Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
Serwis redagowany przez: Auto motor i sport
mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A4 Allroad 2016 (B9) - oficjalna premiera

Audi A4 Allroad 2016 (B9) - oficjalna premiera

Kilka miesięcy po premierze zwykłej odmiany Audi A4, teraz swój debiut święci uterenowiona wersja A4 Allroad. Plastikowe błotniki, dokładki do zderzaków, podniesione zawieszenie i większe możliwości w terenie to główne atuty nowego Audi.

Audi A4 Allroad 2016 (B9) - oficjalna premiera

Audi jest pionierem jeśli chodzi o kombi ze zwiększonym prześwitem i pseudo terenowym wyglądem. Teraz producent z Ingolstadt prezentuje najnowsze wcielenie uterenowionej A-czwórki. Oto nowe Audi A4 Allroad.

Allroada wyróżniają dokładki do zderzaka z przodu, osłona pod silnikiem, plastikowe błotniki oraz inny tylny zderzak. Szare, plastikowe elementy za dopłatą będzie można zamówić w kolorze nadwozia. Nie można tu zapomnieć o zwiększonym o 34 mm prześwicie. 23 mm dało zawieszenie, a pozostałe 11 mm większe koła, które mogą mieć średnicę nawet 19 cali. Optycznie A4 Allroad podwyższają większe niż zwykle relingi dachowe, wykonane z aluminium. 

Jako alternatywę dla standardowego podwozia, Audi oferuje aktywny system kontroli zawieszenia. Kierowca może zmieniać jego ustawienia za pomocą systemu Audi drive select.  W wersji Allroad oprócz standardowych trybów: comfort, auto, dynamic, efficiency oraz individual (tylko w połączeniu z systemem nawigacji), dochodzi jeszcze offroad.

 

Inżynierowie popracowali także nad zawieszeniem. Przednia oś to całkiem nowa, pięciowahaczowa konstrukcja. Takie samo rozwiązanie zastosowano również na osi tylnej, zastępując dotychczasowe wahacze trapezowe. Dzięki użyciu nowych materiałów udało się obniżyć ciężar elementów osi łącznie o 12 kilogramów.

A4 Allroad będzie oferowane z 6 silnikami. Dominują jednostki TDI, których jest aż 5. Motor TFSI oferuje tutaj 272 KM. Najsłabszy diesel ma 150 KM i jest tym samym, który napędzał testowaną niedawno Skodę Superb. Za przeniesienie mocy silnika na koła odpowiada manualna skrzynia sześciobiegowa, siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic lub ulepszona, ośmiostopniowa przekładnia automatyczna tiptronic. Stały napęd na cztery koła quattro to element wyposażenia seryjnego.

Bagażnik ma pojemność 505 litrów. Przy złożonym oparciu tylnego siedzenia oraz przy załadowaniu przestrzeni po sam dach, zwiększa się ona do 1510 litrów.  Elektrycznie przesuwana roleta przestrzeni bagażowej i elektryczny napęd pokrywy bagażnika to elementy wyposażenia seryjnego. Opcjonalnie będzie możliwość domówienia haka holowniczego, wysuwanego za pomocą przycisku.

Wnętrze to dobrze znany ze zwykłej A-czwórki projekt. Minimalistyczna deska rozdzielcza, charakterystyczne fotele i duży ekran dotykowy to elementy rzucające się w oczy. Wachlarz różnorodnych usług Audi connect, Audi smartphone interface oraz Audi phone box z możliwością indukcyjnego ładowania, dają możliwości pobierania online najnowszych propozycji infotainment oraz integracji własnego smartfona z całym systemem. O nagłośnienie zadbał tutaj Bang & Olufsen. System ma aż 19 głośników. Dzięki niemu, Audi jest pierwszym w swoim segmencie producentem, oferującym nagłośnienie emitujące dźwięk 3D.

Czy Audi A4 Allroad będzie godnym rywalem dla VW Passata Alltrack? Auto z Wolfsburga sporo nadrobiło pod kątem technologii i wyposażenia. Być może klienci tańszego (Audi zapewne będzie droższe), uterenowionego kombi nie będą czekać na produkt z Ingolstadt, a zamiast tego wybiorą wartego 147 590 zł Alltracka? Nowe Audi będzie można oglądać na targach motoryzacyjnych w Genewie, a najnowsza generacja pojawi się w salonach sprzedaży latem tego roku.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi A3 Sportback - Niemcy odświeżają wersją e-tron

Audi A3 Sportback - Niemcy odświeżają wersją...

Premiery 2016-09-02

Robert Lewandowski wybrał Audi RS 7

Robert Lewandowski wybrał Audi RS 7

Samochody luksusowe 2016-08-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Poznaj ikonę rajdów
Poznaj ikonę rajdów
Niewiele samochodów wyczynowych zapadło tak w pamięć kibiców. Ten samochód, wyposażony w 2-litrowy silnik z turbosprężarką generował 300 KM, a dzięki napędowi na cztery koła był piekielnie skuteczny.