mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Alfa Romeo Giulia - piękna, szybka, wspaniała

Alfa Romeo Giulia - piękna, szybka, wspaniała

Włosi kazali czekać na ten model ładnych parę lat, ale właśnie przestaliśmy wątpić, czy było warto. Oto Alfa Romeo Giulia - niektórzy właściciele BMW Serii 3 już żałują swojej decyzji.

Alfa Romeo Giulia - piękna, szybka, wspaniała
Plotki, szpiegowskie zdjęcia, przekładane daty premiery... Telenowela pod tytułem Alfa Romeo Giulia właśnie osiągnęła punkt kulminacyjny - Fiat Chrysler Automobiles odsłonił oblicze i wszystkie tajemnice jednego z najważniejszych produktów, jakie dał światu w minionym ćwierćwieczu. Zdecydowanie warto było poczekać ciut dłużej, niż Włosi początkowo zapowiadali.

Alfa Romeo Giulia potrafi wszystko, do czego przyzwyczaiły nas najlepsze modele tej marki - zachwyca wyglądem, kusi osiągami i eleganckim wnętrzem. Włosi osiągnęli to m.in. wracając do koncepcji auta o tylnym napędzie - dzięki temu przód Giulii jest długi, a idealny rozkład mas (w stosunku 50:50) zagwarantuje świetne właściwości trakcyjne nawet przy dużych prędkościach. Zmrużone spojrzenie przednich reflektorów, potężne wloty powietrza w zderzaku, dodatkowe w masce oraz obowiązkowe Scudetto, czyli atrapa chłodnicy w kształcie tarczy - tak nowa Alfa prezentuje się od frontu. W prezentowanej, najmocniejszej wersji QV, wyróżnia się także wielkimi alufelgami, obutymi w opony Pirelli i skrywającymi hamulce od Brembo. Profil auta również nakreślono w najlepszym włoskim stylu, a tył zaskakuje delikatnym spojlerem na tylnej klapie i potężnym, czterorurowym wydechem.
 
Kabina włoskiego sedana to też małe dzieło sztuki - deska rozdzielcza jest skierowana w stronę kierowcy, co ma podkreślać, że przyjemność z prowadzenia auta w Turynie nadal jest priorytetem. Znajdziemy tu oczywiście duży standardowy ekran dotykowy, ale najciekawszym elementem kokpitu jest selektor systemu DNA, którym możemy zmieniać charakter Giulii. Do wyboru kilka trybów pracy silnika, zawieszenia i układu kierowniczego: Dynamic, Natural, Advanced Efficient i Racing. Większość najważniejszych funkcji możemy obsługiwać prosto z kierownicy, co jest ukłonem w stronę bolidów Formuły 1 i ich specyficznych wolantów - znajdziemy tu nawet przycisk uruchamiania silnika!

Jednak elegancka suknia Giulii skrywa jeszcze więcej atrakcji. Od strony technicznej najbardziej rozpala zmysły wymierzona w BMW M3 sportowa wersja. Włosi odeszli jednak od skrótu QV (od Quadrifoglio Verde), który od lat oznaczał u Alfy Romeo bardzo mocne wozy. Pozostało samo Quadrifoglio, ale emocje powinny być tak samo niesamowite. Jak bardzo? Maserati i Ferrari - te dwie marki maczały palce w konstrukcji topowego silnika V6 biturbo, który w Giulii Quadrifoglio proponuje 510KM do zabawy. Aktywny dyferencjał, sportowe zawieszenie, ceramiczno-karbonowe hamulce to tylko niektórzy bohaterowie zespołu, który zadba o to, żeby niedoświadczeni kierowcy nie skończyli podróży najmocniejszą Giulią w najbliższym rowie. Potencjał jest ogromny, bo przyspieszenie od 0 do 100km/h w tym aucie trwa jedynie... 3,9 sekundy. O zwinność w zakrętach też chyba nie trzeba się martwić, bo nie dość że nowa Alfa ma idealny rozkład masy między osiami, to jeszcze jest lżejsza od wspomnianego bawarskiego konkurenta o całe 80kg (razem 1525kg). Aby uzyskać taki wynik, Włosi postawili na lekkie materiały: z włókien węglowych wykonano m.in. maskę dach i wał napędowy, a aluminium wykorzystano do odlewu silnika i elementów zawieszenia w topowej wersji. Pozostałe silniki oferowane Giulii także zapewnią dobre osiągi, a szczególnie warto wymienić tu 3-litrowego turbodiesla produkcji VM Motori. Moc? 340KM. W zależności od wersji biegi będziemy zmieniać ręcznie lub wyręczy nas 8-biegowy "automat" produkcji ZF. Kto woli napęd na cztery koła, także nie będzie zawiedziony - Włosi przewidzieli i tę opcję.
 
Alfa Romeo Giulia to auto, które zatrzyma w połowie drogi niejednego klienta napalonego na BMW Serii 3, Audi A4 czy Jaguara XE. Sprawiła także, że przestaliśmy tęsknić za pięknym modelem 159 i tchnęła wiarę we włoski koncern, który miewał swoje problemy w ostatnich latach. Jeśli Giulia nie ożywi marki Alfa Romeo, to już chyba żadnemu modelowi to się nie uda.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia
Cena podstawowa już od: 139 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Alfa Rome Stelvio Quadrifoglio - drżyjcie śmiertelnicy

Alfa Rome Stelvio Quadrifoglio - drżyjcie...

Premiery 2016-11-16

Alfa Romeo Giulia w wersji kombi

Alfa Romeo Giulia w wersji kombi

Aktualności 2016-10-27

Komentuj:

~swen 2015-06-24

No i chyba BMW, Mercedes i Audi mają powody by czuć się zagrożone.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport