mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Astra z elektryczno-wysokoprężnym napędem

Astra z elektryczno-wysokoprężnym napędem

Na wystawie w Genewie Opel zademonstrował koncepcyjny model Astra Diesel Hybrid, który do napędu wykorzystuje silnik wysokoprężny oraz dwie jednostki elektryczne.

Astra z elektryczno-wysokoprężnym napędem

Astra Diesel Hybrid jest przykładem, jak w kompaktowym modelu można zmieścić elementy napędu hybrydowego, bez ograniczania miejsca wewnątrz pojazdu i obniżania poziomu komfortu. Układ hybrydowy zajmuje w prezentowanej Astrze tyle miejsca, ile zwykła automatyczna skrzynia biegów.

Silnikiem wysokoprężnym wykorzystanym w studyjnej Astrze jest 1,7-litrowa jednostka CDTI o mocy 125 KM, która współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi o mocach 30 i 40 kW. W zależności od warunków elektryczne jednostki wspomagają pracę diesla lub działają samoistnie. Auto przyspiesza w niecałe 8 sekund do prędkości 100 km/h, a spalanie wynosi poniżej 4 litrów, co jest wynikiem lepszym o 25% od podobnych modeli z silnikiem diesla.

Z zewnątrz Astra Diesel Hybrid, z panoramicznym szklanym dachem, nie różni się znacząco od Astry GTC. Wewnątrz pojawiły się natomiast dodatkowe wskaźniki monitorujące na bieżące działanie systemu hybrydowego (poziom zużycia silników elektrycznych, aktualnie wykorzystywany napęd).

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.