mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A4. Czwórka z plusem.

Audi A4. Czwórka z plusem.

Audi postawiło na kontynuację linii stylistycznej zapoczątkowanej trzy i pół roku temu przez limuzyną A6. Nowe A4 do złudzenia przypomina starszą siostrę.

Audi A4. Czwórka z plusem.

Oto nowe Audi A4. Wprawdzie przy powitaniu powinniśmy spojrzeć mu głęboko w modne reflektory, schowane za kloszami z gładkiego szkła, ale w drodze wyjątku rezygnujemy z przyjętych form zachowania i pierwsze ciekawe spojrzenia kierujemy na część tylną. Właśnie tu podobieństwo rodzinne do starszej siostry A6 jest największe.

Ten sam podniesiony tył, całkiem podobne lampy i linia dachu, te same pozbawione listew zderzaki.

Czy mamy więc do czynienia z plagiatem A6? Nie, raczej z jego nową interpretacją. Z klarowną formą w stylu typowym dla Audi - elegancką, bez zbędnych ozdobników, za to z wyrazistym obliczem.

Podobną strategię designu zaprezentował z powodzeniem już wcześniej inny bawarski producent, BMW, ze swoimi modelami serii 3 i 5. I to właśnie "trójkę" Audi upatrzyło sobie na głównego konkurenta A4. Nowa limuzyna ma się zmierzyć ze sportowym duchem BMW. Z tego powodu konstruktorzy układu jezdnego przyjęli "trójkę" za wzorzec. Zawieszenie A4 zapewnić ma w równym stopniu przyjemność prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy na najwyższym poziomie.

Na przedniej osi zastosowano po cztery aluminiowe wahacze poprzeczne dla każdego koła. To skomplikowane rozwiązanie powinno wyeliminować praktycznie wszelkie szkodliwe wpływy napędu, poprawić stabilność jazdy i precyzję kierowania.

Dużo uwagi poświęcono także tylnej osi. Jest ona w zasadzie taka sama jak w przypadku A8 i podobnie jak w topowym Audi przyczynić ma się, jak zapewnia producent, do osiągnięcia nienagannych właściwości jezdnych i wysokiego komfortu.

Od początku dostępne będą trzy wersje silnikowe: znany 180-konny turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa TDI oraz dwie całkiem nowe jednostki benzynowe: 2,0-litrową czterocylindrową rozwijającą moc 130 KM oraz 3,0-litrowy 220-konny V6. Obok sportowej dynamiki i znakomitej elastyczności Audi obiecuje także wysoką kulturę pracy i niskie zużycie paliwa. Spokój zapewnić mają wałki wyrównoważające, mały apetyt na paliwo - zmienne fazy rozrządu po stronie dolotu (w V6 także wylotu) i najnowocześniejsze sterowanie elektroniczne.

Ponadto w palecie silników pojawi się wkrótce 20-zaworowy 1.8 Turbo o mocy 150 KM oraz 130-konny TDI. Na tym nie koniec. W planie na przyszły rok są jeszcze: 100-konny TDI, 6-cylindrowy TDI o mocy 150 KM, znany benzynowy V6 2.4/165 KM oraz nowy wariant podstawowy 1.6/100 KM. Modele 1.8T, 3.0 i 2.5 TDI dostępne będą z napędem quattro, 2.0 i 3.0 - z bezstopniowym automatem Multitronic.

Limuzyna A4 jest większa od poprzedniczki w każdym z trzech wymiarów. Pod względem długości przybyło jej aż 7 cm, szerokości - 3,3 cm. Dzięki temu nowe A4 zapewnić ma wszystkim podróżnym więcej miejsca niż dotychczas. Bagażnik także trochę urósł - do 445 l. Materiały i jakość wykończenia wnętrza odpowiadają standardom klasy wyższej.

Sprzedaż w Niemczech rozpoczyna się pod koniec listopada. Ceny zaczynają się tam od 47 624 DEM za model 2.0. Standard obejmuje m.in. komplet poduszek powietrznych (przednie, boczne, chroniące głowę kurtyny), ABS, układ kontroli stabilności ESP, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS, automatyczną klimatyzację.

U nas nowe A4 pojawić ma się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Wtedy znane będą ceny i wyposażenie.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport