mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A1 po faceliftingu

Audi A1 po faceliftingu

A1 przy potężnych SUVach i limuzynach w ofercie Audi wygląda jak zabawka. Ale jego popularność rozwiewa wątpliwości - pół miliona sprzedanych egzemplarzy w ciągu 4 lat produkcji potwierdza, że jest bardzo poważnym elementem gamy modelowej. W piąty rok produkcji niemiecki maluch wjeżdża odmłodzony: szybszy, lepiej wyposażony i oszczędniejszy.

Audi A1 po faceliftingu
Face lifting Audi A1 wprowadził wiele zmian do najmniejszego modelu producenta z Ingolstadt. Na początku w oczy rzuca się styl nadwozia, czyli atrapa chłodnicy w nowym dla Audi, sześciokątnym kształcie, zmienione zderzaki i nowocześniejsze refletory oraz tylne lampy. Czyli standardowy zestaw face liftingowy - A1 wygląda świeżo i jeszcze bardziej dynamicznie. Nowe są także wzory aluminiowych felg i możliwość dwubarwnego malowania - w 5-drzwiowej wersji (Sportback) kontrastowy odcień może przybrać cały dach, a w 3-drzwiowym wariancie jedynie biegnące nad bocznymi szybami łuki.
 
Wnętrze również jest odświeżone, ale przede wszystkim lepiej wyposażone. System multimedialny Audi A1 może teraz zawierać pokładowy telefon za jego pomocą zamienić auto w mobilny hotspot, co pasażerowie z pewnością docenią. Drugą nowością jest system nawigacji MMI Navigation plus z wysuwanym z deski rozdzielczej ekranem i sterowaniem głosowym
Najwięcej ulepszeń wprowadzono jednak z myślą o kierowcy. Wszystkie silniki w ofercie A1 są nowe lub zmodernizowane. Szczególne ciekawie zapowiadają się pierwsze w historii firmy 3-cylindrowe motory. Benzynowy ma pojemność ledwie 1litra, ale wspomagany turbosprężarką gwarantuje 95KM mocy maksymalnej. Według Audi zużywa 4,3l paliwa na 100km. Drugi 3-cylindrowiec będzie zasilany olejem napędowym. Z pojemności 1,4 litra osiąga 90KM i ogranicza swój apetyt na ropę do 3,4l/100km.

Każdy z silników dostępnych w nowym Audi A1 może zostać sprzężony z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową, a z silnikiem 1,8TFSI pracuje ona standardowo. Choć to najmniejszy model w ofercie, nie został pozbawiony najnowocześniejszych technologii niemieckich inżynierów, stąd na pokładzie system Audi Drive Select Dynamic, dzięki któremu kierowca kontroluje temperament auta. Silnik, skrzynia biegów S-tronic i zawieszenie mogą pracować w 3 trybach: auto, efficiency i dynamic.
 
Szczyt technicznego zaawansowania w gamie najmniejszego Audi nazywany jest S1 i teraz, za pomocą napędu quattro i 2-litrowego silnika TFSI (231KM, 370Nm), katapultuje kierowcę od 0-100km/h w 5,9s. Przestaje się rozpędzać przy 250km/h i ma oferować lepszy komfort resorowania niż dotychczasowe sportowe wersje A1.
 
Dokładna data premiery w Polsce nie jest jeszcze znana, podobnie jak informacje o ewentualnych zmianach cen. Wiadomo natomiast, że pojawią się nowe wersje wyposażeniowe, które dodatkowo urozmaicą ofertę Audi A1.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A1 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A1 facelifting Audi A1 S1

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport