mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Alternatywna Honda

Alternatywna Honda

Pomimo tego, że w ostatnich tygodniach ceny benzyny na światowych rynkach wykazują tendencję spadkowa, to jednak nie są one jeszcze na tyle niskie, żeby wstrzymać rozwój samochodów zasilanych alternatywnie. Przez ostatnie miesiące inżynierowie Hondy dopracowywali model zasilany ogniwem paliwowym.

Alternatywna Honda

Nowa odsłona konceptu o nazwie FCX prezentuje samochód klasy średniej, z nisko osadzonym nadwoziem. Charakterystyczny jest jego obły kształt zakończony krótkim przodem. Wewnątrz oferuje on obszerną kabinę o futurystycznym wyglądzie. W stosunku do poprzedniej odsłony samochodu nastąpiły więc bardzo radykalne zmiany. Z kwadratowego pudełka o niekonwencjonalnym napędzie powstał więc samochód godny XXI wieku.

Stało się tak dzięki intensywnym badaniom, które pozwoliły na rozwinięcie technologii odpowiedzialnej za przechowywanie energii. Nowoczesne ogniwa paliwowe są dużo mniejsze w porównaniu z ich wersją sprzed kilku lat, dzięki czemu projektanci nie byli już tak bardzo ograniczeni. W stosunku do poprzedniej 'baterii' nowa jest o 20 procent mniejsza i przy okazji 30 procent lżejsza pozwalając przy tym na osiągnięcie większej mocy. Ogniwa paliwowe w nowym samochodzie umieszczone zostały w centralnym miejscu podwozia wzdłuż osi pojazdu.

W ekologicznej Hondzie zastosowano silnik elektryczny, którego moc szacowana jest na 129 koni mechanicznych. Jego właściwości pozwalają na osiągnięcie prędkości maksymalnej oscylującej w granicach 160 km/h. Ten rodzaj napędu umożliwia dużo bardziej wydajne wykorzystanie energii. Producent zapewnia, że nowa Honda posiada efektywność trzy razy większą od konwencjonalnie zasilanych samochodów. Na głowę bije także pojazdy o napędzie hybrydowym oraz poprzednią generację FCX.

Pokrótce działanie tego napędu polega na tym, że w ogniwach wodór zamieniany jest na energię elektryczną, która za pośrednictwem baterii (w tym przypadku litowo-jonowych) przekazywana jest do silnika elektrycznego. Produktem ubocznym, jeżeli w ogóle można to tak nazwać, jest po prostu woda. Zbiornik wodoru o pojemności 171 litrów pozwoli na przejechanie prawie 600 kilometrów.

Nie ustalono jeszcze, czy model ten wejdzie do masowej produkcji, ale na pewno będzie w dużej części protoplastą dla modelu, który Honda zamierza wypuścić już w 2008 roku.

Czytaj także:

Najpopularniejsze hybrydy 2006 (2006-09-25)

Futurystyczna hybryda (2006-09-06)

Hyundai testuje pojazdy FCEV (2006-08-03)

 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda ogniwa paliwowe Honda FCX

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

~ta ciekawe 2006-09-26

heh . ciekawe. w polsce jadąc takim pojazdem to na pierwszym zakręcie by sobie zawieszenie urwał , a polscy serwisanci nie wiedzieliby jak to zawieszenie naprawić

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport