mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Zaplanować Szlak Staropolski

Zaplanować Szlak Staropolski

Nowy most na Wiśle w okolicy Annopola i trasa łącząca Opatów z Kraśnikiem to elementy przyszłej trasy ekspresowej S46 umożliwiającej szybki przejazd z Kielc do Lublina. Całość wpisuje się w tzw. Szlak Staropolski. Szlak Staropolski to ciąg komunikacyjny umożliwiający podróż przez Kłodzko, Nysę, Opole, Częstochowę, Kielce, Lublin i dalej na Ukrainę.

Zaplanować Szlak Staropolski
Zanim jednak zbudowany zostanie odcinek od Opatowa do Kraśnika trzeba znaleźć korytarz, którym będzie można poprowadzić nową trasę. Projektanci pracujący nad Studium Techniczno-Ekonimiczno-Środowiskowym zaproponowali sześć wariantów przebiegu z trzema lokalizacjami przeprawy mostowej przez Wisłę w okolicy Annopola.

Pomysły na przeprowadzenie 60-kilometrowej trasy przedstawiono mieszkańcom i samorządom gmin przez które planowany jest przebieg drogi. Projektanci zachęcali przy tym do wyrażania opinii w sprawie zaproponowanych rozwiązań czy też wprowadzania zmian.

Choć prace studialne dotyczą docelowej trasy ekspresowej z dwoma jezdniami to zapewne w pierwszym etapie powstanie skromniejsze rozwiązanie: jednojezdniowa droga klasy GP/S oznakowana jako DK74. W planach zagospodarowania poszczególnych gmin zabezpieczona zostanie jednak rezerwa terenu pod budowę drugiej nitki – informuje GDDKiA.

Podobne wiadomości:

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Polskie drogi 2016-12-23

Komentuj:

~cipanowie 2010-02-17

Szanowni Państwo oczywiście, ze kolejne odcinki dróg o podwyższonym standardzie przyprawia i mnie o radość, ale spójrzmy na mapę planowanych dróg ekspresowych GDDKiA i co widzimy:Z Lublina do Kielc jest już zaplanowana i częściowo w realizacji połączenie S12 do Radomia potem S7 oczywiście lekki nad rzut ale JEST. Lublin- Częstochowa zaplanowana i częściowo w realizacji S12 do Piotrkowa i potem A1. Najtrudniej jest z Opolem bo poza A2 rzeczywiście nie jest wpisane w siatkę szybkich połączeń. Jednak można dwójka podjechać do Rzeszowa i potem w gore S19 albo przemęczyć się dio Częstochowy i potem, A1 i S12. Tym czasem Jaka alternatywę maja mieszkańcy Białegostoku wybierający się nad morze? A mianowicie obrać kierunek południowo zachodni S8 pozdrowić Syrenkę Warszawska i dalej S7 na Północ. Troszkę jest różnica prawda? To samo kierowcy z Lomzy o Suwalczanach nie wspominając. Jednak jest to daleko mniej istotne niż np: Sznur pojazdów TIR z Litewskimi numerami ciągnącymi przez północny wschód polski. A możne się mylę? Pozdrawiam i szerokiej drogi!!!

~pele 2010-02-16

wielkie TAK dla odcinka kielce - krasnik

~zejod 2010-02-16

Stary szlak staropolski to nie dubel. Jeżeli będziesz chciał dojechać np. ze ślaska do lublina lub kielc(bardzo prosze wybierz a4:)). Dla tej częsci polski to wspaniala inicitywa. W tej chwili trase Jędrzejow - Lublin robi się w ok 3,5h. W przypadku drogi S46 mogłoby to być ok 2,5h. Wspolprace gospodarczą miedzy tymi rejonami widac juz dzis. Wystarczy spojrzec na ogromne ilości cięzarówek mknących 74 lub 19 (rzeszow lublin).

~pele 2010-02-16

Ja uważam że to super pomysł. Szybkie połączenie między kielcami a lublinem było kiedyś mitem. Jeżeli doczekamy się takiej drogi będzie to rewelacyjna trasa pod względem poprawy współpracy gospodarczej między lublinem a kieleczyzna. Dodatkowo piękna widokowo trasa. Polecam przejazdzke 74 kielce - annopol(w miare dobra jezdnia)

~astrolog 2010-02-16

Szlak staropolski bedzie oddalony od A2 o jakies 200-300 km, bez jaj, jakie dublowanie, to zupelnie inna droga w innym kierunku, bo na kierunku Czestochowa, Kielce, Lublin, gdzie tam Lodz i Warszawa. To droga oczywiscie potrzebna, ale bez napalania sie. Od 1990 roku do 2000 zbudowano kilkadziesiat kilometrow nowych drog, a towarzystwo chce by w kilka lat zbudowali pare tysiecy. Powoli, Niemcy tez wszystkiego nie buduja i nie budowali od razu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.