mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Astra z elektryczno-wysokoprężnym napędem

Astra z elektryczno-wysokoprężnym napędem

Na wystawie w Genewie Opel zademonstrował koncepcyjny model Astra Diesel Hybrid, który do napędu wykorzystuje silnik wysokoprężny oraz dwie jednostki elektryczne.

Astra z elektryczno-wysokoprężnym napędem

Astra Diesel Hybrid jest przykładem, jak w kompaktowym modelu można zmieścić elementy napędu hybrydowego, bez ograniczania miejsca wewnątrz pojazdu i obniżania poziomu komfortu. Układ hybrydowy zajmuje w prezentowanej Astrze tyle miejsca, ile zwykła automatyczna skrzynia biegów.

Silnikiem wysokoprężnym wykorzystanym w studyjnej Astrze jest 1,7-litrowa jednostka CDTI o mocy 125 KM, która współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi o mocach 30 i 40 kW. W zależności od warunków elektryczne jednostki wspomagają pracę diesla lub działają samoistnie. Auto przyspiesza w niecałe 8 sekund do prędkości 100 km/h, a spalanie wynosi poniżej 4 litrów, co jest wynikiem lepszym o 25% od podobnych modeli z silnikiem diesla.

Z zewnątrz Astra Diesel Hybrid, z panoramicznym szklanym dachem, nie różni się znacząco od Astry GTC. Wewnątrz pojawiły się natomiast dodatkowe wskaźniki monitorujące na bieżące działanie systemu hybrydowego (poziom zużycia silników elektrycznych, aktualnie wykorzystywany napęd).

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport