mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Za węzłami na A2

Za węzłami na A2

Samorząd Województwa Lubuskiego stanowczo domaga się realizacji wszystkich węzłów na autostradzie A2. Dotychczas wybudowano pięć. Konieczne jest jednak uruchomienie dwóch pozostałych: w Łagowie i Myszęcinie – uważają radni.

Za węzłami na A2
Zgodnie z umową koncesyjną zawartą pomiędzy Ministrem Infrastruktury (obecnie Ministrem Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej) a Autostradą Wielkopolska S.A. na odcinku autostrady A2 Świecko – Nowy Tomyśl na terenie województwa lubuskiego zostało zaplanowanych 7 węzłów. Obecnie zostały wybudowane jedynie węzły „Świecko”, „Rzepin”, „Torzym”, „Trzciel” i „Jordanowo” , który jest nieczynny do czasu wybudowania drogi ekspresowej S3.

Zarząd Województwa Lubuskiego oraz radni podkreślają, że przesunięcie na dalszy okres budowy węzłów „Łagów” i „Myszęcin” w sposób drastyczny ograniczyło dostępność do autostrady mieszkańców, podróżnych oraz przedsiębiorców i ruchu tranzytowego do istniejącej infrastruktury zarówno związanej z obsługą podróżnych jak i gospodarką województwa lubuskiego.

- W obecnym stanie Autostrada A2, jako najważniejsza oś komunikacyjna na linii wschód-zachód w województwie lubuskim, stanowi wyłącznie korytarz tranzytowy. Intensywny rozwój gospodarczy w naszym regionie, sprawia, iż niezwykle ważnym czynnikiem staje się transport drogowy łączący gminy oraz ulokowane na ich terenie, zagraniczne oraz krajowe przedsiębiorstwa, ze światem biznesu skierowanym zarówno na zachód, jak i na wschód od województwa lubuskiego – podkreślaja władze woj. lubuskiego.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~warszawiak 2012-03-15

Można zauwazyć, że budowanie autostrad bez docelowych węzłów staje się w Polsce normą. Oba węzły powinny być oczywiście zbudowane od razu z całym odcinkiem Nowy Tomyśl-Świecko. Koszt budowy tych węzłów to niewielki procent kosztów całego odcinka, są one potrzebne na pewno bardziej od występujących co chwilę przejść dla zwierzątek, których spokojnie mogłoby być mniej. No, ale wtedy sarny, tygrysy, jelenie, wilki, geparty i inne mamuty miałyby dłuższe drogi do pokonania i niechybnie cierpiałyby strasznie z powodu bólu kończyn i stresu, a do tego przecież nie można było dopuścić. Wygoda ludzi zawsze na dalszym planie. Tak samo nigdy nie zrozumiem, dlaczego węzeł Warlubie na A1 zbudowano (spowalniając drastycznie ruch w czasie budowy na dobre parę miesięcy) prawie dwa i pół roku po otwarciu autostrady, a nie od razu. Ręce opadają.....

~romek 2012-03-15

Intersuje nas czy umowa z Autostrada Wielkoposka przewidywała taka sytuacje ze czesc wezłow nie zostanie zbudowane do momentu zakonczenia prac budowlanych.Czy budowa w systemie projektuj i zbuduj w wykonaniau AW zakładało taką okrojona wersję autostraday .Z kolei czy GDDKiA wyegzekwowała wszystkie prawa nalezne Skarbowi Panstawa z tytułu budowy tej drogi i przyszłego jej kształtu ?.Jak wiemy koszt jaki wzieła AW za wykonanie 100km A2 nalezał do bardzo wysokich jak pamietam ok 15mln Euro za km i takie zostało wykonane poreczenie przez SP na kredyt na ta drogę.No i tkz umowa za dostepnosc ile wynosi?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport