mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Znamy prawdopodobny przebieg szesnastki na Mazurach

Znamy prawdopodobny przebieg szesnastki na Mazurach

Po blisko rok trwających pracach nad oceną oddziaływania na środowisko znamy już prawdopodobny wariant przebiegu drogi krajowej nr 16 na odcinku Mrągowo-Orzysz – Ełk.  W oparciu o raport o oddziaływaniu na środowisko oraz wielokryterialną analizę projektanci wytypowali wstępnie wariant drogi najmniej kolidujący ze środowiskiem naturalnym na obszarze, przez który przebiega. Jest to wariant północny (III), omijający chroniony obszar Natura 2000 „Mazurska Ostoja Żółwia Baranowo” i przecinający jez. Tałty w okolicach miejscowości Mrówki. Wskazany przez projektanta przebieg drogi, będzie po sprawdzeniu rekomendowany przez GDDKiA we wniosku do decyzji środowiskowej.

Znamy prawdopodobny przebieg szesnastki na Mazurach
Do końca II kwartału tego roku potrwa procedura weryfikacji liczącego ponad 800 stron raportu o oddziaływaniu na środowisko. W III kwartale GDDKiA planuje złożyć do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Może uda się ją drogowcom uzyskać pod koniec roku 2011.

Prace nad wariantowaniem nowego przebiegu drogi krajowej nr 16 na Mazurach to jak dotąd największe przedsięwzięcie tego typu realizowane w regionie. Procedura wyboru wariantu przebiegu drogi krajowej nr 16 na odcinku Mrągowo – Orzysz - Ełk została wszczęta w 2008 roku. W czasie trwającej dwa sezony inwentaryzacji przyrodniczej analizami objęto łącznie 41 wariantowych odcinków inwestycji, łączących miejscowość Sorkwity znajdującą się na początku przewidywanego do rozbudowy odcinka drogi krajowej nr 16 i położony na jej końcu Ełk. Są to miejscowości odległe od siebie w linii prostej o ok. 80 km. Spośród tych wariantów, w I etapie studium techniczno – ekonomiczno - środowiskowego wyłoniono siedem, które poddano dalszej analizie. Jej efektem jest zakończony właśnie raport o oddziaływaniu na środowisko i wariant możliwy do realizacji.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

hjokiel 2011-02-12

Już obejrzałem na stronie GDDKiA Olsztyn. Jeśli rzeczywiście mamy chronić środowisko to warto odejść od obecnej trasy w stronę Mikołajek (jak rozumiem nie chodzi tu tylko o mrówki i motyle, jak tu ktoś ironizował). Nie da się też, jak tu niektórzy sugerują, poprowadzić prostej trasy o długości 70 km (zamiast 137 km). Koszt takiej drogi nie byłby wcale mniejszy, bo wymagałby budowy kilkudziesięciu wiaduktów czy mostów. Miałbym tylko uwagę odnośnie odcinka przy Mrągowie. Czy nie można by puścić trasy północą, tj od północnego krańca obwodnicy Mrągowa, dalej śladem DK 59 do Muntowa i tam zrobić rozjazd 16 do Ełku i 59 do Giżycka, albo nawet odejście 59 dopiero w okolicach Ławek (łączyło by się to z korzystnym ominięciem Rynu). Przy okazji też otrzymamy w Mrągowie bezkolizyjne odejście na DW 591 w stronę Kętrzyna.

hjokiel 2011-02-12

a gdzie można zobaczyć proponowany przebieg tej trasy?

~ulla 2011-02-07

137 kilosów. DRAMAT.Bywam czesto w tych okolicach.KUPA FORSY Z NASZYCH PODATKÓW. A troche motyli i mrówek i tak wyginie. Od nawozów śtucnych.

~MtM 2011-02-05

W linii prostej 80 km a w linii krzywej zaproponowanej przez projektantów wzorem kolegów popaprańców z innych biur projektów droga liczyć sobie będzie 137 km.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport