mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Zakopianka nadal w planach

Zakopianka nadal w planach

Nadal nie wiadomo, jak będzie wyglądała Zakopianka na trasie Nowy Targ -  Zakopane. GDDKiA uważa, że studium komunikacyjne dla Podhala powinno być poprawione.

Zakopianka nadal w planach
Studium komunikacyjne dla Podhala zostało zamówione przez urząd marszałkowski. Opracowanie miało rozstrzygnąć o przyszłości zakopianki i organizacji dojazdu do stolicy Tatr w perspektywie nawet kilkudziesięciu lat. Od tego, jakie rozwiązania zostaną zaproponowane, małopolska GDDKiA uzależniała decyzję o budowie dwupasmówki między Nowym Targiem a Zakopanem – informuje Gazeta Wyborcza Kraków.

Autorzy studium kładą również nacisk na to, by drogowcy na wysokości Nowego Targu rozproszyli sznur samochodów jadących w Tatry. Znaki mają kierować na inne alternatywne drogi dojazdu do Zakopanego. Według opracowania do zakopianki na Podhalu trzeba dobudować jeden dodatkowy pas ruchu - to powinno wystarczyć, żeby rozładować korki.

Studium komunikacyjne powstało kwartał temu ale GDDKiA ma wiele zastrzeżeń. „Dokument jest naszym zdaniem niekompletny. Przytaczane wnioski nie przynoszą ostatecznego rozwiązania co do sensowności budowy szerokiej zakopianki. Autorzy studium proponują, by do istniejącej drogi dobudować jeden pas. To co prawda pozwoli uniknąć konfliktów z mieszkańcami, ale wystarczy na zaledwie 10 lat. Potem ruch znów będzie tak wielki, że potrzebna będzie szersza droga. Autorzy studium, firma IVV GmbH, rozwiązują ten kłopot, pisząc o konieczności poprowadzenia po 2020 r. zupełnie nowej drogi omijającej miejscowości położone wzdłuż starej "zakopianki". Nie piszą jednak, jakim śladem miałaby biec taka droga. Poza tym szosa, którą przewidziano w studium, nie spełnia wymogów drogi krajowej. My nie będziemy mogli na nią wydać pieniędzy. Liczba dojazdów z posesji do nowej drogi oraz rodzaj przewidywanych skrzyżowań są niezgodne z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa ruchu na drogach krajowych. Podobną przeszkodą jest brak ekranów dźwiękochłonnych i innych zabezpieczeń związanych z ochroną środowiska  – powiedział „GW” Andrzej Kollbek, wicedyrektor małopolskiej GDDKiA. -

Również władze Zakopanego uważają, że studium nie daje, żadnych konkretnych rozwiązań i potwierdza tylko to czego oczekują mieszkańcy. Dla burmistrza Zakopanego ważne jest, by skrzyżowanie w Poroninie było bezkolizyjne, a zamiast jednego, powstały cztery wloty do miasta.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat A4Go

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat...

Polskie drogi 2016-07-01

Droga S7 - Zakopianka w budowie

Droga S7 - Zakopianka w budowie

Polskie drogi 2016-07-01

Komentuj:

~Smutny 2009-07-15

Ciekawi mnie ile te wszystkie analizy kosztowały już dla tak prostego odcinka jak dk47 z zarezerwowanym pasem 40 metrów, na ktorej możesz wykonać eskę w niecałe 18 miesięcy. Ile kładek możnaby było wybudować, ekranów, przepustów dla zwierząt za te kilkatysięcy analiz, choć wiadomo, że nie ma co analizować tylk obudować S 2X2!!!!!! do samych bram Zakopanego, do pierwszego ronda!!! Wodzowie, mistrzowie, super wydatkujący naszą kasę czas najwyższy pracować, budować nie pierdaczyć! 20.000 aut dziennie za 5 lat to mało by powstała tam autostrada? Jak mało to zapytajcie TYROLCZYKÓW, czy im ich eska do czegoś się przydaje!!!! i dlaczego budują ją nadal nawet w wykorzystując kilkusetmetrowe tunele!! Żałosne!

~Sebek 2009-07-14

Dla mnie sprawa jest prosta. Jeśli mieszkańcy podhala nie chcą drogi to nikt nie będzie do nich przyjeżdzał. Jeśli mam jechać na 3 dni z czego stać w korku na zakopiande 3-4 godziny w jedną stronę to pojadę tam gdzie korków nie ma. A góry mamy naprawde śliczne, a Zakopene jest mocno przereklamowane.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport