mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Alfa Rome Stelvio Quadrifoglio - drżyjcie śmiertelnicy

Alfa Rome Stelvio Quadrifoglio - drżyjcie śmiertelnicy

Wystartowały targi motoryzacyjne w Los Angeles i jedną z najważniejszych premier tej imprezy jest Alfa Romeo Stelvio. Pierwszy w historii SUV marki z Mediolanu pokazano w topowej wersji Quadrifoglio.

Alfa Rome Stelvio Quadrifoglio - drżyjcie śmiertelnicy

Aż ciśnie się na język słowo "nareszcie"! Włoski producent zapowiedział SUV-a już w 2003 roku, kiedy to pokazano koncepcyjny model Kamal. Jednak dopiero po 13 latach światło dzienne ujrzała produkcyjna wersja, kompletnie różniąca się od konceptu.



Stelvio stylistycznie nawiązuje do Giulii. Mamy ogromne "Scudetto", reflektory kształtem przypominające te z włoskiego sedana i zderzak z dużymi wlotami powietrza. Co ciekawe w Stelvio zastosowano LED-owe światła dzienne w formie listew, a nie punktów tak jak w Giulii.

 

Największy minus w wyglądzie Stelvio, to brak indywidulności. Odnosimy wrażenie, że styliści z Alfy Romeo niczym się nie popisali. Brakuje nam "smaczków" stylistycznych w designie SUV-a z Włoch, które odróżniałby go od Giulii. I tym sposobem ten samochód równie dobrze mógłby nazywać się Giulia SUV.



Wnętrze wygląda jak żywcem przeszczepione z Giulii, i tu nie ma co narzekać, gdyż układ przycisków i wygląd kokpitu zdaje egzamin. Różnica zauważalna w Stelvio, to ekran (8,8-cala), który został wysunięty bardziej do przodu (w sednie tworzy płaską powierzchnię wraz z deską rozdzielczą.

W wersji Quadrifoglio nie brakuje wykończenia skórą i włóknem węglowym. Mamy nadzieję, że ludzie z Alfy Romeo poprawili nieco spasowanie niektórych elementów, w stosunku do tego co mogliśmy zobaczyć w Giulii. Na liście wyposażenia dodatkowego można znaleźć m.in. kubełkowe fotele Recaro wykonane z włókna węglowego oraz 900-watowy zestaw audio Harman Kardon z 14 głośnikami.

I czas na najważniejsze, czyli osiągi. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio przyspiesza do 100 km/h w czasie poniżej 4 sekund, a maksymalna prędkość wynosi 285 km/h. To wszystko jest zasługą silnika 2.9 V6 biturbo o mocy 510 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi aż 600 Nm. Tak, to ta sama jednostka, którą można znaleźć w sportowym sedanie z Włoch. Napęd przekazywany jest na obie osie.

Zejdźmy jednak na ziemie. Bardziej przystępniejszym wariantem, będzie wersja z benzynowym, czterocylindrowym silnikiem turbo o mocy 280 KM. Mówimy tu o wariancie, który prawdopodobnie tak jak w Giulii będzie nosił nazwę Veloce. Oczywiście w Polsce nie zabraknie wersji z silnikiem wysokoprężnym 2.2 o mocy 180 KM. W zależności od wersji Stelvio będzie mieć skrzynię mechaniczną (6-biegową) lub 8-stopniowy automat.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio w przyszłym miesiącu trafi na rynek amerykański, a jej cena rozpoczyna się od 65 000 dolarów. W Europie SUV Alfy powinien pojawić się w pierwszym kwartale 2017 r.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Alfa Romeo Stelvio
Alfa Romeo Stelvio
Cena podstawowa już od: 169 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr.

Podobne wiadomości:

Alfa Romeo Giulia Coupe - premiera w Genewie?

Alfa Romeo Giulia Coupe - premiera w Genewie?

Aktualności 2017-02-02

Alfa Romeo Stelvio – ruszyła sprzedaż

Alfa Romeo Stelvio – ruszyła sprzedaż

Aktualności 2017-01-20

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.