mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A6: Więcej niż facelifting

Audi A6: Więcej niż facelifting

Debiutujące w 2004 roku nowe Audi A6 w tym roku poddane zostało kuracji odświeżającej. Jednak inaczej jak w większości tego typu przypadków, poza niezbyt dużymi zmianami stylistycznymi, sporo mamy tu zmian i nowości technologicznych.

Audi A6: Więcej niż facelifting

Zmiany stylistyczne, jakim poddane zostało Audi A6, nie zmieniło nic a nic z jego sportowego charakteru z klasyczną sylwetką aut marki z Ingolstadt. Charakterystyczna już dla wszystkich modeli z czterema pierścieniami osłona chłodnicy "singleframe" zmieniła trochę swój wygląd - logo marki jest bardziej zintegrowane, poziome poprzeczki zmodyfikowano i pokryto błyszczącym lakierem. Zmieniony wygląd mają też zderzaki, wloty powietrza oraz wbudowane w zderzak światła przeciwmgielne. Nowością są seryjnie montowane światła do jazdy dziennej w postaci sześciu diod poniżej reflektorów głównych. Opcyjnie można zamówić ksenony oraz dynamiczne światła oświetlające zakręty.

Niemal bez zmian pozostała linia boczna A6. Diodowe kierunkowskazy w obudowie lusterek oraz nowe obręcze kół to jedyne elementy odróżniające zmienione A6. Tylne światła są teraz dwudzielne z seryjnymi diodowymi światłami hamowania i pozycyjnymi.

Tym razem obyło się bez większych zmian wewnątrz A6. To, co zwraca przede wszystkim uwagę, to większa liczba aluminiowych elementów.

W ofercie nowego A6 znajduje się łącznie dziewięć jednostek napędowych - pięć benzynowych i cztery diesle. Wśród nich mamy trzy zupełnie nowe jednostki, cztery gruntownie zmodyfikowane i tylko dwie bez poważniejszych zmian. Wszystkie zasilane są z układu common rail, za pośrednictwem wtrysku bezpośredniego. Mimo zwiększonej mocy udało się obniżyć zużycie paliwa - średnio o 15%.
 
Otwierające ofertę jednostek wysokoprężnych dwa warianty czterocylindrowego 2,0 TDI nie są może całkowitą nowością w Audi A6, ale zaszła w nich jedna zasadnicza zmiana. Dotychczas stosowane pompowtryskiwacze zostały zastąpione przez system common rail. Mocniejszy wariant, rozwijający moc 170 KM oraz o maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, na rynku pojawi się nieco później. Osiągi tej wersji to 8,9-sekundowy sprint do setki oraz 225 km/h maksymalnej prędkości, przy średnim spalaniu na poziomie 5,7 l/100 km. Jeszcze lepszy wynik, tylko 5,3 l/100 km, jest w stanie uzyskać wersja 2,0 TDI e, o mocy 136 KM i maksymalnym momencie 320 Nm (10,3 s. do setki, 208 km/h maksymalnej prędkości).

Znany już silnik FSI o pojemności 2,8 litra, który teraz będzie miał 10 koni więcej pod maską (łącznie 220 KM), doczekał się drugiej wersji o mocy 190 KM, którą można traktować jako następcę 2,4-litrowego silnika. Oba silniki V6 dysponują takim samym momentem obrotowym 280 Nm, oba też wyposażone są w system Audi valvelift (AVS). System reguluje ilość zasysanego powietrza przez zmianę otwarcia zaworów wlotowych; przepustnica powietrza może najczęściej pozostawać całkowicie otwarta, niepożądane straty dławienia przepływu są w znacznym stopniu ograniczone. Silnik swobodnie oddycha, rozwija większą moc i moment obrotowy, a zużywa mniej paliwa.

I wreszcie trzecia nowość, czyli sześciocylindrowa jednostka 3,0 TFSI o mocy 290 KM. W tym przypadku literka T nie oznacza już tylko turbosprężarki, a ogólnie doładowanie. Według przeprowadzonych badań przy takim silniku mechaniczna sprężarka jest lepszym rozwiązaniem od biturbo - działa efektywniej podczas ruszania, dynamiczniej reaguje na pedał gazu i zajmuje mniej miejsca. Silnik 3,0 TFSI osiąga maksymalny moment obrotowy 420 Nm w zakresie od 2.500 do 4.850 obr/min, przyspiesza w 5,9 s. do 100 km/h, rozpędza się maksymalnie do 250 km/h i spala średnio 9,4 l/100 km.

Moc silników przekazywana jest na koła przednie lub na cztery koła z asymetryczno-dynamicznym rozdziałem momentu (40:60). Napęd quattro dostępny jest z jednostkami od 190 KM, a w przypadku silników 3,0 TFSI, 4,2 FSI oraz 3,0 TDI montowany jest seryjnie. Z kolei jeśli chodzi o skrzynie biegów w A6 – dostępne są sześciobiegowa przekładnia manualna, sześciostopniowa przekładnia automatyczna tiptronic i bezstopniowa przekładnia automatyczna multitronic.

Nowe amortyzatory osi przedniej wraz z poprawioną reakcją sprężyn mają zagwarantować nieco bardziej komfortowo działające zawieszenie, co zostało uczynione niejako na życzenie klientów Audi.

Wśród nowości w A6 należy zwrócić uwagę na asystenta zmiany pasa ruchu, który dostępny będzie w opcji. Działający powyżej prędkości 30 km/h układ, jeśli wykryje inny pojazd w "martwym" polu zapala żółtą diodę w obudowie lusterka zewnętrznego. Jeśli mimo tego ostrzeżenia kierowca włączy kierunkowskaz, dioda zaczyna migać z dużą częstotliwością i świeci jaśniejszym światłem. Co ciekawe, diody tej nie widać z siedzenia pasażera czy też z innego samochodu.

Ważnym elementem wewnątrz nowego Audi A6 będzie trzecia generacja układu obsługi, komunikacji i rozrywki MMI. Dostępna w różnych wersjach, od MMI Radio aż po MMI Navigation Plus, która posiada dodatkowo joystick jako nakładkę na centralnym przycisku obsługowym oraz kolorowy wyświetlacz o rozdzielczości 800x400, który umożliwia wybór dwuwymiarowego widoku bądź 3D. Sercem nowego układu jest centralny komputer (Main Unit) z twardym dyskiem o pojemności 40 GB, na którym zamieszczone są mapy do nawigacji i elektroniczna książka adresowa, a 10 GB pozostaje do dyspozycji kierowcy np. na pliki muzyczne.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A6
Audi A6
Cena podstawowa już od: 187 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A6 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A6

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A8 za chwilę w salonach. Znamy polskie ceny

Nowe Audi A8 za chwilę w salonach. Znamy...

Aktualności 2017-10-16

Audi wprowadza nowe oznaczenia

Audi wprowadza nowe oznaczenia

Aktualności 2017-08-31

Komentuj:

~audi a6 lampy 2010-01-25

witam mam pytanie czy wiecie moze czy lampy z homologacja europejska moge zalozyc do anglika czy beda jakies problemy podczas przegladu

~men 2009-01-31

Volvo jest troche lepszym fordem tak,hiii.Nowe Mondeo wygralo test z nowym A4-to chyba wszystko tlumaczy.

~dominik 2008-11-14

volwo to tylko ladniejesze fordy i wielkiej ruznicy miedzy nimi nie ma poza bardzie luksusowym wyposazeniem volvo. Audi bmw i mercedes to sa potezne marki, spojz chodzby ile oferuja modeli, a volvo?? 4+2 kombi... marka ma wspaniala historie i wielu fanow ale to nie sa czasy swietnosci szwedow jak volvo tak i saba

~Dest 2008-11-03

to że coś jest na takiej a nie innej płycie podłogowej nie oznacza od razu że jest takie same. Wiesz może po prostu Bruce mówił o tym że Volvo jest tak samo luksusową marką? Ale ma rację że te Volvo teraz są fajne, wspominana C30 jest samochodem z dużym potencjałem.

~hah 2008-10-31

Czegos tu nie rozumiesz. S40 jest na plycie podlogowej Focusa. W klasie sredniej Volvo ma niby dwa modele - S40 i S60. Ale pamietaj, ze S40 to tylko C30 z tylkiem. Nie moze ani cenonowo, ani jakosciowo, ani silnikami konkurowac z A4. Nawet S60 jest mniejsze od A4. Popatrz na wymiary zewnetrzne, podobnie jest w srodku. Nowe A4 jest prawie tak dlugie jak S80! S80 to jest konkurencja dla A6. A S40 to najwyzej dla A3. Podobnie jak C30. Co nie zmienia faktu, ze do A3 sie nie umywaja.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.