mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A8 L z silnikiem 12-cylindrowym

Audi A8 L z silnikiem 12-cylindrowym

Prezentując wydłużoną wersję modelu A8 Audi przedstawił najbardziej sportową luksusową limuzynę. Dwanaście cylindrów, 450 KM (331 kW) i 580 Nm – wzrost o 30 KM i 20 Nm w porównaniu z poprzednikiem – oznacza niezwykłą moc i doskonałe osiągi.

Na sprint od 0 do 100 km/h nowe Audi A8 L 6,0 quattro potrzebuje tylko 5,2 s, a w ciągu zaledwie 17,4 s przyspiesza od 0 do 200 km/h. Dwunastocylindrowy silnik pozwala osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h w czasie krótszym niż 30 s. Równocześnie ponad 95% maksymalnego momentu obrotowego jest do dyspozycji kierowcy od 2300 do 5300 obr./min. Charakterystyka momentu obrotowego tego silnika nie ma sobie równych.

Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic troszczy się o to, aby przekazywana siła napędowa była wykorzystywana w optymalnych dawkach. Po ustawieniu dźwigni biegów w pozycji tiptronic kierowca może samodzielnie zmieniać biegi. Natomiast program sportowy gwarantuje dynamiczny styl jazdy. Lekkie, aluminiowe nadwozie (ASF) oraz mocna jednostka napędowa zapewniają doskonałe osiągi i bardzo korzystne zużycie paliwa.

Nowe A8 L 6,0 quattro wyróżnia także aluminiowe podwozie z montowanym seryjnie zawieszeniem pneumatycznym, które w każdej sytuacji zapewnia optymalną charakterystykę tłumienia. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne (z amortyzatorami z bezstopniową regulacją tłumienia) rozwiązuje klasyczny konflikt między dobrą sterownością samochodu i odpowiednim dla tej klasy pojazdów komfortem resorowania. Kierowca poprzez MMI może wybierać między czterema zdefiniowanymi ustawieniami zawieszenia – od sportowego aż do wyjątkowo komfortowego.

Już na pierwszy rzut oka widać, że A8 L 6,0 quattro jest najbardziej wyjątkowe wśród modeli Audi A8. Jego przód jest wyrazem nowej formy stylistów Audi. Centralny element stanowi charakterystyczna jednoczęściowa osłona chłodnicy, której chromowana rama zewnętrzna otacza polakierowane na szaro ożebrowanie z poziomymi chromowanymi listwami. Napis W12 sygnalizuje moc drzemiącą pod maską samochodu.

Dwunastocylindrowe A8 zostało wyposażone w nową technikę oświetlenia – adaptive light ze światłami do jazdy dziennej wykorzystującymi diody LED. Jej pięciogwiazdkowe elementy świetlne odgrywają również rolę stylistyczną i zmieniają wygląd przedniej części samochodu. Technika ta jest rewolucyjna ponieważ nie powoduje zwiększenia zużycia paliwa, za to sprawia, że samochód jest widoczny z daleka. Stało się to możliwe dzięki znikomemu, w porównaniu z konwencjonalnymi żarówkami, poborowi energii przez diody LED.

We wnętrzu pojazdu panuje atmosfera prawdziwego luksusu. Widoczna i odczuwalna w każdym detalu najwyższa jakość użytych materiałów i sposobu wykończenia łączy się z komfortową i ergonomiczną przestronnością wnętrza.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 376 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A8 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A8

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport