Najważniejszym elementem Leona Cupra jest oczywiście jednostka napędowa. Dwulitrowy silnik TFSI o mocy 240 koni mechanicznych zapewnia osiągi godne samochodów sportowych. Prędkość maksymalna wynosi 247 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy. Mimo ewidentnie sportowych osiągów samochód ma umiarkowany apetyt na paliwo. Średnio zużywa tylko 8,6 litra benzyny na 100 km. Od pojawienia się pierwszego Leona Cupra w roku 2000, Seat nieustannie doskonalił jednostki napędowe swego najmocniejszego modelu, których moc rosła od 204 KM, poprzez 215 KM do 225 KM w modelu Cupra R.
Zobacz więcej zdjęć Seata Leona Cupra
Wybitnie sportowy charakter Leona Cupra podkreślają eleganckie dodatki Cupra, takie jak powiększone zderzaki w porównaniu z podstawowymi wersjami Leona, 18-calowe obręcze kół, polakierowane na czarno lusterka boczne oraz owalna końcówka układu wydechowego z polerowanej stali. Sportowy klimat panuje także we wnętrzu – tworzą go kubełkowe sportowe fotele, ekskluzywna kierownica i dźwignia zmiany biegów Cupra oraz czarne wykończenie.
W niemal całej Europie jeszcze w tym miesiącu nowy Seat Leon Cupra dołączy do wprowadzonych niedawno na rynek wersji FR, która przed paroma dniami pojawiła się w sprzedaży także i na polskim rynku. Leon FR dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych - 2,0 TFSI 200 KM (89.990 zł) oraz 2,0 TDI 170 KM (93.990 zł).
Czytaj także:
Leon FR już w sprzedaży (2006-07-17)
Ibiza Cupra w akcji (2005-06-17)
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +