mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > "Łódzka A2"

"Łódzka A2"

Budowa "łódzkiego" odcinka autostrady A2 to koszt ponad 153,9 mln euro. Prace na trzech odcinkach liczących łącznie 58 km rozpoczęły niemal równolegle. Inwestycja rozpoczęta pod koniec sierpnia 2004 r ma zostać zrealizowana w 15 miesięcy.

"Łódzka A2"

Wykonawcą prac na pierwszym prawie 16 km odcinku Dąbie-Wartkowice jest konsorcjum firm Ferrovial Agroman S.A./ Budimex Dromex S.A. Wartość podpisanego kontraktu to ponad 44,9 mln euro. Zakresem prac objęte jest m.in. wykonanie dwóch dwupasmowych jezdni o długości 15,9 km, ponad 29,56 km dróg dojazdowych, 8 wiaduktów drogowych, 2 mostów autostradowych, 1 mostu drogowego, 1 wiaduktu autostradowego oraz 17 przepustów drogowych.

Drugi odcinek liczący 24 km, połączy Wartkowice z Emilią i będzie kosztował ponad 57,1 mln euro. Budową zajmuje się konsorcjum Budimex Dromex S.A./ Ferrovial Agroman S.A. Przez okres 15 miesięcy oprócz dwóch dwupasmowych jezdni (23,9 km) oraz 29 km dróg dojazdowych powstanie również 41 obiektów mostowych. W tym: 17 wiaduktów drogowych, 6 mostów autostradowych, 4 mosty drogowe, 1 wiadukt kolejowy, 1 przejście ekologiczne i 12 przepustów drogowych.

Realizacją budowy na odcinku Emilia-Stryków II zajmuje się konsorcjum Kirchner/ Strabag/ Mosty Łódź. Kontrakt o wartości ponad 51,8 mln euro zakłada m.in. budowę dwóch dwupasmowych jezdni (18,1 km), trzech węzłów autostradowych ("Emilia", "Piątek", "Stryków II"),  2 mostów autostradowych, 2 wiaduktów autostradowych, 11 wiaduktów nad projektowaną autostradą, 1 wiaduktu drogowego, 3 przejazdów gospodarczych oraz przebudowę dróg krajowych nr 1,14,71 oraz drogi wojewódzkiej nr 702.

Dwa pierwsze projekty finansowane są w 85% w ramach funduszy unijnych a w 15% z budżetu państwa. Natomiast źródłem finansowania odcinka Emilia-Stryków II  są w 75% środki europejskie i w 25% budżet państwa.

Budowana autostrada spełni europejskie wymogi techniczne - dopuszczalny będzie ruch pojazdów o obciążeniu 115 kN/oś. Już w przyszłym roku będziemy mogli podróżować drogą, która będzie posiadała po dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m, 3 metrowy pas awaryjny oraz aż 11,5 metrowy pas dzielący (który w przyszłości będzie mógł być wykorzystany pod ewentualną rozbudowę pasów ruchu).

Na chwilę obecną trwają już intensywne prace przygotowawcze, w tym nabycie gruntu oraz prace projektowe, nad dalszym przebiegiem autostrady A2 na trasie Emilia-Stryków-Konotopa (Warszawa). Budowa zaplanowana jest na lata 2006-2008.
Natomiast w latach 2010-2013 planowane jest połączenie Warszawy z Terespolem.

Tematy w artykule: autostrady lodzkie autostrada A2

Podobne wiadomości:

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

System viaToll na kolejnych drogach w Polsce

System viaToll na kolejnych drogach w Polsce

Polskie drogi 2017-07-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Policja podsumowuje długi weekend
Policja podsumowuje długi weekend
Kolejny długi weekend za nami. Pomimo tego, że nad bezpieczeństwem podróżujących czuwało kilka tysięcy funkcjonariuszy - statystyki nadal są przerażające.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic