mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A6 Avant - kombi o różnych twarzach

Audi A6 Avant - kombi o różnych twarzach

Z jednej strony stylowy design, piękne linie i równie atrakcyjne wnętrze. Do tego najnowsza technologia na pokładzie, dzięki której komfort podróży jest na najwyższym poziomie. A jeszcze do tego mocne i dynamiczne silniki. A jeśli komuś jeszcze mało, to na deser niezwykle pojemna przestrzeń bagażowa. Audi A6 Avant, którego najnowsza generacja właśnie wchodzi do sprzedaży na polskim rynku, ma coś interesującego dla każdego.

Audi A6 Avant - kombi o różnych twarzach
Audi A6 w wersji kombi, czyli Avant w języku z Ingolstadt, jest autem, które może pełnić przeróżne funkcje. Auto prezesa? Jak najbardziej. Niezwykle wygodna i przestronna tylna kanapa, szereg możliwości komunikowania się ze światem. No i wygląd, jaki reprezentatywna limuzyna powinna posiadać. Auto rodzinne? Również jak najbardziej. Do przestronnej kabiny dochodzi spory bagażnik, który pozwala na bezstresowe spakowanie się na dwutygodniowy urlop całej rodzinki, a komfortowe warunki sprawiają, że nasi milusińscy nie będą już po godzinie jazdy wymyślać tysiąca powodów, byśmy tylko przerwali jazdę. Z kolei dostępne jednostki napędowe mogą uczynić z Avanta doskonałą propozycję dla osób, które poszukują dla siebie dynamicznego auta na każde warunki drogowe. Nawet niekoniecznie mowa tu o wersjach sygnowanych literkami 'S' czy 'RS'.

A6 Avant oczywiście ma wiele wspólnego z limuzyną A6, które na polskim rynku debiutowało wiosną tego roku. Identyczna jest przednia część auta - z nieco obniżoną maską silnika i spłaszczoną w stosunku do poprzednika osłoną chłodnicy Singleframe. Charakterystycznym elementem zewnętrznym Audi stają się również diody LED - z tyłu w każdej wersji, z przodu oferowane za dopłatą. Skrócony został przedni zwis, co ze wzrostem długości i większym rozstawem osi przełożyło się na większą przestrzeń w kabinie pasażerskiej oraz w bagażniku. Patrząc na auto z profilu w oczy rzucają się, biegnące przez całą długość nadwozia, trzy linie - dolne przetłoczenie na wysokości kół, dolna linia okien oraz linia dachu. Choć stylistyka zewnętrzna nie zmieniła się jakoś rewolucyjnie w stosunku do poprzednika, to sporo wysiłku zostało włożone w poprawę warunków aerodynamicznych. Bardzo dobrym potwierdzeniem tego są relingi dachowe, które teraz przylegają bezpośrednio do dachu.

Przestronne, komfortowe i momentami niezwykle luksusowe - tak można by najkrócej zdefiniować wnętrze Audi A6 Avant i chyba ta definicja w pełni oddałaby charakter kabiny w Audi. Druga definicja - równie poprawna - identyczne jak w normalnym Audi A6. Oczywiście z zastrzeżeniem, że nie mówimy tu o bagażniku. A ten, o pojemności 565 litrów, a przy całkowitym złożeniu tylnych siedzień nawet 1.680 litrów, plasuje A6 Avant w czołówce wśród aut tej klasy. Dodatkowo Audi oferuje szereg funkcjonalnych rozwiązań. Otwieranie klapy bagażnika może odbywać się na różne sposoby - najciekawszy naszym zdaniem sposób polega na wykonaniu ruchu nogą (tak jak byśmy kogoś chcieli kopnąć) pod tylnym zderzakiem. To na wypadek, gdybyśmy podeszli do auta i mieli zajęte obie ręce. Zlokalizowane tam czujniki wykryją ten ruch i zacznie się proces otwierania klapy. Zamknięcie zaś odbywa się po naciśnięciu przycisku na kluczyku bądź na klapie bagażnika. Kolejne dobre rozwiązanie to dźwigienka w bagażniku, dzięki której możemy od wewnątrz złożyć oparcia tylnych siedzeń, dzielonych w stosunku 40:60. A różnego rodzaju prowadnice, uchwyty, listwy i pasy mocujące pozwolą nam bezpiecznie przewieźć każdy niemal bagaż.

A wracając jeszcze na chwilę do kabiny, to wśród naprawdę długiej listy wyposażenia standardowego oraz opcjonalnego, z pozycji które mają wpłynąć na komfort podróżowania, nam najbardziej przypadł do gustu fotel kierowcy z funkcją masażu oraz wentylacją. O nasze poczucie luksusu dbają wysokiej klasy materiały dekoracyjne, jak chociażby drewno dębowe Beaufort.

Niczym nie powinniśmy być zaskoczeni, patrząc na listę oferowanych wersji silnikowych. Tu do wyboru będziemy mieć dwie pozycje benzynowe i trzy wysokoprężne. Listę tych pierwszych otwiera 2,8-litrowy silnik FSI o mocy 204 koni mechanicznych, który może być także połączony z układem quattro. W tym przypadku do setki będziemy się rozpędzać w 8,3 sekundy. Znacznie szybciej, bo tylko 5,6 sekundy sprint ten będzie trwać w 300-konnej wersji trzylitrowego silnika TFSI. Silnik ten, dysponujący maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 440 Nm, połączony jest z napędem na wszystkie koła. W zależności od wersji możemy postawić na skrzynię manualną, automatyczną S tronic bądź bezstopniową Multitronic.

Większą popularnością cieszyć się mają jednak wersje wysokoprężne. Podstawowym silnikiem w tej konstrukcji będzie dwulitrowy TDI o mocy 177 KM. Znacznie więcej możemy jednak oczekiwać od trzylitrowych jednostek. Słabsza dysponuje mocą 204 KM, ale stanowi bardzo dobre połączenie efektywności i osiągów. Średnie spalanie w tej wersji wynosić ma zaledwie 5,3 l/100 KM. Nieco więcej przyjemności z jazdy da nam jednak 245-konna odmiana tego silnika. Przyspieszenie ze startu do 100 km/h trwa zaledwie 6,3 sekundy. Komu jednak to mało, musi uzbroić się w odrobinę cierpliwości i poczekać na trzecią wersję tego silnika. Ta będzie miała już moc 313 KM i będzie zapewniać osiągi na poziomie Audi S6 poprzedniej generacji. A żeby osiągi szły w parze z odczuciami jazdy niezwykle szybkim autem, Audi przygotowało dla tej wersji specjalny odgłos silnika, jaki trudno byłoby uzyskać jednostkom wysokoprężnym. Czyżby Audi S6 i RS6 traciły rację bytu?

Tak jak w przypadku silników benzynowych, również i diesle mogą być zamawiane z różnymi przekładniami (w zależności od wersji) - 6-biegową manualną, bezstopniową oraz automatyczną.

Ceny za nowe Audi A6 Avant zaczynają się od 175,5 tys. zł. W tej kwocie otrzymamy najsłabszą odmianę wysokoprężną. Za podstawowego benzyniaka będziemy musieli wydać 196 tys. zł. I to właściwie wszystkie pozycje w cenniku, które zaczynają się od jedynki z przodu. Za trzylitrową odmianę TFSI zapłacimy prawie 250 tys. zł, za słabszy z trzylitrowych diesli - 216,5 tys., zaś mocniejszy wariant tego silnika - 247,7 tys. zł. Sporo? Zapewne, ale pamiętajmy, że jak już zaczniemy odkładać na kupno A6 Avant, być może zechcemy dokupić szereg elementów z listy wyposażenia dodatkowego. Wówczas cena może jeszcze dość znacząco podążyć w górę.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A6
Audi A6
Cena podstawowa już od: 185 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A6 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi A6 Avant Audi A6

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

~Martyna 2012-02-19

Witam, zwracam się z prośbą do tych osób, które mają konto na fb ;) czy moglibyście polubić zdjęcie mojego autka w konkursie ;) z góry wielkie dzięki :) http://www.facebook.com/photo.php?fbid=342027059175112&set=o.131882080160175&type=1&theater

~pawian 2011-10-09

mnie oprócz full elektroniki przeraża długi rozstaw osi, nisko profilowane opony i prześwit, że palca nie wsadzisz (kij z wszechobecnymi dziurami, chodzi o "leżących" policjantów)

~cwaniak 2011-10-07

nie powiem ładne, ale mnie w takich autach przeraża wszchogarniająca elektronika, co więcej, większość właścicieli takich z większości funkcji NIGDY nie skorzysta

~dj brutus 2011-10-07

Bmw i Mercedes się przy tym audi chowają

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport