mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Amerykańskie Mondeo?!

Amerykańskie Mondeo?!

I kolejne nowości prosto z salonu w Detroit. Fusion - sedan Forda, który wstrzeliwuje się do oferty między Focusa, a model 500. Na tej samej płycie bazuje Lincoln Zephyr - sedan z wyższej półki.

Amerykańskie Mondeo?!

Ford Fusion

Nowy Ford, o średniej jak na amerykański rynek wielkości, przedstawia odmienione zastosowanie koncepcji New Edge Design. Podobnie jak nowy model Focusa na europejskim rynku, tak i większy, debiutujący wczoraj krewniak, jest ewolucją teorii
zapoczątkowanej przez Focusa 1. Patrząc się na auto, zauważamy przede wszystkim wyraźne i zdecydowane linie. Nie ma tu miejsca dla łuków i zbędnych udziwnień. Notabene, pod tym względem jest on podobny do mniejszego imiennika z Europy.

Wzrok przyciągają odważnie skrojone lampy. Przednie, wieloelementowe i tylne a'la Lexus są wyraźnym ukłonem w kierunku młodszych lub bardziej ekstrawaganckich kierowców. Natomiast wnętrze ma prezentować klasyczne podejście do wygody. Podobnie w większym Five Hundred (500), pasażerowie mają dysponować więcej niż zadowalającą ilością przestrzeni.

Napęd nowego Forda to do wyboru dwie jednostki: 2.3-litrowy, czterocylindrowy Duratec i 3-litrowy V6. Oba zbudowane w całości z aluminium, wyposażone w i-VCT (zmienną regulację pracy zaworów) oraz kontrolowany elektronicznie pedał gazu. Wszystkie te nowości mają zapewnić ekonomiczność i niską emisję zanieczyszczeń.

Lincoln Zephyr

Model luksusowej marki Forda, ma zdecydowanie odświeżyć jej wizerunek. Kierowane do młodszej klienteli, a nawiązujące do bogatej historii marki auto, podobnie jak swój poprzednik z 1936 roku, ma łączyć klasyczny wizerunek i najlepszy styl.

Do napędu, odmiennie niż w Fusion, posłuży jedynie mocniejszy i większy silniki V6. 210-konny Duratec, ma trafić i zaspokoić gusta nabywców Lincolna, którzy oprócz niekwestiowanej marki oczekują ponadprzeciętnych osiągów.

Podobnie jak Fusion, również najnowszy Lincoln zbudowany jest na platformie zaczerpniętej z Mazdy 6. To na niej będzie także osadzany siostrzany Mercury Milan. Wszystkie trzy wjadą do salonów na jesień tego roku. Montowanie ich w jednej fabryce w Meksyku, zastosowanie dużej liczby wspólnych części i uzyskana dzięki temu konkurencyjna cena, ma wpłynąć na powodzenie u klientów. Czy tak faktycznie będzie? Przekonamy się już na jesieni.

Targi NAIAS Detroit 2005

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport