mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Zaawansowane prace przy rozbudowie drogi Stalowa Wola-Olbięcin

Zaawansowane prace przy rozbudowie drogi Stalowa Wola-Olbięcin

Na trwającej od stycznia rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 855 Stalowa Wola-Zaklików-Olbięcin w województwie podkarpackim widać już znaczące postępy. Gotowe są mosty, część chodników i ścieżek rowerowych, a prace nawierzchniowe są mocno zaawansowane. Wykonuje je Skanska na zlecenie Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Zaawansowane prace przy rozbudowie drogi Stalowa Wola-Olbięcin
Inwestycja na drodze wojewódzkiej 855 jest warta 70,7 mln zł brutto. Prace budowalne polegające na modernizacji 19 km trasy między Stalową Wolą a granicą województw podkarpackiego i lubelskiego w Zdziechowicach potrwają jeszcze do połowy października 2014 roku.

Na modernizowanych przez odcinkach drogi wojewódzkiej postęp prac widać gołym okiem. – Na trzech przebudowywanych fragmentach drogi w Zdziechowicach, Zaklikowie i Lipie gotowe są już nowe odcinki i ścieżki rowerowe – mówi Przemysław Myszka, Kierownik budowy, Skanska. – Wykonana jest też nowa nawierzchnia drogi do warstwy wiążącej.

Inwestycja na drodze między Stalową Wolą a granicą województwa zakładała budowę sześciu nowych mostów, z czego gotowe są już cztery obiekty. – Trwają na nich obecnie procedury odbiorowe, kierowcy poruszają się jeszcze mostami objazdowymi, ale wkrótce przejadą już po nowych obiektach – tłumaczy Przemysław Myszka.

Zaawansowane są też prace przy budowie kanalizacji oraz w samej Stalowej Woli, gdzie m.in. została już ułożona warstwa wiążąca nawierzchni na ul. Brandwickiej i gotowe są ciągi pieszo-rowerowe.

Rozbudowa drogi wojewódzkiej DW855 Stalowa Wola-Zaklików-Olbięcin zakończy się w połowie października przyszłego roku. – W maju rozpoczniemy prace nawierzchniowe, polegające na ułożeniu ostatniej, ścieralnej warstwy asfaltu – mówi Przemysław Myszka.

W ramach inwestycji Skanska przebuduje w sumie cztery fragmentach trasy pomiędzy ulicą Podskarpową w Stalowej Woli (DK77) i granicą województwa w Zdziechowicach, czyli 19 km. Droga będzie poszerzona, a jej konstrukcja wzmocniona. Po rozbudowie jezdnia będzie miała szerokość od 6,5 do 6,75 m. Prace obejmą także wymianę zniszczonej nawierzchni.

W ramach inwestycji wyremontowane zostaną istniejące i wybudowane nowe chodniki z kostki brukowej. Skanska dobuduje trzy nowe zatoki autobusowe, wykona nowe oznakowanie poziome i pionowe jezdni oraz prawie 21 km kanalizacji deszczowej.

Ze względu na niewystarczającą nośność, nienormatywną szerokość chodników oraz zbyt małe światło mostów, sześć obiektów mostowych na drodze wojewódzkiej zostało wyburzonych. W ich miejsce powstają nowe obiekty o najwyższej klasie nośności „A”, co oznacza, że z mostów będą mogły korzystać pojazdy o masie nawet 50 ton. Wszystkie obiekty wyposażone zostaną w chodniki dla pieszych. Chodzi o trzy mosty przez rzekę Złodziejka w Lipie, most w Zdziechowicach przez rzekę Karasiówka, most w Zaklikowie przez rzekę Sanna, a także obiekt w Rzeczycy Długiej. Najdłuższy 36-metrowy most Skanska wybuduje w Zaklikowie. Długość pozostałych obiektów wyniesie od 19 do 29 m. Łączna długość nowych obiektów wyniesie 148 m.
Tematy w artykule: drogi wojewódzkie

Podobne wiadomości:

Rusza budowa kolejnego odcinka S17

Rusza budowa kolejnego odcinka S17

Polskie drogi 2015-11-10

Tour de Pologne - gdzie nas czekają utrudnienia

Tour de Pologne - gdzie nas czekają...

Polskie drogi 2015-08-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport