mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A5 po zmianach

Audi A5 po zmianach

Cztery lata to czas, po którym większość producentów samochodów decyduje się na wprowadzenie zmian w produkowanych samochodach. Nie inaczej jest i w przypadku Audi A5, które w tym roku pojawi się w sprzedaży ze zmodyfikowanymi silnikami, napędem quattro, a także nieco zmienioną stylistyką.

Audi A5 po zmianach
Zmiany stylistyczne w Audi A5 dotyczą przede wszystkim przedniej części nadwozia. Zmienione kształty mają m.in. osłona chłodnicy singleframe, wloty powietrza, reflektory oraz światła przeciwmgielne. Przy opcjonalnych reflektorach ksenonowych "plus" diodowe światła do jazdy dziennej tworzą wąską, jednolitą klamrę obejmującą reflektor. Na życzenie Audi oferuje adaptive light z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów i pobocza. Tylne światła również otrzymały nowy kształt. Na życzenie mogą mieć formę ciągłych pasów diodowych.

Wprowadzone zmiany spowodowały wzrost długości zewnętrznej o milimetr. A5 Sportback ma teraz długość 4,71 m, Coupe i Cabriolet – 4,63 m. Rozszerzono paletę kolorów, których teraz jest 16. Składany dach A5 Cabriolet, w pełni automatyczny i o dobrej izolacji akustycznej, jest dostępny w czterech kolorach. Zwolennicy jeszcze bardziej dynamicznego wyglądu mogą wybrać pakiet elementów zewnętrznych S line.

Wewnątrz Audi A5 pojawiła się nowa kierownica, na życzenie ze spłaszczonym wieńcem, z nowymi dźwigienkami przy kierownicy i chromowanymi wstawkami. Zmieniony został również kluczyk zapłonu, dźwignia automatycznej skrzyni biegów, przycisk opcjonalnego systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select oraz obsługa układów klimatyzacji, a także kierownicy wielofunkcyjnej. Wszystkie wyświetlacze mają teraz podświetlenie w białym kolorze.

Prawie wszystkie kolory wnętrza zostały wprowadzone do tego modelu po raz pierwszy, w Coupe i w Sportback skóra Feinnappa zastąpiła skórę Valcona. Osoby lubiące niestandardowe rozwiązania znajdą w programie Audi Exclusive wiele propozycji indywidualizacji, w tym stylowo zestawioną opcję Audi exclusive line z dwukolorowymi siedzeniami

Oferta silników w odnowionym Audi A5 obejmuje trzy jednostki benzynowe i cztery TDI. Emisja CO2, niezwykle istotna w dzisiejszych czasach, została obniżona nawet o 22 procent.

Całkowicie zmodyfikowana została już 1,8-litrowa jednostka TFSI. W modelu A5 Coupe ten czterocylindrowy silnik zużywa średnio tylko 5,7 l/100 km (134 g CO2/km), czyli o 21 procent mniej niż dotychczas. Moc 1.8 TFSI w A5 wynosi 170 KM. Silnik 2.0 TFSI dysponuje tak jak wcześniej mocą 211 KM.
Nowością w ofercie Audi A5 jest 3.0 TFSI – silnik V6 z doładowywany kompresorem i rozwijający moc 272 KM.

Również czterocylindrowa jednostka wysokoprężna została poddana szeroko zakrojonym modyfikacjom. Silnik 2.0 TDI w wersji z manualną skrzynią biegów i mocą 170 KM zadowala się w A5 Coupe średnio 4,7 litrami paliwa na 100 km (122 g CO2/km).

Ofertę uzupełniają trzy silniki wysokoprężne V6. Jednostka 3.0 TDI o mocy 204 KM jest najoszczędniejszym sześciocylindrowym silnikiem w swojej klasie: w A5 Coupe ze skrzynią multitronic jego średnie spalanie wynosi 4,9 l/100 km (129 gramów CO2/ km). Trochę później pojawi się wyjątkowo czysta wersja clean diesel. A5 z tą jednostką będzie pierwszym coupe na rynku z silnikiem wysokoprężnym spełniającym wymagania normy Euro 6.

Dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna przekładnia sześciobiegowa oraz bezstopniowa przekładnia multitronic. Warianty quattro mają przekładnię manualną lub siedmiobiegową S tronic.

Przy stałym napędzie na wszystkie koła quattro rodzina A5 w połączeniu z przekładnią S tronic wykorzystuje środkowy mechanizm różnicowy z kołem koronowym i selektywnym sterowaniem momentami dla każdego koła. W normalnym trybie jazdy ten mechaniczny podzespół przekazuje większość sił na tylne koła. W razie potrzeby w ułamku sekundy zmienia rozdział sił – nawet 70 procent może być przekazywane na przednią oś, a na tylną oś – maksymalnie 85 procent. Dla wszystkich wariantów quattro jako uzupełnienie dostępny jest sportowy mechanizm różnicowy, który gwarantuje A5 maksymalną precyzję i dobrą trakcję.

Do wyposażenia seryjnego w Audi A5 należeć będzie teraz nowy system informacji kierowcy zalecający przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega. Znacznie udoskonalone zostały teraz także Systemy Infotainment w A5. Seryjnie Audi montuje we wszystkich wariantach modeli z tej serii radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami. Najbardziej rozbudowanym systemem, dostępnym jako opcja, jest MMI Navigation plus z dużym twardym dyskiem, siedmiocalowym kolorowym monitorem, grafiką 3D i odtwarzaczem DVD.

Topowe modele w rodzinie Audi A5 – S5 Sportback, Coupe i Cabriolet – również zostały udoskonalone. We wszystkich S5 montowany jest teraz silnik 3.0 TFSI o mocy 333 KM. W porównaniu z 4,2-litrowym V8, który został zastąpiony przez 3.0 TFSI, nowa, doładowywana kompresorem jednostka V6 zużywa średnio o 20 procent paliwa mniej. S5 Coupe przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy i rozwija ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h.

Zmodyfikowane modele "S" można rozpoznać po nowych światłach, nowych detalach nadwozia i nowych lakierach z efektem kryształowym. Interesujące zmiany zostały wprowadzone również do wnętrza. Najważniejsze nowości techniczne w Audi S5 to napęd quattro ze środkowym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Specjalne zawieszenie sportowe "S" oraz seryjne 18-calowe koła odpowiadają za odpowiednią przyczepność.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A5
Audi A5
Cena podstawowa już od: 139 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

~mario 2011-07-13

jedno z fajniejszych autek na rynku, w sam raz jeśli chodzi o wielkość, a przy tym bez uszczerbku na jakości, komforcie i osiągachh

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport