mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A7 face-lifting: Świeży oddech po 4 latach

Audi A7 face-lifting: Świeży oddech po 4 latach

Świat motoryzacji coraz bardziej zacieśnia się ze światem komputerów i szeroko pojętej elektroniki. Efektem tego jest konieczność coraz częstszej wymiany "pokoleń". Audi A7 ledwie cztery lata temu pojawiło się na rynku, a już doczekało się wersji "poprawionej".

Audi A7 face-lifting: Świeży oddech po 4 latach

Niektórzy mówią na to rozwój technologiczny, inni wyścig zbrojeń. Jedno jest pewne - samochody będą coraz częściej poddawane aktualizacjom, popularnie nazywanymi "face-lifting". I to nie tylko oprogramowania w systemie nawigacji, ale także sprzętu na pokładzie oraz urządzeń zewnętrznych. Szczególnie będzie to widoczne w segmencie premium, gdzie nacisk na nowe technologie jest bardzo mocny. Ceny wysokie, a klient wymagający, dlatego nie można sobie pozwolić na zasypianie gruszek w popiele i spokojne obserwowanie słupków sprzedaży.

Koronnym przykładem nowego trendu może być tutaj Audi, które zaledwie cztery lata po premierze modelu A7 decyduje się na odświeżenie tego auta. Producent z Ingolstadt wymienił zderzaki, osłonę chłodnicy nazywaną Singleframe, zainstalował nowe lampy (opcjonalnie oferujące technologię Matrix LED, znaną z A8) oraz poprawił kilka detali. Karoseria modelu A7 Sportback jest nadal wykonana z aluminium oraz stopów metali. Po zmianach auto urosło o pięć milimetrów pod względem długości. Jego łączna długość to 4974 mm, szerokość – 1911 mm, wysokość – 1420 mm, a rozstaw osi – 2914 mm.

Audi A7 w odświeżonej wersji oferuje sześć nowych kolorów, co w sumie daje paletę trzynastu barw. Jednak najbardziej wymagający klienci za dopłatą mogą stworzyć swój unikatowy kolor, którym zostanie pokryta karoseria. Do tego można dobrać kilka całkowicie nowych wzorów felg w rozmiarach od 17 do 21 cali.

Czas zajrzeć do wnętrza. Tutaj nie należy spodziewać się rewolucji. Audi postawiło na poszerzenie palety materiałów, które mogą się pojawić na fotelach oraz desce rozdzielczej. Jedną z ciekawostek jest wykończenie kokpitu elementami sprasowanego aluminium z drewnem, które zostały pomalowane lakierem fortepianowym. Bardzo ładnie prezentują się także aplikacje z drewna orzechowego Beaufort.

W odnowionej wersji klienci na dzień dobry dostają system MMI (z nowym procesorem Nvidia Tegra 30) w standardzie za dopłatą dostępny będzie system Head Up Display (HUD), który wyświetla prędkość oraz koordynaty nawigacji na przedniej szybie, tak by kierowca nie musiał odwracać wzroku od sytuacji na drodze. Audi A7 będzie w standardzie wyposażone w dwa złącza USB schowane w podłokietniku. Audi zdecydowało się porzucić swój dotychczasowy interfejs wymagający specjalistycznego kabla, dzięki któremu mogliśmy podłączyć smartfon lub pamięć USB z muzyką. Dodatkowo do dyspozycji są także dwa czytniki kart obsługujące do 64 GB. W standardzie montowany jest system audio Bose (14 głośników). Bardziej wymagający mogą zamówić obłędnie grający system Bang & Olufsen o łącznej mocy 1200 watów, składający się z 15 głośników.

W nowym modelu klapa bagażnika jest otwierana elektrycznie. Przedstawiciel polskiego importera zapewniał, że w porównaniu z konkurencyjnymi modelami klapa otwiera się bezszelestnie. Dostęp do przestrzeni bagażowej jest bardzo wygodny. Ma ona pojemność wyjściową 535 litrów, którą można zwiększyć do 1390 litrów, składając oparcia dzielonej tylnej kanapy.



Paleta silników obejmuje pięć turboładowanych jednostek z wtryskiem bezpośrednim: dwa silniki TFSI i trzy TDI. Ich pojemność sięga od dwóch do trzech litrów, a moc od 218 KM do 333 KM.

Przy okazji premiery odświeżonej wersji A7, na rynku automatycznie pojawiają się dwie, usportowione wersje. Są one wyposażone w silnik 4.0 TFSI. W Audi S7 Sportback jednostka ta ma moc 450 KM, a w Audi RS 7 Sportback 560 KM.

Cennik Audi A7 Sportback startuje od 272 000 zł. W tej cenie dostajemy model z silnikiem 3.0 TDI o mocy 218 KM. Wersja z silnikiem benzynowym 3.0 TFSI o mocy 333 KM kosztuje od 301 600 zł. Najdroższy w cenniku jest wariant 3.0 TDI ze skrzynią Tiptronic. Kosztuje on co najmniej 317 400 zł. W przypadku Audi cennik wyposażenia opcjonalnego jest bardzo długi, więc ceny końcowe mogą być sporo wyższe. Wszystko ogranicza wyobraźnia i przede wszystkim portfel klienta.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A7
Audi A7
Cena podstawowa już od: 227 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A7 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A7 facelifting

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

~dzdz 2014-09-19

krótko, bez rewelacji, z clsem przegrywa w przedbiegach

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport