mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A3 Sportback w Polsce od 94 tys. złotych

Audi A3 Sportback w Polsce od 94 tys. złotych

Model A3 już od wielu lat jest kluczowym modelem dla producenta z Ingolstadt. Ponad jedna trzecia sprzedawanych samochodów tej marki to właśnie ten kompakt. W zeszłym roku pojawiła się nowa generacja modelu, a teraz dołączyła do niej wersja pięciodrzwiowa, czyli Sportback.

Audi A3 Sportback  w Polsce od 94 tys. złotych

Dla osób, które szukają kompakta z segmentu premium, który będzie posiadał praktyczne nadwozie Audi A3 Sportback będzie dobrym rozwiązaniem. Pod względem stylistyki przednia część nadwozia praktycznie nie różni się od wersji trzydrzwiowej. Charakterystyczne przednie światła z diodami LED oraz grill Singleframe są na swoim miejscu. Zmiany zaczynają się dopiero od słupka środkowego. Tylna część nadwozia lekko się wydłużyła za sprawą dodatkowej pary drzwi.

Jego wymiary: długość – 4310 mm, szerokość – 1780 mm i wysokość – 1425 mm są tylko nieznacznie większe od wymiarów poprzednika. Rozstaw osi zwiększył się jednak o całe 58 mm i mierzy teraz 2636 mm.
Zwiększone wymiary pozytywnie wpływają na ilość miejsca w środku. Dodatkowe drzwi ułatwiają co prawda wsiadanie, ale na tylnej kanapie i tak nie ma porażającej ilości miejsca. Gdy z przodu zasiądą wysocy pasażerowie, z tyłu robi się bardzo ciasno. Powiększenie samochodu pozytywnie wpłynęło na miejsce w bagażniku. Zamiast 365 mamy teraz do dyspozycji 380 litrów przestrzeni. Jak na segment kompakt, ilość wystarczająca.

Audi A3 Sportback urosło. Mimo tego inżynierom udało się przeprowadzić skuteczną kurację odchudzającą. Pięciodrzwiowa wersja z podstawowym silnikiem 1.4 TFSI waży teraz o 90 kilogramów mniej niż poprzednik. Masa całkowita to 1205kg.

 

We wnętrzu Audi A3 Sportback jest trochę ponuro za sprawą ciemnej kolorystyki tapicerki i plastików. Jednak do ich jakości nie będziemy mieć zastrzeżeń. Ciekawą nowinką techniczną jest system Audi Connect. Jest to rozszerzenie MMI, które pozwala korzystać z Internetu na pokładzie samochodu oraz zrobić hot spot z dostępem do ośmiu mobilnych urządzeń. Dzięki temu można sprawdzać informacje w Internecie, a także wysyłać maile. To jednak nie wszystkie funkcjonalności. System umożliwia również korzystanie w samochodzie ze indywidualizowanych usług online, począwszy od nawigacji przy pomocy grafik Google Earth i Google Maps Street View poprzez dostarczane przez Audi informacje o ruchu drogowym online, aż po portale społecznościowe Facebook i Twitter. Od niedawna, za pomocą Audi connect można  uzyskać również informacje o ruchu lotniczym i kolejowym, a dzięki serwisowi City Events, o aktualnych wydarzeniach kulturalnych.

Na pokładzie Audi A3 Sportback pojawiły się także rozwiązania wspierające kierowcę. Oferta różnych rozwiązań sięga od korzystającego z radaru tempomatu z automatyczną regulacją odległości między
pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu adaptive cruise control (ACC), poprzez asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist i aktywnego asystenta toru jazdy.

Na początek Audi A3 Sportback pojawi się na rynku z bazową jednostką benzynową o pojemności 1,4 litra. Silnik TFSI rozwija moc 122KM. W ofercie będzie jeszcze dostępna mocniejsza wersja o pojemności 1,8 litra. Maksymalna moc jaką oferuje to 180KM. W późniejszym czasie do gamy jednostek dołączą silniki 1,2 TFSI (105KM) oraz 1,4 TFSI (140KM). Nie zabrakło także jednostek ze znaczkiem TDI.  Podstawową jednostką będzie 1,6 TDI o mocy 105KM. W ofercie znajdzie się także silnik 2,0 TDI o mocy 150 i 184KM.

Cennik Audi A3 Sportback startuje od 94 tysięcy złotych. Pod maską mamy wtedy silnik 1,4 TFSI o mocy 122KM. Za najtańszego diesla o pojemności 1,6 litra trzeba zapłacić równe 100 tysięcy złotych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A3
Audi A3
Cena podstawowa już od: 98 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A3 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A3 Audi A3 A3 sportback

Podobne wiadomości:

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Aktualności 2016-12-23

Wydanie specjalne

Wydanie specjalne "auto motor i sport": Audi...

Aktualności 2016-12-16

Komentuj:

~as 2013-01-27

polskie dziennikarstwo ...

~Piotr 2013-01-27

Volkswagen Sharan 2.0 TDI DSG: Sharak - jakoś tutaj bez pseudomądrości Pan Bartkiewicz przekazał wrażenia z jazdy, a sam tekst nie jest usiany samymi danymi katalogowymi. Można?

~Piotr 2013-01-27

To tytuł nie powinien brzmieć pierwsza jazda a pierwszy przepisany z katalogu opis. Jak zwykle, mój najulubieńszy autor tekstów na stronie xD

~pierwsza jazda 2013-01-27

@Żadnych nowych informacji^ dobrze to ująłeś, tak teraz wszyscy pseudopisarze motoryzacji opisują niby swoje jazdy próbne.

~Żadnych nowych informacji 2013-01-27

Myślę że artykuł powstał nie na podstawie "pierwszej jazdy" a zza biurkowej analizy katalogu i cennika, ściągniętego ze strony producenta. Tyle to chyba każdy z nas potrafi. Od takiego portalu wymagamy trochę więcej...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ford Mustang przeszedł delikatny lifting
Ford Mustang przeszedł delikatny lifting
Po dwóch latach od debiutu globalnej wersji Mustanga przyszedł czas na delikatne odświeżenie. Zmiany nie są rewolucje, ale sprawiają, że amerykańska legenda wygląda świeżo. Zobaczcie, co zmieniło się w nowym modelu?