W porównaniu do dwóch wcześniejszych wersji A5 - A5 Coupe oraz A5 Cabrio - Audi A5 Sportback jest dłuższy (4,71 m) o ok. 85 mm, co wynika ze zwiększonego rozstawu osi (2,81). Ma identyczną szerokość (1,85 m) i jest nieznacznie wyższy (1,39 m). Sportowy charakter nadwozia podkreślają ponadto krótki zwis przedni, szeroki rozstaw kół, dosyć wcześnie i łagodnie opadający dach czy wreszcie boczne okna bez ram.
Jak na tego typu auto, Audi A5 Sportback ma niezwykle obszerny bagażnik. 480 litrów pojemności to niemal tyle samo co w A4 Avant (490 l), a dodatkowo, po złożeniu dzielonej tylnej kanapy, można powiększyć przestrzeń bagażową do 980 litrów. Poza tym czteromiejscowe wnętrze jest niemal identyczne jak w pozostałych wersjach A5 czy modelu A4.
W momencie startu sprzedaży, pięciodrzwiowe A5 oferowane będzie w sześciu różnych wersjach silnikowych - trzech benzynowych i trzech wysokoprężnych. Mniej więcej do połowy przyszłego roku oferta powiększy się o dodatkowe trzy wersje, w tym m.in. o silniki 1,8 TFSI oraz 2,0 TFSI.
Gamę silników benzynowych rozpoczyna dwulitrowy silnik TFSI w dwóch wariantach mocy (180 i 211 KM), na szczycie zaś stoi 3,2-litrowa jednostka o mocy 265 KM.
Podstawową jednostką wysokoprężną będzie dwulitrowy TDI o mocy 170 KM z systemem start&stop, którego średnie spalanie wynosić będzie 5,2 l/100 km. Pozostałe dwa diesle to 2,7 TDI o mocy 190 KM oraz 3,0 TDI dysponujący pod maską silnika 240 koniami mechanicznymi.
Najmocniejszy diesel oraz wszystkie wersje benzynowe dysponują stałym napędem na wszystkie koła quattro. Dwie słabsze jednostki wysokoprężne, których moment trafia na przednie koła, otrzymały za to specjalnie zmodyfikowany układ ESP, dzięki któremu do minimum ma zostać zredukowane ryzyko podsterowności. Ponadto wszystkie wersje wyposażono w system do odzyskiwania energii podczas hamowania, która następnie będzie wykorzystywana do zasilania niektórych urządzeń pokładowych.
W sprzedaży znajdzie się również opcjonalny pakiet sportowy S-line. Poza sportowymi elementami wyposażenia wnętrza (m.in. sportowe fotele i kierownica), detalami zewnętrznymi (większe felgi, zmienione zderzaki, czy końcówki układu wydechowego) A5 Sportback będzie mieć również utwardzone zawieszenie oraz obniżone nadwozie.
Początek sprzedaży na pierwszych europejskich rynkach nastąpi tuż po zakończeniu tegorocznej edycji wystawy IAA we Frankfurcie. Jednak już teraz można zamawiać u dealerów to auto. Ceny zaczynają się od 33.650 euro.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +