mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Zielone światło dla dwupasmowej obwodnicy Gorzowa Wlkp.

Zielone światło dla dwupasmowej obwodnicy Gorzowa Wlkp.

Wojewoda lubuski wydał zgodę na realizację drugiej jezdni obwodnicy Gorzowa Wlkp. Jest to zielone światło dla inwestora (GDDKiA) do rozpoczęcia robót. Zanim to jednak nastąpi musi zostać wyłoniony wykonawca w przetargu.

Zielone światło dla dwupasmowej obwodnicy Gorzowa Wlkp.
- W połowie grudnia rozpoczął się drugi etap przetargu, czas na składanie ofert ze względu na dużą ilość pytań dotyczących przedmiotu zamówienia, został przesunięty z końca stycznia na początek marca. Podpisanie umowy i rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest pod koniec drugiego kwartału 2014 roku. Czas przewidziany na budowę niemal 12 km odcinka drogi to 25 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych, przypadających między 15 grudnia a 15 marca. Planowany termin oddania drogi do użytku to II kwartał 2017 roku - informują drogowcy.

Przypomnijmy, jednojezdniowa zachodnia obwodnica Gorzowa powstawała w dwóch etapach. Jako pierwszy w 2004 roku powstał ponad 2 km odcinek od węzła "Gorzów Południe" do ul. Sulęcińskiej. Blisko 10 km odcinek od węzła "Gorzów Północ" do węzła "Gorzów Południe" został oddany do ruchu w 2007 roku.

Podobne wiadomości:

S3 Sulechów - Zielona Góra: podpisano umowę

S3 Sulechów - Zielona Góra: podpisano umowę

Polskie drogi 2016-02-23

Za mało pieniędzy na drogi. Więcej ekspresówek 2+1

Za mało pieniędzy na drogi. Więcej...

Polskie drogi 2016-01-07

Komentuj:

~warszawiak 2014-02-02

I jeszcze trochę z innej beczki na temat S3. Dlaczego na wysokości Nowej Soli przy węźle z DW297 jest znak "Koniec Drogi Ekspresowej" (lub "Początek Drogi Ekspresowej" z drugiej strony), a dalej przez ponad 8 km (do połączenia ze starą DK3 pod Nowym Miasteczkiem) niczym nieróżniąca się droga przestaje być ekspresówką? Że ten nieoznaczony jako ekspresówka odcinek wcześniej zbudowano, czy co? Znowu coś jakiś urzędas wymyślił i oznakował według swojego widzimisię, czyli kolejny dowód na to, jak różni się tok myślenia urzędasa od toku myślenia normalnego człowieka.

~warszawiak 2014-02-02

@jumper: O ile wiem S3 (na całe szczęście w całości dwujezniowa na nowych odcinkach) jest w planach budowy na lata 2014-2020 nie tylko do A4, ale według ostatnich komunikatów do Bolkowa. Oczywiscie, wszystko to się może jeszcze zmienić, oby nie. Natomiast co do obwodnic Gorzowa i Międzyrzecza, to będę się upierać, że budowa jednej jezdni, a za parę lat dobudowa drugiej jest szczytem głupoty. Na razie na tych pojedynczych jezdniach są zatory, często trzeba się wlec za paroma ciężarówkami i siła rzeczy nieraz kawalkadą osobówek za nimi. Korki zaczną się, bo muszą się zacząć, kiedy ruszy budowa drugich jezdni; nastąpią ograniczenia prędkości, zakazy wyprzedzania, wyjazdy i wjazdy wyrotek na plac i z placu budowy itp. Tego wszystkiego możnaby uniknąć, gdyby od razu dwie jezdnie zbudowano. A jak potrzebna jest druga nitka od Sulechowa do Nowego Miasteczka, widać już dzisiaj wyraźnie. Zauważ, że nie krytykuję na tym odcinku braku budowy od razu dwóch jezdni, trasa zaczęła powstawać etapami ponad 20 lat temu w innej drogowej epoce. Natomiast trzeba tutaj też drugą jezdnię jak najszybciej wybudować, żeby wreszcie cała S3 była w komplecie ekspresówką z prawdziwego zdarzenia przynajmniej od A4 do A6. A jedniojezdniowa ekspresówka nigdy ekspresówką z prawdziwego zdarzenia nie będzie.

~Jasiu 2014-02-01

Znowu przetarg na to samo i nowa szansa na lapowki i kretactwa!...szkoda ze sie nie dalo zbudowac najpierw tylko po polowie jednego pasa jezdni bo mogliby robic przetarg 4 razy :-)

~jumper 2014-01-31

@warszawiak - czekałem na Twoją ripostę ;-), wiele razy już pisałeś na ten temat i trochę racji masz - głównie w przypadku wyższych kosztów budowania "na raty" . Uważam jednak że "korki" to zbyt mocne słowo w odniesieniu do drogi klasy S gdzie mamy do czynienia z kilkukilometrowym zwężeniem do jednego pasa . Osobiście wolałbym aby najpierw budowali ile się da na południe, żeby połączyć S3 przynajmniej z A4 [zapomnijmy o Lubawce] bo suma summarum lepiej mieć bezkolizyjną ciągłą trasę typu S od A4 do Szczecina z kilkoma wąskimi gardłami niż wygodny dojazd Szczecin - Nowa Sól a dalej wiochy i właśnie owe korki .

~obserwator 2014-01-31

pytanie dlaczego na dobudowanie kilk kilometrów jednej jezdni potrzeba prawie trzy lata. Śmiech na sali...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.