mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > AMG GT: Gra na nerwach konkurencji

AMG GT: Gra na nerwach konkurencji

Stuttgart znów to zrobił. Niemcy znów pokazali konkurencji kto wyznacza trendy. Najnowszy Mercedes AMG GT jest dowodem na to kto w motoryzacji musi gonić a kto ciągle jest tym niedoścignionym.

AMG GT: Gra na nerwach konkurencji
Duży grill przedzielony na pół owalną listwą z centralnym, ogromnym logo Mercedesa. Zderzak posiada poziomy wlot powietrza i dwa większe po bokach, nad którymi zamontowano reflektory z LEDowym pasem, który podkreśla atletyczny kształty nadkoli.

Długa maska i kabina przesunięta do tyłu tak, że kierowca siedzi tuż przed tylną osią. Sylwetka coupe została podkreślona dachem delikatnie opadającym ku tyłowi - ten element przypomina nam nowe 911 lub F-Type'a. Zwłaszcza, że tylna klapa, gdzie znajduje się przestrzeń bagażowa otwiera się podobnie jak w brytyjskim coupe. To nie jest jednak wadą tego modelu a zaletą. Tył mimo że AMG GT posiada swój własny kształt reflektorów to bardzo mocno przypomina Klasę S coupe. Oczywiście w tylnej części nie mogło zabraknąć automatycznie otwieranego spojlera.

W kabinie uwagę zwraca bardzo szeroki tunel środkowy, na którym znajdziemy joystick sterujący systemem multimedialnym, a poniżej niego lewarek, a uściślając przełącznik skrzyni biegów. po bokach kilka pokręteł i przycisków sterujących m.in. ustawieniami napędu. Tunel środkowy w najszerszej swojej części posiada schowek oraz przyciski obsługujące klimatyzację.



Na desce rozdzielczej znajdziemy cztery kratki nawiewu - rozwiązanie podobne do tego w nowej Klasie S oraz duży ekran multimedialny w zależności od wersji 7- lub 8.4-calowy. Kabina została wykończona materiałami najwyższej jakości - skórą, chromem oraz włóknem węglowym.

Pod maską najnowsze dziecko AMG - silnik 4.0 litra Bi Turbo V8 o mocy 462 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm. Serce upieczone z przodu współpracuje z skrzynią 7-biegową dwusprzęgłową. Pierwszą setką auto osiąga w czasie 4.0 sekundy, zaś maksymalna prędkość wynosi 304 km/h.

Mercedes będzie oferował również wersję mocniejsza AMG GT S z tym samym silnik V8 ale podkręconym do 510 KM (650 Nm). W tej wersji dostajemy sprint do setki w czasie 3.8 sekund oraz maksymalną prędkość 310 km/h. Nie tylko moc różni obie wersja. Podstawowa posiada mechaniczną blokadę tylnego dyferencjału, zaś wersja S elektroniczną. Oczywiście mocniejsza jest wyposażona w system zawieszenia AMG Ride Control, a w opcji dostaniemy pakiet AMG Dynamic Plus.



W AMG GT dostajemy tarcze hamulcowe o rozmiarze 360 mm zaś w GT S 390 mm tarcze i czerwone zaciski hamulców. W opcji są oczywiście węglowo-ceramiczne tarcze o rozmiarze 402 mm przód i 360 mm tył. Mercedes deklaruje, że auto waży ok. 1540 kg. AMG GT zadebiutuje oficjalnie na targach w Paryżu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa S
Mercedes Klasa S
Cena podstawowa już od: 377 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. sedan-4dr.
Mercedes AMG GT
Mercedes AMG GT
Cena podstawowa już od: 555 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~zygmunt z bolkowa 2014-09-10

konkurecja dla 911. bedzie ciekawie

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wielkie stolice zakażą Diesli
Wielkie stolice zakażą Diesli
Paryż, Madryt, Ateny i Meksyk będą pierwszymi metropoliami, które zabronią wjazdu samochodom z silnikami Diesla. To efekt szczytu C40, gdzie przedstawiciele największych miast z całego świata dyskutowali na temat zmian klimatycznych i zanieczyszczenia powietrza.