mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > 270 tys. za hybrydowego Lexusa RX 450h

270 tys. za hybrydowego Lexusa RX 450h

Już na niespełnia miesiąc w polskich salonach pojawi się nowa generacja hybrydowego Lexusa RX, tym razem oferowanego jako RX 450h. Ceny za tego hybrydowego crossovera o sportowych ambicjach rozpoczynać się będą od 269,2 tys. zł.

270 tys. za hybrydowego Lexusa RX 450h
W przeciwieństwie do samochodów półhybrydowych, które wykorzystują niewielki silnik elektryczny do wspomagania silnika, w modelu RX 450h zastosowano układ w pełni hybrydowy, pozwalający korzystać z obu silników w sposób niezależny (albo silnik elektryczny, albo spalinowy) lub równoczesny. Tak jak u poprzednika układ hybrydowy składa się z widlastego, sześciocylindrowego silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych, dzięki którym możliwe jest przekazywanie napędu na 4 koła.

Do napędu modelu RX 450h zastosowano zmodernizowaną jednostkę napędową z Lexusa RX 350. Silnik o pojemności 3,5 litra i układzie rozrządu DOHC został jednak specjalnie dostosowany do potrzeb hybrydowego układu napędowego. Tak jak w przypadku modelu RX 350 wprowadzono w nim szereg ulepszeń, zwiększając moc do 249 KM przy 6000 obr/min oraz wartość maksymalnego momentu obrotowego do 317 Nm przy 4800 obr/min.

>>Zobacz Lexusa RX 450h na filmie<<

Moc silników elektrycznych, przedniego i tylnego, pozostała niezmieniona w porównaniu z RX 400h (odpowiednio 167 KM i 68 KM), ale dzięki bardziej wydajnemu chłodzeniu modułu PCU rozszerzono zakres prędkości jazdy, dla których moment obrotowy osiąga wartość maksymalną (335 Nm i 139 Nm odpowiednio).

Całkowita moc zespołu napędowego nowej generacji RX 450h wynosi teraz 299 KM. Pozwala ona na uzyskanie prędkości maksymalnej 220 km/h. Bezstopniowa skrzynia biegów płynnie rozpędza RX 450h od 0 do 100 km/h w 7,8 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,3 l/100km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 148 g/km.

Niższe zużycie paliwa i lepsze właściwości trakcyjne, jakie oferuje nowy Lexus RX 450h, zostały osiągnięte także dzięki zastosowaniu trzech nowych trybów pracy zespołu napędowego ECO, EV i SNOW. Tryb pracy EV, który oznacza korzystanie wyłącznie z silników elektrycznych, jest niedostępny w przypadku samochodów półhybrydowych i wymaga pełnego napędu hybrydowego Lexus Hybrid Drive. Pozwala na poruszanie się po mieście z minimalnym hałasem i zerową emisją zanieczyszczeń.

Od swojego poprzednika Lexus RX 450h jest o 10 mm dłuższy, 40 mm szerszy, 15 mm wyższy a rozstaw osi jest dłuższy o 20 mm. Tak niewielkie zmiany rozmiarów miały na celu zachowanie zwrotności, manewrowości w terenie zabudowanym i najniższego w klasie promienia zawracania wynoszącego 5,7 m.

Nowa generacja hybrydowego RX oferowana będzie w czterech wersjach wyposażeniowych (Classic, Elegance, Comfort i Prestige). Ceny zaczynają się od 269.200 zł, a kończą, bez uwzględnienia dodatkowo płatnych opcji, na 354.700 zł w przypadku wersji Prestige.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Lexus RX
Lexus RX
Cena podstawowa już od: 249 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Lexusy z zawieszeniem AVS

Lexusy z zawieszeniem AVS

Technika 2016-12-06

Dwa nowe modele Lexusa będą wyposażone standardowo w nowoczesne zawieszenie AVS. Elektroniczny układ monitoruje i dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół dostosowując je do stanu nawierzchni i preferencji kierowcy.

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport