mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A6: Więcej niż facelifting

Audi A6: Więcej niż facelifting

Debiutujące w 2004 roku nowe Audi A6 w tym roku poddane zostało kuracji odświeżającej. Jednak inaczej jak w większości tego typu przypadków, poza niezbyt dużymi zmianami stylistycznymi, sporo mamy tu zmian i nowości technologicznych.

Audi A6: Więcej niż facelifting

Zmiany stylistyczne, jakim poddane zostało Audi A6, nie zmieniło nic a nic z jego sportowego charakteru z klasyczną sylwetką aut marki z Ingolstadt. Charakterystyczna już dla wszystkich modeli z czterema pierścieniami osłona chłodnicy "singleframe" zmieniła trochę swój wygląd - logo marki jest bardziej zintegrowane, poziome poprzeczki zmodyfikowano i pokryto błyszczącym lakierem. Zmieniony wygląd mają też zderzaki, wloty powietrza oraz wbudowane w zderzak światła przeciwmgielne. Nowością są seryjnie montowane światła do jazdy dziennej w postaci sześciu diod poniżej reflektorów głównych. Opcyjnie można zamówić ksenony oraz dynamiczne światła oświetlające zakręty.

Niemal bez zmian pozostała linia boczna A6. Diodowe kierunkowskazy w obudowie lusterek oraz nowe obręcze kół to jedyne elementy odróżniające zmienione A6. Tylne światła są teraz dwudzielne z seryjnymi diodowymi światłami hamowania i pozycyjnymi.

Tym razem obyło się bez większych zmian wewnątrz A6. To, co zwraca przede wszystkim uwagę, to większa liczba aluminiowych elementów.

W ofercie nowego A6 znajduje się łącznie dziewięć jednostek napędowych - pięć benzynowych i cztery diesle. Wśród nich mamy trzy zupełnie nowe jednostki, cztery gruntownie zmodyfikowane i tylko dwie bez poważniejszych zmian. Wszystkie zasilane są z układu common rail, za pośrednictwem wtrysku bezpośredniego. Mimo zwiększonej mocy udało się obniżyć zużycie paliwa - średnio o 15%.
 
Otwierające ofertę jednostek wysokoprężnych dwa warianty czterocylindrowego 2,0 TDI nie są może całkowitą nowością w Audi A6, ale zaszła w nich jedna zasadnicza zmiana. Dotychczas stosowane pompowtryskiwacze zostały zastąpione przez system common rail. Mocniejszy wariant, rozwijający moc 170 KM oraz o maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, na rynku pojawi się nieco później. Osiągi tej wersji to 8,9-sekundowy sprint do setki oraz 225 km/h maksymalnej prędkości, przy średnim spalaniu na poziomie 5,7 l/100 km. Jeszcze lepszy wynik, tylko 5,3 l/100 km, jest w stanie uzyskać wersja 2,0 TDI e, o mocy 136 KM i maksymalnym momencie 320 Nm (10,3 s. do setki, 208 km/h maksymalnej prędkości).

Znany już silnik FSI o pojemności 2,8 litra, który teraz będzie miał 10 koni więcej pod maską (łącznie 220 KM), doczekał się drugiej wersji o mocy 190 KM, którą można traktować jako następcę 2,4-litrowego silnika. Oba silniki V6 dysponują takim samym momentem obrotowym 280 Nm, oba też wyposażone są w system Audi valvelift (AVS). System reguluje ilość zasysanego powietrza przez zmianę otwarcia zaworów wlotowych; przepustnica powietrza może najczęściej pozostawać całkowicie otwarta, niepożądane straty dławienia przepływu są w znacznym stopniu ograniczone. Silnik swobodnie oddycha, rozwija większą moc i moment obrotowy, a zużywa mniej paliwa.

I wreszcie trzecia nowość, czyli sześciocylindrowa jednostka 3,0 TFSI o mocy 290 KM. W tym przypadku literka T nie oznacza już tylko turbosprężarki, a ogólnie doładowanie. Według przeprowadzonych badań przy takim silniku mechaniczna sprężarka jest lepszym rozwiązaniem od biturbo - działa efektywniej podczas ruszania, dynamiczniej reaguje na pedał gazu i zajmuje mniej miejsca. Silnik 3,0 TFSI osiąga maksymalny moment obrotowy 420 Nm w zakresie od 2.500 do 4.850 obr/min, przyspiesza w 5,9 s. do 100 km/h, rozpędza się maksymalnie do 250 km/h i spala średnio 9,4 l/100 km.

Moc silników przekazywana jest na koła przednie lub na cztery koła z asymetryczno-dynamicznym rozdziałem momentu (40:60). Napęd quattro dostępny jest z jednostkami od 190 KM, a w przypadku silników 3,0 TFSI, 4,2 FSI oraz 3,0 TDI montowany jest seryjnie. Z kolei jeśli chodzi o skrzynie biegów w A6 – dostępne są sześciobiegowa przekładnia manualna, sześciostopniowa przekładnia automatyczna tiptronic i bezstopniowa przekładnia automatyczna multitronic.

Nowe amortyzatory osi przedniej wraz z poprawioną reakcją sprężyn mają zagwarantować nieco bardziej komfortowo działające zawieszenie, co zostało uczynione niejako na życzenie klientów Audi.

Wśród nowości w A6 należy zwrócić uwagę na asystenta zmiany pasa ruchu, który dostępny będzie w opcji. Działający powyżej prędkości 30 km/h układ, jeśli wykryje inny pojazd w "martwym" polu zapala żółtą diodę w obudowie lusterka zewnętrznego. Jeśli mimo tego ostrzeżenia kierowca włączy kierunkowskaz, dioda zaczyna migać z dużą częstotliwością i świeci jaśniejszym światłem. Co ciekawe, diody tej nie widać z siedzenia pasażera czy też z innego samochodu.

Ważnym elementem wewnątrz nowego Audi A6 będzie trzecia generacja układu obsługi, komunikacji i rozrywki MMI. Dostępna w różnych wersjach, od MMI Radio aż po MMI Navigation Plus, która posiada dodatkowo joystick jako nakładkę na centralnym przycisku obsługowym oraz kolorowy wyświetlacz o rozdzielczości 800x400, który umożliwia wybór dwuwymiarowego widoku bądź 3D. Sercem nowego układu jest centralny komputer (Main Unit) z twardym dyskiem o pojemności 40 GB, na którym zamieszczone są mapy do nawigacji i elektroniczna książka adresowa, a 10 GB pozostaje do dyspozycji kierowcy np. na pliki muzyczne.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A6
Audi A6
Cena podstawowa już od: 185 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A6 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A6

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

~audi a6 lampy 2010-01-25

witam mam pytanie czy wiecie moze czy lampy z homologacja europejska moge zalozyc do anglika czy beda jakies problemy podczas przegladu

~men 2009-01-31

Volvo jest troche lepszym fordem tak,hiii.Nowe Mondeo wygralo test z nowym A4-to chyba wszystko tlumaczy.

~dominik 2008-11-14

volwo to tylko ladniejesze fordy i wielkiej ruznicy miedzy nimi nie ma poza bardzie luksusowym wyposazeniem volvo. Audi bmw i mercedes to sa potezne marki, spojz chodzby ile oferuja modeli, a volvo?? 4+2 kombi... marka ma wspaniala historie i wielu fanow ale to nie sa czasy swietnosci szwedow jak volvo tak i saba

~Dest 2008-11-03

to że coś jest na takiej a nie innej płycie podłogowej nie oznacza od razu że jest takie same. Wiesz może po prostu Bruce mówił o tym że Volvo jest tak samo luksusową marką? Ale ma rację że te Volvo teraz są fajne, wspominana C30 jest samochodem z dużym potencjałem.

~hah 2008-10-31

Czegos tu nie rozumiesz. S40 jest na plycie podlogowej Focusa. W klasie sredniej Volvo ma niby dwa modele - S40 i S60. Ale pamietaj, ze S40 to tylko C30 z tylkiem. Nie moze ani cenonowo, ani jakosciowo, ani silnikami konkurowac z A4. Nawet S60 jest mniejsze od A4. Popatrz na wymiary zewnetrzne, podobnie jest w srodku. Nowe A4 jest prawie tak dlugie jak S80! S80 to jest konkurencja dla A6. A S40 to najwyzej dla A3. Podobnie jak C30. Co nie zmienia faktu, ze do A3 sie nie umywaja.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport