mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > 180-konne Polo GTI

180-konne Polo GTI

Mocniejszy, szybszy od poprzednika, ale za to, zgodnie z duchem czasu, również bardziej oszczędny. Taki będzie Volkswagen Polo GTI, którego światowa premiera odbędzie się już na początku marca na wystawie w Genewie, a do sprzedaży na europejskim rynku trafi majem br.

180-konne Polo GTI
Najmocniejsza wersja Polo, dostępna w wariancie trzy- i pięciodrzwiowym, będzie mieć pod maską 1,4-litrowy silnik TSI, który dysponuje mocą 180 koni mechanicznych, zaś maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest osiągany w zakresie do 2.000 do 4.500 obr/min. Poprzednia wersja Polo GTI była o 30 KM słabsza (1,8T 150 KM) i dopiero wzmocniona wersja Cup Edition dysponowała równorzędną liczbą koni pod maską. Co ciekawe, mimo identycznej mocy, nowe Polo GTI będzie aż o ok. 25% oszczędniejsze niż poprzednik. Według danych producenta podwójnie doładowana jednostka zadowoli się średnio sześcioma litrami benzyny na 100 przejechanych kilometrów. W poprzedniej wersji trzeba było się liczyć z wynikiem 7,9-litrowym.

Niższe spalanie to także zasługa lekkiej karoserii mniejszego brata Golfa GTI. Ważące zaledwie 1.184 auto przyspiesza do setki w 6,9 sekundy, a maksymalnie będzie się w stanie rozpędzić do prędkości 229 km/h. 180-konna jednostka współpracuje z 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią DSG, która przekazuje moc na koła przedniej osi.

Właściwości jezdne na najwyższym poziomie zapewnić ma sportowe zawieszenie w połączeniu z systemem ESP oraz XDS, znanym choćby z Golfa GTI, Scirocco oraz sportowych modeli Seata. Układ ten działa niczym elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego i zapewnia lepszą trakcję i zachowanie auta na zakrętach. Dodatkowe sportowe emocje są efektem obniżonego o 15 mm nadwozia i tym samym niżej położonego środka ciężkości oraz 17-calowych felg z niskoprofilowymi oponami o rozmiarze 215/40 R17.

Poza pięcioramiennymi felgami aluminiowymi stylistycznie Volkswagen Polo GTI odróżnia się od swoich "spokojniejszych" braci czerwonymi zaciskami hamulcowymi, nowymi, przeciemnianymi światłami LED do jazdy dziennej, atrapą chłodnicy z czerwoną obwódką i podwójną końcówką układu wydechowego. Opcjonalnie można zamówić dach panoramiczny ciągnący się do słupków B oraz biksenony.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Cena podstawowa już od: 44 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~Tedek 2010-02-18

Ciekawe też co pokaże Audi w A1? Może zrobią 220-230 konne S1 ??? Trzeba pamietac też o Alfie MiTo (nie wiadomo jeszcze czy nie zrobią GTA !), no i MINI Cooper S JCW to niezły pocisk....

~Tedek 2010-02-18

No to ciekawy wózek (coś jak Opel Corsa OPC czy Ford Fiesta ST) tylko ze droższy. Z ceną 100 tys. bym nie przesadzał bo Golf GTI kosztuje 105 :) Myślę że z 90 tys. będzie kosztował... I będzie to chyba najlepsze GTI w segmencie B popularnych marek... 180 KM w Polo to więcej niż 211 w Golfie !!! To będzie szatan !!! ") Ale nadal moim faworytem jest MINI Cooper S - to jest wzorzec.

~Rasputin 2010-02-18

Taa jasne średnio 6l/100, już to widze. Buhaha, ale autko ładne.

~JANEOO 2010-02-18

fajny ale 100 tys nie wyjete

~kaz 2010-02-18

ciekawa jaka bedzie cena, fajne autko może być

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport