Alfa 4x4

Modelem Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 włoska firma powróci do aut z napędem na cztery koła. Premiera nowej Alfy będzie miała miejsce na salonie samochodowym w Genewie.

Alfa 4x4

Najważniejszy w Alfie Crosswagon jest stały napęd na wszystkie koła, z trzema mechanizmami różnicującymi i podziałem momentu nastawionym na tylną oś. Przekładnia Torsen C rozdziela moment pomiędzy przednią a tylną oś w zależności od bieżącej przyczepności. Mechanizm ten dostosowuje się w sposób ciągły i progresywny do zmiennych warunków drogowych. Osiągi oraz bezpieczeństwo zostały podwyższone dzięki zastosowanemu systemowi elektronicznemu.

Pod maską Crosswagona kryje się 1,9-litrowy silnik JTD Multijet o mocy 150 KM przy 4.000 obr/min oraz maksymalnym momencie obrotowym w wysokości 305 Nm przy 2.000 obr/min. Jednostka ta wpółdziała z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów o sportowych charakterystykach. Silnik ten przeszedł szereg zmian w celu zmniejszenia poziomu hałasu oraz drgań.

Terenowy charakter można dostrzec w wyglądzie auta. Dodane zostały aluminiowe wzmocnienia na progu drzwi, specjalne tylne i przednie zderzaki także z aluminiowymi wzmocieniami, oryginalny grill oraz relingi na dachu. By auto mogło pokonywać każdą nawierzchnię podniesiono o 6 cm zawieszenie w porównaniu do modelu Sportwagon oraz zastosowano 17-calowe koła z oponami o wymiarach 225/55, które mają zapewnić przyczepność na każdego typu nawierzchniach. wewnątrz auta została zmieniona deska rozdzielcza, wbudowany kompas w lusterko oraz specjalne dywaniki. W opcji istnieje możliwość zamówienia skórzanej tapicerki.


Podobne wiadomości:

Alfa Rome Stelvio Quadrifoglio - drżyjcie śmiertelnicy

Alfa Rome Stelvio Quadrifoglio - drżyjcie...

Premiery 2016-11-16

Alfa Romeo Giulia w wersji kombi

Alfa Romeo Giulia w wersji kombi

Aktualności 2016-10-27

Komentuj:

Petronas 2009-11-01

Jezdze tym autkiem juz prawie 2 lata. Ma wiele zalet.. w moim terenie gdzie do asfaltu mam jakies 4 km niestety bardzo szybko zuzywa sie zawieszenie. Wada - jak sie okazalo totalny brak zamiennikow... Wymiana amortyzatorow i calego zawieszenia to wydatek ok 8tys, straszliwie drogo.... Za to samochod rewelacja, przyspieszenie super, spalanie - wolalym mniej ale coz :), ale za to nawet w duzym blocie posniegowym radzi sobie super... Kolejna wada - nie wiem czemu ale czesto wlacza sie blad silnika i wylacza turbina - to moja 3 alfa i ten blad jest staly bez wzgledu na model... Widac ten typ tak ma... Moj samochodzik ma juz prawie 160 tys i jak na razie zadnych wiekszych problemow... Zaluje tylko ze Alfa nie ma 159 4x4 podwyzszonej bo juz bym jezdzil kolejna Alfa...

~Mirek 2007-09-01

Bardzo praktyczne i fajne autko. Zarówno na wypad poza miasto, w góry. Zimą jeździ sie bajecznie. Jest także bardzo reprezentacyjna mimo nadwozia kombi. Zwara na siebie uwagę na miejskich szlakach warszawy. Polecam!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport