 działek, które GDDKiA pozyskała na przestrzeni lat 2002 – 2005, co umożliwiło Wojewodzie Małopolskiemu wydanie pozwolenia na budowę w listopadzie 2005 roku.

Odcinek autostrady A4 od Krakowa do Szarowa będzie miał 19,9 km długości. Zostanie zbudowana w klasie technicznej A (najwyższej); skrajnia pionowa będzie miała 4,7 m. Nawierzchnia bitumiczna zostanie dostosowana do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś. Każda z dwu jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy (2 x 3,75 m szerokości), pas awaryjny (3 m), pobocze gruntowe (1,25 m). Jezdnie będą rozdzielone pasem dzielącym o szerokości 5 m.

Na trasie autostrady od Krakowa do granicy dawnego województwa krakowskiego powstaną dwa węzły autostradowe: "Bieżanów" i "Szarów". Na tym odcinku autostrady zostanie wzniesionych 30 obiektów mostowych: 15 wiaduktów autostradowych, 6 wiaduktów drogowych, 5 mostów autostradowych, 1 przejście dla zwierząt oraz 3 mosty drogowe.

Przy autostradzie zbudowane zostaną 2 Miejsca Obsługi Podróżnych. Dla ciągłego utrzymania autostrady, w rejonie Szarowa przy skrzyżowaniu A4 z drogą krajową nr 75 przewidziano budowę Obwodu Utrzymania Autostrady, który będzie zapewniać całoroczne bieżące utrzymanie drogi oraz urządzeń obsługi, organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego. W Staniątkach powstanie Plac Poboru Opłat, natomiast na węźle Szarów będzie zlokalizowana Stacja Poboru Opłat.


Przeczytaj także:

Są pieniądze na A4 i S7 (2006-01-25)

Siedmiu na krakowską A4 (2005-12-28)

Przetarg na A4 unieważniony (2006-02-09)

Śląska autostrada A1 (2005-10-21)

 

 

Tematy w artykule: autostrady autostrada A4 malopolskie

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~zainteresowany 2006-07-30

moim zdaniem A2 powinna być aktualnie priorytetem, dopóki nie dojdzie do rzeszowa, na granice z ukraina jkos sie dojedzie..

~Paweł 2006-07-02

Ważne że wiedzą gdzie i jak postawic punkt poboru opłat. Reszta jest już nie ważna :( :(

~osskaa 2006-06-30

spooookojnieee, zdążyyyymyyy, pooo coooo sięęęę spieeeeszyyyyć?? ważne że się coś robi.... akurat przed wyborami się przetnie wstęgę na 20km, a za kilka miesięcy przetnie nową na rozpoczęciu budowy kolejnego 5km odcinka...

~marcin 2006-06-30

Rece opadaja... Za dwa lata do Szarowa?! A gdzie Tarnow? Gdzie Rzeszow? Gdzie granica...? Chyba w okolicy 2020...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport