mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A4 – będzie kolejny hit?

Audi A4 – będzie kolejny hit?

Nowe Audi A4, czyli flagowy produkt z Ingolstadt, który ma w sobie wszystkie najnowsze rozwiązania techniczne całego koncernu VAG. Zmiany stylistyczne to kosmetyka, ale nie możemy mówić o liftingu, gdyż to całkowicie nowa generacja z fabrycznym oznaczeniem B9. Dilerzy już zacierają ręce i czekają na otwarcie zamówień.

Audi A4 – będzie kolejny hit?
Spójrz na mnie
Audi nie zaskoczyło i przygotowało ewolucję stylistyki odchodzącego modelu. To dobrze sprawdzony przepis na sukces. Przyjrzyjmy się jednak elementom, które mają wyróżnić B9. Po pierwsze nowy grill. Projektanci rozszerzyli go i dołożyli chromowane listwy. Przednie reflektory posiadają ostro zakończone wcięcia, których nie znajdziemy w B8 po liftingu. Do tego zmieniono zarys diodowych świateł dziennych. Te wszystkie elementy sprawiają, iż A4 B9 wygląda bardziej agresywnie niż poprzednik. Warto odnotować, na liście wyposażenia dodatkowego będzie można wybrać lampy pełne LED-owe lub laserowe Matrix.
 
Maska silnika nachodzi na bok samochodu, prosty zabiega, który sprawia, że masz wrażenie, jakby przednią cześć wykonano z jednego arkusza blachy. Przez całą długość A4 B9 biegnie przetłoczenie z początkiem przy górnym rogu reflektora przedniego i znikające na przedłużeniu światła z tyłu. Projektanci spłaszczyli tylne klosze dodając im ostrzejsze kształty.  



Przewaga dzięki technice
Niemcy mają czym się chwalić, oto nowe A4 zostało zbudowane na modułowej platformie MLB, co dało niższą masę w stosunku do poprzednika. Inżynierowie zaoszczędzili 120 kg masy. Z kolei ciężar nadwozia A4 jest niższy o 15 kg. Jeśli dodamy najniższy w klasie współczynnik oporu powietrza równy 0,23 (A4 Limousine, Cw 0,26 dla A4 Avant), to po pierwsze auto będzie spalać mniej paliwa i w kabinie powinno być ciszej.

Siłą A4 ma być działon składający się z siedmiu jednostek napędowych, trzy TFSI i cztery TDI. Moc to od 150 KM do 272 KM. W ofercie od razu pojawia się lansowana, oszczędna wersja ultra, która średnio ma zużywać 3,7 litra paliwa na 100 km. W przypadku A4 Avant wynik ten jest większy tylko o 0,1 litra.

Nie można pominąć nowego 190-konnego silnika 2,0 TFSI. Deklaracje producenta z Ingolstadt są poważne, bo benzynowy motor ma spalać poniżej 5 litrów (4,8 l) na 100 km. Niemcy już zapowiadają,  że w przyszłości pojawi się m.in. wersja napędzana gazem ziemnym. Do silników dopasowano przeprojektowany cały układ napędowy i podwozie. Mechaniczna, 6-biegowa skrzynia jest standardem, zaś w opcji mamy 7-stopniową skrzynię tiptronic, którą opracowano na nowo wraz z funkcją biegu jałowego. Od przyszłego roku w Audi A4 B9 będzie, na życzenie klienta montowany sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.

Systemy
Na pokładzie mnóstwo systemów,  z których największą nowością jest asystent wysiadania. Wyobraźcie sobie, że zjechaliście na pobocze i zaparkowaliście samochód, a następnie chcecie wysiąść. Gdy samochód wykryje zbliżający się szybko pojazd zapali odpowiednie diody na desce rozdzielczej ostrzegając kierowcę. Oczywiście, takich, wciąż świeżych na rynku rozwiązań, jak asystent wyjazdu z miejsca parkowania nie mogło w tym aucie zabraknąć. Doktoratu z rozwiązań technicznych nowego A4 nie będziemy pisać, sprawdzimy je w teście, gdy auto trafi do naszej redakcji. Nowa Audi A4 Limousine i Avant powinna na rynku pojawić się jeszcze w tym roku.



I na koniec wnętrze
Projektanci przebudowali kokpit auta, ale w przeciwieństwie do Audi TT dołożyli duży ekran na środku o przekątnej 8,3 cala. Do tego mamy 12,3-calowy ekran wkomponowany w miejsce tradycyjnych zegarów z dostępem do Google Maps. Klient będzie miał dostęp do pokładowego WiFi, zaś usługa Audi connect daje możliwość skorzystania z szybkiego przesyłu danych w standardzie LTE. Z kolei  Audi smartphone interface połączy naszego smartfona i zezwoli na obsługę aplikacji z naszego telefonu poprzez przyrządy w samochodzie. Przyjemne jest to, że kierowca obserwuje parametry samochodu i nawigację, podczas gdy pasażer na centralnym ekranie może korzystać z innych funkcji niezależnie od kierowcy.

Przyszłość
Wielu  malkontentów zarzuca nowemu modelowi praktycznie bliźniacze podobieństwo do poprzedniczki. Niemcy zapewne z takich afrontów chichoczą w ukryciu. Audi A4 B9 to powiew świeżości okraszony nowymi technologiami. Nikt nie powie, że na tle Mercedesa Klasy C, BMW Serii 3 czy Alfy Romeo Giulii produkt z Ingolstadt jest przestarzały.  Pozostaje odliczać dni do debiutu auta w salonach, który powinien nastąpić jeszcze w tym roku. W przyszłym roku z kolei możemy spodziewać się wersji S4. Z mniejszym niż V8 silnikiem, zapewne będzie to jednostka benzynowa, V6 biturbo. Zapewne wszyscy będą wyczekiwać topowej wersji RS4, również z podwójnie doładowanym motorem V6.

Więcej nowości, nie tylko o Audi A4 B9 znajdziecie w sierpniowym wydaniu miesięcznika auto motor i sport.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 131 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A4 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A4

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

~pd 2015-07-03

"7-stopniową skrzynię tiptronic". 7-mio stopniowy to jest dwusprzęgłowy s-tronic, tiptronic jest 8-mio biegowy panie "redaktorze"

~kriss 2015-07-03

Panie autorze na platformie MLB-Evo a nie MQB jest zbudowane nowe A4

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport