mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Amerykańsko-Włoski ogier

Amerykańsko-Włoski ogier

Giugiaro, sławne włoskie studio projektowe zajmujące się tworzeniem samochodów, zabrało się za odświeżenie jednej z ikon amerykańskiej motoryzacji. Efektem tego jest nowy Ford Mustang, który zadebiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles.

Amerykańsko-Włoski ogier

Włoscy projektanci zmieniali krok po kroku w subtelny sposób linie nadwozia samochodu, który dla wielu Amerykanów (i nie tylko) stał się kultowym. Rezultatem wszystkich modyfikacji jest z pewnością bardziej agresywny wygląd, który skłania się bardzo w kierunku klasycznych modeli Mustanga produkowanych na przełomie lat sześćdziesiątych. Najbardziej radykalne zmiany przyszły w obrębie górnej części nadwozia, a konkretniej chodzi tutaj o szklany dach łączący się z tylna szybą. Kolejnym dodatkiem nadającym dynamicznego akcentu są drzwi otwierane do góry, podobnie jak w modelach Lamborghini. Pomimo tylu zmian samochód przybrał delikatnie na wymiarach w stosunku do aktualnej wersji. Szerokość prototypu jest większa o 30 mm, natomiast jego długość wzrosła o 80 mm. Ciekawostką jest fakt, że konstruktorzy usunęli w nim całkowicie tylną klapę bagażnika.

Zobacz galerię zdjęć modelu koncepcyjnego Ford Mustang

Pod maską samochodu ulokowana została jednostka napędowa GT o pojemności 4,6 litra. Widlastą "ósemkę" wyposażono w nową turbosprężarkę, a także ulepszone wtryskiwacze paliwa. Dzięki temu moc silnika szacowana jest na ponad 500 koni mechanicznych. Całość osadzono na potężnych dwudziestocalowych felgach z aluminium, które ubrano w opony o rozmiarach 274/40 (przód) oraz 315/35 (tył). Na specjalną okazję przygotowano także ulepszone zawieszenie, które pozwoli na lepszą kontrolę podczas jazdy tym samochodem. W porównaniu z obecną wersją produkcyjną Mustanga, nowe dzieło będzie zawieszone 5 centymetrów niżej.

Fabrizio Giugiaro po pierwszej przejażdżce nowym modelem podsumował: "Mustang stworzony przez studio Giugiaro jeździ tak samo dobrze jak wygląda. Po wyciśnięciu z niego maksimum na ulicach poza Turynem, stwierdzam, że ten samochód jest w pełni wart 30 tysięcy godzin krwi, potu i łez, które zainwestowaliśmy żeby stworzyć nowoczesnego, a zarazem wydajnego klasyka".

Czytaj także:

Mustang: Będzie Kombi i Cabrio? (2006-11-14)

100 tysięcy Camaro rocznie (2006-05-15)

Jeszcze więcej Mustangów (2005-03-21)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Mustang
Ford Mustang
Cena podstawowa już od: 159 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford Mustang Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Mustang GT Ford Mustang

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

~Yro 2006-12-03

Chce takiego (albo 2 :P)

~Murdzi 2006-12-01

A mnie się wybitnie nie podoba... Mustang to ma być Mustang! Twardy, ostry - a nie Alfa Romeo, do podziwiania....

~Domik 2006-11-30

Świetmy!!!!!Czapki z głów!!!!!

~kazik 2006-11-30

poprostu jest zaje......

~Adlerkm 2006-11-30

Jest to najpiękniejszy klasyk i moję marzenie !! Ten model i model z 65' to dosłownie geniusz projektancki !!!! Wielkie słowa uznania !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Może kiedyś będziemnie stać na taki pocisk

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport