mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Zatrzymać DK 7 i 16 na liście priorytetów

Zatrzymać DK 7 i 16 na liście priorytetów

Dla województwa warmińsko-mazurskiego bardzo ważne jest aby utrzymać drogi krajowe nr 7 i 16 (wraz z południową obwodnicą Olsztyna) na liście podstawowej projektów do realizacji do 2013 r. Dodajmy, że proces przygotowania tych inwestycji już ruszył.

Zatrzymać  DK 7 i 16 na liście priorytetów
W piśmie do Ministra Infrastruktury wojewoda Marian Podziewski podkreśla, że decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji odcinka S7 Ostróda Północ – Ostróda Południe (wraz z obwodnicą Ostródy) wydano już w październiku 2009 r. Postępowanie w tej sprawie było długotrwałe, gdyż lokalizacja drogi budziła kontrowersje i protesty mieszkańców z uwagi na kolizję z pomnikiem przyrody „Dąb Napoleona” i przybliżenie drogi do Jeziora Pauzeńskiego. W przypadku wygaśnięcia tej decyzji środowiskowej i nierozpoczęcia inwestycji będzie konieczne przeprowadzenie nowej oceny oddziaływania na środowisko. Tymczasem otwarcie ofert o wyłonienie wykonawcy inwestycji przewidziano na czerwiec 2011 r.  Za realizacją tego zadania przemawia kolejny argument, jak podkreśla wojewoda Marian Podziewski, a mianowicie względy bezpieczeństwa. Według „Atlasu ryzyka na drogach krajowych w Polsce 2007-2009” bowiem odcinek Ostróda – Olsztynek należy do dróg o bardzo dużym ryzyku.   

Jeśli chodzi o przebudowę „szesnastki” na Odcinku Olsztyn – Augustów, to na południową obwodnicę Olsztyna (w ciągu tej drogi) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji wydano już w sierpniu 2008 r. Termin ważności tej decyzji upływa dokładnie 10 marca 2013 r.
      
Nawet w przypadku nierozpoczęcia tej inwestycji konieczna będzie wypłata odszkodowań za nieruchomości przejęte przez Skarb Państwa na mocy decyzji środowiskowej. Szacuje się, że koszt odszkodowań to kilkadziesiąt milionów złotych.     

Budowanie i oddawanie do użytku wyłącznie odcinków, na których obecnie trwają prace budowlane, wpłynie na pogorszenie bezpieczeństwa ruchu. Chodzi bowiem o to, że wielokrotna zmiana przekroju drogi z dwujezdniowej na jednojezdniową (i odwrotnie), zmiany prędkości oraz dostępności do drogi powoduje dezorientację kierowców i znaczne zwiększenia ryzyka wypadków.   

Podobne wiadomości:

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Via Baltica - wielu chętnych na budowę odcinka

Via Baltica - wielu chętnych na budowę...

Polskie drogi 2017-08-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Lexus LS już w polskich salonach
Lexus LS już w polskich salonach
Flagowa limuzyna japońskiego producenta jest już dostępna w polskich salonach.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech