mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Zatrzymać DK 7 i 16 na liście priorytetów

Zatrzymać DK 7 i 16 na liście priorytetów

Dla województwa warmińsko-mazurskiego bardzo ważne jest aby utrzymać drogi krajowe nr 7 i 16 (wraz z południową obwodnicą Olsztyna) na liście podstawowej projektów do realizacji do 2013 r. Dodajmy, że proces przygotowania tych inwestycji już ruszył.

Zatrzymać  DK 7 i 16 na liście priorytetów
W piśmie do Ministra Infrastruktury wojewoda Marian Podziewski podkreśla, że decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji odcinka S7 Ostróda Północ – Ostróda Południe (wraz z obwodnicą Ostródy) wydano już w październiku 2009 r. Postępowanie w tej sprawie było długotrwałe, gdyż lokalizacja drogi budziła kontrowersje i protesty mieszkańców z uwagi na kolizję z pomnikiem przyrody „Dąb Napoleona” i przybliżenie drogi do Jeziora Pauzeńskiego. W przypadku wygaśnięcia tej decyzji środowiskowej i nierozpoczęcia inwestycji będzie konieczne przeprowadzenie nowej oceny oddziaływania na środowisko. Tymczasem otwarcie ofert o wyłonienie wykonawcy inwestycji przewidziano na czerwiec 2011 r.  Za realizacją tego zadania przemawia kolejny argument, jak podkreśla wojewoda Marian Podziewski, a mianowicie względy bezpieczeństwa. Według „Atlasu ryzyka na drogach krajowych w Polsce 2007-2009” bowiem odcinek Ostróda – Olsztynek należy do dróg o bardzo dużym ryzyku.   

Jeśli chodzi o przebudowę „szesnastki” na Odcinku Olsztyn – Augustów, to na południową obwodnicę Olsztyna (w ciągu tej drogi) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji wydano już w sierpniu 2008 r. Termin ważności tej decyzji upływa dokładnie 10 marca 2013 r.
      
Nawet w przypadku nierozpoczęcia tej inwestycji konieczna będzie wypłata odszkodowań za nieruchomości przejęte przez Skarb Państwa na mocy decyzji środowiskowej. Szacuje się, że koszt odszkodowań to kilkadziesiąt milionów złotych.     

Budowanie i oddawanie do użytku wyłącznie odcinków, na których obecnie trwają prace budowlane, wpłynie na pogorszenie bezpieczeństwa ruchu. Chodzi bowiem o to, że wielokrotna zmiana przekroju drogi z dwujezdniowej na jednojezdniową (i odwrotnie), zmiany prędkości oraz dostępności do drogi powoduje dezorientację kierowców i znaczne zwiększenia ryzyka wypadków.   

Podobne wiadomości:

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Droga S1 – nie ma chętnych na budowę odcinka

Polskie drogi 2018-01-15

Droga S19 - ruszają pierwsze prace

Droga S19 - ruszają pierwsze prace

Polskie drogi 2017-12-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.