mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A3 także jako sedan

Audi A3 także jako sedan

Choć na kontynencie europejskim kompaktowe modele w czterodrzwiowej odmianie zdecydowanie przegrywają z hatchbackami, to jednak na wielu innych rynkach średnich rozmiarów sedany cieszą się dużo większą popularnością. I właśnie chyba ze względu na te rynki Audi przygotowało swój model A3 w wersji Limousine. Choć będzie on także oferowany na Starym Kontynencie.

Audi A3 także jako sedan
Audi A3 sedan to typowe trójbryłowe nadwozie, które jednak od swoich nieco starszych kuzynów różni się także innymi detalami. Mierzy 4,46 m długości, 1,80 m szerokości (o 11 mm więcej) i 1,42 m wysokości (o 9 mm mniej niż bliźniacze wersje). Linia boczna jest nieco bardziej wygięta, inny jest kształt maski silnika, zderzaków, wlotów powietrza i osłony chłodnicy Singleframe. Spojler zintegrowano z pokrywą bagażnika, a światła tylne mają szeroki i płaski kształt. Na życzenie dostępne są światła wykonane w technice diodowej.

Masa A3 Limousine wyposażonego w silnik 1.4 TFSI wynosi jedynie 1205 kg. By uzyskać tak niski ciężar, w przedziale pasażerskim Audi zastosowało elementy z hartowanych stopów stali, maskę silnika wykonano z aluminium, a czterocylindrowy silnik waży niewiele ponad 100 kg.

W Europie Audi A3 sedan oferowany będzie z trzema jednostkami czterocylindrowymi z wtryskiem bezpośrednim, turbodoładowaniem, innowacyjnym zarządzaniem temperaturą i systemem Start-Stop.

Silnik 2.0 TDI generuje moc 150 KM i moment obrotowy 320 Nm. Audi A3 Limousine w tej wersji przyspieszacdo 100 km/h w 8,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 213 km/h. Średnie zużycie oleju napędowego wynosi 4,2 l/100 km.

Jednostka  1.4 TFSI wytwarza 140 KM i moment obrotowy 250 Nm. System COD (cylinder on demand) przy niskich obciążeniach odłącza dwa cylindry. 1.4 TFSI na 100 km zużywa średnio zaledwie 4,7 l paliwa i od zera do 100 km/h przyspiesza w 8,4 sekundy. Moc 180 KM i moment obrotowy 250 Nm, to najważniejsze dane silnika 1.8 TFSI. Zastosowano w nim m.in. podwójny system wtrysku - do komór spalania i do kolektora dolotowego. Wyposażony w taką jednostkę pojazd, prędkość 100 km osiąga po 7,3 sekundy, zaś średnio spala 5,7 l/100 km.

W zależności od rodzaju silnika, Audi A3 Limousine jest wyposażone w manualną skrzynię z sześcioma biegami lub w przekładnię automatyczną S tronic, którą można obsługiwać za pomocą dźwigni zmiany biegów lub na życzenie, za pomocą manetek przy kierownicy.

Kilka miesięcy po debiucie rynkowym zadebiutuje także Audi S3 Limousine. Jednostka napędowa 2.0 TFSI generuje w nim moc 300 KM i moment obrotowy 380 Nm. Czterocylindrowy silnik połączony z automatyczną przekładnią S tronic rozpędza auto od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów w 5,3 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. S3 sedan będzie miał o 25 mm niżej zawieszone zawieszenie i będzie także wyróżniał się nieco zmienioną stylistyką zderzaków, osłony chłodnicy Singleframe, wlotów powietrza, obudowy lusterek bocznych, progów i tylnego spojlera. W strefie dyfuzora znajdują się cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, zaopatrzone w chromowane osłony. We wnętrzu znajdziemy zaś sportowe siedzenia (opcjonalnie siedzenia sportowe S), wskaźniki instrumentów z szarymi tarczami, a także czarne, trójwymiarowe listwy dekoracyjne.

Nowe czterodrzwiowe Audi porusza się na kołach o średnicy od 16 do 18 cali. Na życzenie, quattro GmbH dostarcza także koła o średnicy 19 cali. Przednie tarcze hamulcowe są wentylowane.

System stabilizacji toru jazdy ESC posiada elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Podczas szybkiego wjeżdżania w zakręty, przednie koło po wewnętrznej stronie zakrętu lekko przyhamowuje, minimalizując w ten sposób podsterowność i poprawiając trakcję.

Już w wersji wyposażonej w podstawowe radio MMI, kierowca na pokładzie samochodu znajdzie system MMI z elektrycznie wysuwanym monitorem. Jego terminal umiejscowiono na konsoli tunelu środkowego. Kolory wnętrza – czerń, szarość tytanu, beż pashmina i kasztanowy brąz – dopasowano do konkretnych linii wyposażenia. Klient ma do wyboru obicia z tkaniny, kombinację tkaniny i sztucznej skóry, skórę Milano lub kombinację skóry Perlnappa i tkaniny Alcantara.

Dzięki dużemu rozstawowi osi, samochód zapewnia dużo miejsca także pasażerom siedzącym z tyłu. Pojemność bagażnika to 425 l. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń można ją powiększyć, a oparcie dodatkowo zaopatrzyć w tunel do przewożenia długich przedmiotów. Po odblokowaniu, pokrywa bagażnika samoczynnie podnosi się w górę.

Nowością w Audi A3 Limousine będzie usługa Audi connect. Informuje ona o dostępności miejsc parkingowych. Dzięki temu, u celu naszej podróży, system wskaże nam tradycyjne oraz wielopoziomowe parkingi naziemne i podziemne. Tam, gdzie będzie to możliwe, poinformuje nas również o liczbie wolnych miejsc i o opłatach parkingowych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A3
Audi A3
Cena podstawowa już od: 98 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

~kosmita 2013-03-27

piękny, audi a3 to najpiękniejsze auto dostępne na rynku, dez dówch zdan

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Opel Insignia - pierwsze szczegóły
Opel Insignia - pierwsze szczegóły
Do premiery nowego Opla Insignii zostało mniej niż pół roku. Znamy pierwsze szczegóły flagowego modelu Opla, który zadebiutuje z nową nazwą.