mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Zobacz, gdzie można najłatwiej zginąć

Zobacz, gdzie można najłatwiej zginąć

5 marca 2009 roku ruszyła pierwsza polska kampania informacyjna międzynarodowego projektu „Europejski Atlas Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego” w ramach Europejskiego Programu Oceny Ryzyka na Drogach EuroRAP.

Zobacz, gdzie można najłatwiej zginąć
Europejski Atlas Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to mapa Europy pokazująca najbardziej niebezpieczne (czarne) drogi w poszczególnych państwach Europy, opatrzona komentarzem dotyczącym zagadnień bezpieczeństwa ruchu drogowego. W projekt Europejskiego Atlasu BRD zaangażowanych jest 10 państw (Niemcy, Hiszpania, Holandia, Belgia, Szwecja, Wielka Brytania, Włochy, Słowacja, Czechy, Polska), które przygotowują mapy krajowe, które w 2010 roku stworzą mapę Europy.

Pierwszym etapem prac polskiego zespołu jest mapa ryzyka występującego na drogach międzynarodowych w Polsce, ponieważ tworzą one główne połączenie naszego kraju z pozostałymi krajami Europy. Drogi te stanowią zaledwie 2% długości dróg twardych i odbywa się na nich ponad 10% całości ruchu drogowego, przeważnie tranzytowego i turystycznego. Pomimo, że posiadają najwyższe w Polsce standardy bezpieczeństwa, generują około 17% wszystkich ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. Prowadzone na nich działania mogą przynieść największą redukcję liczby ofiar śmiertelnych i ciężko rannych.

Mapa ryzyka indywidualnego na drogach międzynarodowych w Polsce przedstawia ryzyko indywidualne, mierzone częstotliwością wypadków i wskazuje średnie ryzyko bycia ofiarą śmiertelną lub ciężko ranną w wypadku. Umożliwia ona każdemu kierowcy identyfikację najbezpieczniejszych i najbardziej niebezpiecznych odcinków dróg w regionie lub kraju. Jest też pomocna przy planowaniu podróży. Kierowcy mogą świadomie wybrać trasę według kryterium minimalizacji ryzyka w ruchu drogowym.
Mapa pokazuje, że 55% dróg międzynarodowych w Polsce to „czarne odcinki”, czyli fragmenty o największym ryzyku. Na tych odcinkach dróg możemy spodziewać się nawet 10-krotnie większego ryzyka bycia ofiarą śmiertelną lub ciężko ranną, niż na „odcinkach zielonych”. Najwięcej „czarnych odcinków” występuje w województwach położonych w południowo – wschodniej i południowo - zachodniej Polsce.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Mazda 2
Mazda 2
Cena podstawowa już od: 54 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Mazda 3
Mazda 3
Cena podstawowa już od: 68 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. sedan-4dr.
Mazda 6
Mazda 6
Cena podstawowa już od: 89 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~qwerty 2009-08-30

a gdzie tu piła i stargard? co to w ogóle jest za dziadostwo? z tej mapy jasno wynika, żeby na południu kraju, jeśi można jeżdzić pociagami

~bike 2009-08-14

Chyba w tym roku przybędzie odcinek na DK11 między Szczecinkiem a Koszalinem. Latem w jednej tylko miejscowości w ciągu 2 tygodni zabiło się 6 osób w 3 wypadkach. A to dlatego, że nie ma barierek i oznaczeń przy drodze o które zabiega powiat od 32 lat

~bob budowniczy 2009-03-09

no wlasnie tez nie widzialem zadnego pomyslu na DK8 od Wrocławia do granicy....

~Jaro 2009-03-09

Jak pokazuje raport, jednym z najniebezpieczniejszych odcinków jest DK 8 (E67) Wrocław - Kudowa-Słone na całej jego długości (ok.130km). Niestety nikt z GDDKiA nie bierze tego pod uwagę, że to ważny korytarz tranzytowy Wrocław - Praha (CZ) / Wiedeń (A). A dochodzi do tego dojazd w Kotlinę Kłodzką do Uzdrowisk Kłodzkich, ...na narty (Zieleniec, Czarna Góra), ...dzieci na ferie zimowe i na wakacje. Wszyscy chcemy tam jechać, ale w jaki sposób, to już mniej istotne. Ten marazm i bezmyślność GDDKiA wpędza nas wszystkich bez wyjątku do grupy wysokiego ryzyka wypadku na tym odcinku. Patrząc wstecz na orientacyjne mapy inwestycji drogowych 2008-20013 - pozostaje w tym miejscu "biała plama". A co u licha robią władze lokalne? Mają to zapewne gdzieś głęboko w... - porządzą sobie 4 lata, zgarną kasę "przy korytku" i co ich to obchodzi? ŻENUA... ;-(((

~Rumzais 2009-03-06

dziwny ten raport, nie dotyczy większości dróg krajowych, zupełnie pomija drogi wojewódzkie. Poza tym za smiertelnosc odpowiadają nie tylko kiepskie i wąskie drogi, ale równiez natęzenie ruchu na danym odcinku i przeciętny wiek samochodów. Dużo nieścisłości

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport