mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Amerykańskie krążowniki nad Wisłą!

Amerykańskie krążowniki nad Wisłą!

Proste i masywne linie nadwozia, solidnie wykończone wnętrza oraz potężne silniki. Czy takie cechy mogą być gwarantem sukcesu? Amerykańska marka Cadillac zaczyna coraz szerzej rozkładać skrzydła na naszym rynku, wprowadzając do sprzedaży trzy nowe modele: Escalade, STS oraz SRX.

Amerykańskie krążowniki nad Wisłą!

Czwartkowe popołudnie, 22 marca, obfitowało w moc wrażeń dla wszystkich fanów amerykańskich krążowników. Do tej pory marka Cadillac była postrzegana w naszym kraju jako egzotyczna, lecz teraz zaczyna przyciągać coraz większe zainteresowanie publiki. Nietuzinkowy design samochodów, nowoczesne technologie i solidne wykonanie wnętrza to odpowiedni wybór dla ludzi, którzy chcieliby się wyróżniać spośród szarej masy użytkowników dróg. Poza tym trzeba zauważyć, że Amerykanie wyczuli koniunkturę panującą na europejskim rynku, wobec czego uderzyli w takie segmenty jak SUV oraz crossover. Trudno oczekiwać, że te luksusowe samochody wypełnią w szybkim czasie masowo drogi, bowiem firma nie nastawia się, ze względu na trudny charakter naszego rynku, na spektakularny sukces. W zeszłym roku sprzedano w Polsce tylko kilkadziesiąt sztuk pojazdów tej marki. Patrząc nawet po ich cenach można zauważyć, że będą to auta dla nielicznych.

Pierwszym samochodem, o którym nie sposób nie wspomnieć, przywołując markę Cadillac, jest osławiony za oceanem Escalade. To właśnie wprowadzenie go w 1999 roku spowodowało renesans marki Cadillac na rynku amerykańskim. Teraz z wielkim impetem wchodzi na polski rynek druga generacja modelu, który na pierwszy rzut oka spełniłby oczekiwania niejednego megalomana. Potężne, wywołujące respekt gabaryty, monstrualny grill, a pod maską widlasta ósemka Vortec o pojemności 6,2 litra. Wytwarza ona moc 409 KM oraz moment obrotowy o wartości 565 Nm. Prawdziwy kolos. Najciekawsze jest to, że według producenta 35 procent nabywców tego modelu to... kobiety.

Cadillac Escalade będzie oferowany na naszym rynku w dwóch wersjach wyposażeniowych: Elegance oraz Sport Luxury. W ramach tej pierwszej otrzymamy takie elementy jak: automatycznie otwierana pokrywa bagażnika, system wspomagania parkowania ze wskaźnikiem diodowym, trójstrefowa klimatyzacja, multimedialne centrum DVD z 6-płytową zmieniarką CD, 10-głośnikowy zestaw dźwiękowy Bose, ogrzewane przednie i tylne siedzenia pokryte skórzaną tapicerką oraz elektrycznie regulowane fotele przednie. Za te wszystkie przyjemności trzeba będzie zapłacić przynajmniej 316.800 złotych. Nieco bogatsza wersja Sport Luxury zawiera oprócz bazy dodatkowo: okno dachowe, chłodzone i ogrzewane fotele przednie oraz podgrzewane koło kierownicy. Cena w tym wypadku poszybuje nieco w górę, zatrzymując się na pułapie 335.440 złotych. Poza możliwością zabrania na pokład siedmiu pasażerów, Escalade pozwala, w zależności od konfiguracji foteli, ulokować w swoim wnętrzu od 479 do 3.084 litrów bagażu. W nowym aucie jako standard, w celu polepszenia warunków jezdnych, montowany będzie system aktywnego zawieszenia Road Sensing Suspension oraz systemy kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy (StabiliTrak).

Moda na samochody typu crossover rozkwita właśnie na Starym Kontynencie. Cadillac postanowił wykorzystać tą okazję, wprowadzając w naszym kraju model SRX w nowej odsłonie. Charakteryzując go w kilku słowach można powiedzieć, że łączy sportowy wygląd z dynamiką luksusowego kombi i przestronnością SUV`a. Auto zadebiutowało na europejskim rynku już w 2004 roku. Natomiast w naszym kraju debiutuje wersja, w której zmodyfikowano nieco nadwozie i wnętrze, a do gamy jednostek dodano nowe silniki. Producent zakłada, że model SRX będzie mocnym konkurentem dla samochodów takich jak Volvo XC70, a także Audi A6 Allroad. Z rozstawem osi na poziomie 2,96 metra, jest on największy w tej klasie pojazdów. Przekłada się to również na miejsce dla pasażerów, którego jest naprawdę dużo. Szczególnie w drugim rzędzie siedzeń. W opcji można go wyposażyć w trzeci rząd, dzięki czemu zmieści się w nim siedem osób. Bagażnik w maksymalnej konfiguracji może osiągnąć pojemność nawet 1.960 litrów. Mówiąc o tym aucie warto zaznaczyć, że w standardzie montowany jest system audio Bose wraz z zestawem głośników, zapewniający wzorowe brzmienie muzyki.

W nowym wcieleniu pod maskę samochodu trafił ośmiocylindrowy, 32-zaworowy silnik Northstar o potężnej pojemności 4,6 litra. Ta zaawansowana technologicznie jednostka jest w stanie wytworzyć moc rzędu 325 KM przy 6.500 obr./min. Ponadto dysponuje ona niebagatelnym momentem wynoszącym 427 Nm, który jest osiągany przy 4.400 obr.min. Silnik został sprzężony z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Wersja Sport Luxury, w której auto zostało wyposażone w napęd AWD kosztuje 277.010 złotych. W gamie dostępna jest także nieco mniejsza jednostka V6 o pojemności 3,6 litra z systemem zmiennych faz rozrządu. Jej osiągi to 258 KM oraz moment obrotowy wynoszący 399 Nm przy 2.700 obr./min. Razem z tym silnikiem model SRX będzie można zamówić z napędem na tylne koła (186.150 złotych). Jest to tańsza alternatywa dla wersji z napędem AWD, których ceny zaczynają się od 204.790 zł. Silnik 3,6 l jest montowany wraz z pięciostopniową skrzynią automatyczną. Zarówno ta, jak i wspomniana wcześniej przekładnia pozwala na sterowanie ręczne (Driver Shift Control). Zaimplementowano w niej także system elektronicznego hamowania silnikiem, sprawdzający się w czasie pokonywania pochyłości. Nad komfortem i bezpieczeństwem jazdy czuwa, podobnie jak w Escalade, system StabiliTrak oraz innowacyjny w tym segmencie układ aktywnego zawieszenia - Magnetic Ride Control, wykorzystujący właściwości magnetyczne cieczy wypełniającej amortyzatory na podstawie sygnałów pochodzących z zawieszenia. Potrafi on w sposób ciągły zmieniać charakterystykę tłumienia drgań.

Ostatnim samochodem, który zadebiutował czwartkowym popołudniem w warszawskiej restauracji Cinnamon był model STS. Jest to tradycyjny sedan, który przewodzić będzie amerykańskiej ofensywie na segment premium. Dzięki swojej długości (4.895 mm) oraz rozstawowi osi (2.957 mm) jest to największy sedan w gamie produktów firmy Cadiilac przeznaczonych na rynek europejski. STS oferuje z zewnątrz klinowatą bryłę z kanciastym, wielkim grillem i pionowymi reflektorami oraz tylnymi lampami wykonanymi w technologii diodowej LED. Producent położył nacisk na wnętrze modelu, które według założeń miało być przestronne, a zarazem stylowe i wykonane z materiałów najlepszej jakości. I słowo się rzekło. Konsola centralna oraz deska rozdzielcza samochodu mogą być wykończone panelami aluminiowymi lub na życzenie jedną z dwóch okładzin z drewna eukaliptusowego. W wersji Sport Luxury materiały te są montowane w standardzie. Bardziej wymagający mogą zamówić tapicerkę skórzaną Tuscany, kosztującą niecałe 7 tysięcy złotych.

Cadillac STS będzie oferowany na naszym rynku z silnikiem 3.6 V6 o mocy 257 KM. Dla osób, którym te parametry okażą się niewystarczające, dostępny będzie nieco mocniejszy silnik V8 o pojemności 4.6 (325 KM). Obie jednostki wyposażono w system zmiennych faz rozrządu, który sprawia, że dziewięćdziesiąt procent momentu obrotowego jest dostępne w zakresie 1600 – 5800 obr./min. Jednostki zestrojono z automatycznymi skrzyniami biegów, umożliwiającymi ręczne sterowanie oraz przenoszącymi napęd na tylną oś. Wersja z napędem AWD będzie dostępna już od 299.380 złotych, natomiast za najtańszego STS`a trzeba będzie zapłacić 214.110 złotych.

Zobacz szczegółowy cennik marki Cadillac

Dowiedz się więcej na temat marki Cadillac

Czytaj także:

Pierwsze kombi Cadillaca (2007-03-12)

Cadillac SRX 2007  (2007-02-05)

Cadillac CTS z dieslem (2007-01-24)

Jeszcze bardziej elegancki CTS (2007-01-09)


Podobne wiadomości:

Cadillac One -

Cadillac One - "Bestia" w Warszawie

Aktualności 2016-07-08

Cadillac oddzieli się od General Motors

Cadillac oddzieli się od General Motors

Aktualności 2015-08-14

Komentuj:

~mirek 2009-04-17

a ja mam pytanko- jakie świece żarowe mam w swoim cadim proszę o numer bo u mnie są nie czytelne numery i nie mogę dobrać odpowiedniej proszę o pomoc. cadillac fleetwood 1979r 5700 diesel nr 790364232. bardzo proszę

marekcadil 2009-03-28

Panowie cadillac seville 4,6 l pali w trasie 10,5 l ale przy prędkości do 120 km/h powyżej czyli do 240 km/h pali nawet 16l w mieście latem 18 l/100km a zimą nawet 20/22l/100km. Ale jak ktoś kocha cadillaca to co za różnica ile pali ! jak ktoś chce ekonomii to kupuje renaul clio z silnikiem od kosiarki do trawy i dodatkowo zakłada lpg. a jak ktoś kocha dźwięk 8 V to kupuje cadillaca. Mam pytanie czy ktoś wie jak skasować serwisprzy wymianie oleju ? Bardzo byłbym rad za odpowiedź. Pozdrawiam wszystkich cadillacowców.

~bizoniasty 2007-12-02

Furacze dla wybranych hehe bmw dla turbowiesniakow hehehe

~matii 2007-06-20

to kolejny raz: Amerykanie stworzyli truciciela środowiska bo tak jak więdszość takich aut spala on pewnie ze 20l palika na setkę i uwalnia dużo co2 do atmoswery, pewnie kosztuje ze 300000zł i na polskich drogach sie rozleci, będzie też świetna propozycję dla złodzieja

~Mwitkow 2007-03-27

Sa to cudowne samochody dla osob ceniacych niezaleznosc i wyrafinowany styl, a na ktorych paskudne beemk i wiesniackie merole nie robia wrazenia. Pozdrawiam

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport