mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A6 - kolejne oblicze limuzyny klasy biznes

Audi A6 - kolejne oblicze limuzyny klasy biznes

Do polskich salonów niemieckiej marki rodem z Ingolstadt wjeżdza właśnie najnowsza generacja Audi A6. Nieco mniejsza, lżejsza, a przy tym ekonomiczniejsza, jak zwykle też obfituje w szereg rozwiązań technologicznych, w wielu przypadkach całkowicie innowacyjnych, dzięki którym realizuje hasło koncernu "Przewaga dzięki technice".

Audi A6 - kolejne oblicze limuzyny klasy biznes

To już siódma generacja przedstawiciela Audi z klasy średniej wyższej, która od 1968 roku (wówczas jeszcze jako Audi 100) rywalizuje z innymi modelami z segmentu premium. Wśród wielu wspólnych cech była jedna, która łączyła kolejne generacje. Mowa tu o najnowocześniejszych technologiach, jakie pojawiały się wraz z debiutem każdej odmiany modelu. Nie inaczej jest i z najnowszą "A-szóstką", która jest naszpikowana takimi rozwiązania, jakie trzydzieści lat temu nikomu się jeszcze nie śniły.

Nim jednak o tym, co możemy znaleźć na liście wyposażenia standardowego bądź opcjonalnego Audi A6, krótko o stylistyce. Krótko, bowiem Audi kontynuuje to, co znamy z poprzedniej generacji modelu. Jest niezwykle elegancko, a przy tym ponadczasowo. Nieco krótsze i niższe nadwozie, a przy tym nieznacznie poszerzone zapewnia autu bardziej sportowe proporcje. To niewątpliwie najbardziej sportowa spośród limuzyn z tej klasy, której wygląd dodatkowo możemy "usportowić" wybierając pakiet S line. Aluminium i nowoczesna stal, zastosowana w wielu miejscach nadwozia, sprawiają z kolei, że karoseria Audi A6 jest lekka (waga niższa o 80 kg), a przy tym sztywna i bezpieczna.



Najbardziej charakterystycznym elementem nowego A6 nie będzie już, nieco spłaszczona, osłona chłodnicy singleframe, lecz przednie reflektory. Standardowe są halogenowe, ale zamówić możemy bądź ksenonowe plus, bądź diodowe. Ksenonowe posiadają pas diod do jazdy dziennej i nowy rodzaj świateł na każdą pogodę, które zastępują przeciwmgielne, a opcjonalny system adaptive light zapewnia idealne oświetlenie drogi i pobocza bez względu czy poruszamy się w mieście, na krętej drodze czy też na autostradzie. Połączenie z nawigacją z kolei powoduje, że światła dostosowują się zawczasu do zmiany rodzaju drogi, skrzyżowania, a np. po wjeździe do Wielkiej Brytanii przestawiają się na ruch lewostronny.

Bardziej charakterne z wyglądu są jednak światła diodowe. W tej technologii wykonane są zarówno światła mijania, do jazdy dziennej, ale także drogowe, kierunkowskazy oraz światła na każdą pogodę. Nie trzeba chyba też wspominać, że również i tylne światła wykonane zostały w technologii LED.

Zwiększony o 7 cm rozstaw osi zapewnia jeszcze bardziej przestronne wnętrze, które jest eleganckie, luksusowe, niezwykle komfortowe oraz oczywiście ergonomiczne. Choć trzeba przyznać, że osoby po raz pierwszy wsiadające do kabiny tego auta powinny zarezerwować sobie trochę czasu na zapoznanie się z obsługą choćby systemu MMI. Jednocześnie należy wspomnieć, że nowe Audi A6 feruje ponad dwa razy więcej funkcji niż było u poprzednika. Wśród ciekawych elementów, jakie możemy dostać za dopłatą, warto wspomnieć o wyświetlaczu Head-up Display, pokazującym najważniejsze informacje na przedniej szybie, oraz MMI touch – systemie obsługi z panelem dotykowym.

Zastosowane materiały to najwyższa półka, starannie je wybrano i przygotowano. W zależności od upodobań możemy wybrać wersję z drewnianym bądź aluminiowym wykończeniem deski rozdzielczej Na życzenie fotele przednie są wentylowane i wyposażone w funkcję masażu, nie mówiąc o elektrycznej regulacji we wszystkich chyba możliwych kierunkach. W oczy rzuca się, choć dopiero po uruchomieniu silnika, chowany ekran nawigacji i komputera pokładowego.

Audi A6 oferuje bardzo długą listę systemów, które mają wspomagać kierowcę albo uprzyjemniać jego podróż. Sporo z nich znane jest już z innych modeli Audi, a także możemy je znaleźć u konkurentów. Adaptacyjny tempomat współpracujący z radarem z funkcją Stop&Go, system Audi pre sense, który zapobiega bądź minimalizuje skutki zderzenia, system utrzymujący pas ruchu, asystent parkowania, regulowane pneumatyczne zawieszenie czy też funkcja odczytywania znaków drogowych. Niewątpliwie niezwykle funkcjonalnym rozwiązaniem jest możliwość połączenia z internetem, dzięki czemu m.in. nawigacja może wyświetlać zdjęcia z Google Maps. Również pod względem nagłośnienia nowe Audi A6 może być wyposażone w system najwyższej klasy – firmy Bang & Olufsen.

Wspomniana technologia to jednak tylko dodatek. Z całą pewnością dużo ważniejsze jest to, co możemy znaleźć pod maską Audi A6. A tu w ofercie jest pięć silników, znanych już, lecz poddanych modyfikacjom. Oba silniki benzynowe to jednostki 6-cylindrowe. Słabszy 2,8 FSI rozwija moc 204 KM a maksymalny moment wynosi 280 Nm. Doładowana za pomocą kompresora trzylitrowa jednostka TFSI dysponuje mocą 300 KM i maksymalnym momentem 440 Nm.

Dwulitrowy silnik TDI osiąga moc 177 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 380 Nm, z kolei o litr pojemniejsza jednostka V6 jest dostępna w dwóch wariantach mocy  - 204 i 245 KM, które odpowiednio dysponują maksymalnym momentem w wysokości 400 i 500 Nm. Nieco później na rynku pojawi się hybrydowa odmianaA6, którą napędzać będą silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny o łącznej mocy 245 KM przy średnim zużyciu paliwa 6,2 l na 100 km.

Podobnie jak w poprzednim modelu bogata jest oferta skrzyń biegów. W zależności od silnika montowane są: manualna sześciobiegowa skrzynia biegów, multitronic lub dwusprzęgłowa S tronic. Oczywiście nie brak również napędu quattro, w który nie może być wyposażona jedynie najsłabsza odmiana wysokoprężna. W wersjach z najmocniejszymi silnikami można zamówić także opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy na tylnej osi.

Na wyposażeniu seryjnym znajduje się naturalnie także system Audi drive select, który wpływa na charakterystykę działania pedału przyspieszenia, automatycznej przekładni i układu kierowniczego. Nowością jest piąty tryb jazdy - efficiency - który steruje dodatkowo klimatyzacją oraz tempomatem i adaptacyjnym zawieszeniem. Poza tym do wyboru są znane już tryby comfort, auto, dynamic i individual.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A6
Audi A6
Cena podstawowa już od: 185 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A6 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A6

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

~krejzi 2011-03-29

może i fajna, ale zero oryginalności w niej, a jak napisał mój przedmówca, aż się boję, jak ta elektronika zacznie się psuś no i weź połap się w tych wszystkich funkcjach

~boob 2011-03-26

Elektronika to klęska motoryzacji także w AUDI

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport