mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > 420 KM w koncepcyjnym Yarisie

420 KM w koncepcyjnym Yarisie

Toyota zdradziła szczegóły dotyczące studyjnego modelu, który pokaże na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Można powiedzieć, że jest grubo.

420 KM w koncepcyjnym Yarisie
Pod maską Yarisa Hybrid-R Concept jak już wspominaliśmy w zeszłym tygodniu pracować  będzie silnik 1.6 turbodoładowany(Global Race Engine), który otrzymuje wsparcie od dwóch motorów elektrycznych. Napęd trafia na koła tylne. Czterocylindrowy motor dostarcza 300 KM, która trafia na koła przednie. Silnik został opracowany przez inżynierów z Toyota Motorsport GmbH według specyfikacji FIA dla jednostek Global Race Engine. Na koła tylne trafia moc 120 KM pochodząca z dwóch silników elektrycznych o konstrukcji identycznej jak w seryjnym Yarisie Hyrbid. Cały zespół napędowy dostarcza 420 KM mocy!

Pod karoserią studyjnego Yarisa znajdziemy technologię przeszczepioną z bolidu długodystansowego Toyoty, modelu TS030. Auto zostało wyposażone w superkondensatory, w których magazynowana jest energia odzyskiwana podczas hamowania. Owe superkondesatory dają większą gęstość i szybkość przyjmowania oraz oddawania energii w porównaniu do akumulatorów niklowo-metalowych. Podczas zwykłej jazdy kierowca może przez 10 sekund korzystać z 40 KM mocy odzyskanej z hamowania. W trybie torowym superkondensatory oddają 120 KM przez 5 sekund.

Podczas wytracania prędkości energia oddawana jest do superkondensatorów za pomocą trzeciego, 60-konnego silnika elektrycznego, który pełni wtedy rolę generatora. Podczas przyspieszania zasila on dwa tylne elektryczne silniki. Motor ten spełnia funkcję generator również gdy moc przekazywana na koła będzie zbyt duża by przednia oś utrzymała przyczepność. Generator wtedy zadziała jak kontrola trakcji. Gdy moment obrotowy będzie przekazywany na koła tylne wyraźnie zwiększy przyspieszenie auta i jego przyczepność pozwalając na pełne wykorzystanie hybrydowego zespołu napędowego.

Dwa elektryczne silniki mogą działać jak inteligentny dyferencjał. W zależności od tego jak ciasny jest zakręt system będzie oddawać więcej mocy na koło zewnętrzne lub wewnętrzne poprzez zróżnicowanie mocy przekazywanej z silników elektrycznych. Każdy z nich napędza koła tylne niezależne.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Yaris
Toyota Yaris
Cena podstawowa już od: 42 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.

Podobne wiadomości:

Suzuki Swift Sport - ostry i lekki hot-hatch z Japonii

Suzuki Swift Sport - ostry i lekki hot-hatch...

Premiery 2017-09-14

Mercedes-AMG Project One - Z F1 na drogi

Mercedes-AMG Project One - Z F1 na drogi

Premiery 2017-09-14

Komentuj:

~piotr 2013-08-27

rakieta nic dodać nic ująć

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Audi wprowadza nowe oznaczenia
Audi wprowadza nowe oznaczenia
Audi postanowiło zmienić oznaczenia w swoich modelach. Nowy system miał wprowadzić porządek, ale na początek wywołuje sporo zamieszania. Wyjaśniamy, o co w nim chodzi.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic