mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A8 L z silnikiem 12-cylindrowym

Audi A8 L z silnikiem 12-cylindrowym

Prezentując wydłużoną wersję modelu A8 Audi przedstawił najbardziej sportową luksusową limuzynę. Dwanaście cylindrów, 450 KM (331 kW) i 580 Nm – wzrost o 30 KM i 20 Nm w porównaniu z poprzednikiem – oznacza niezwykłą moc i doskonałe osiągi.

Na sprint od 0 do 100 km/h nowe Audi A8 L 6,0 quattro potrzebuje tylko 5,2 s, a w ciągu zaledwie 17,4 s przyspiesza od 0 do 200 km/h. Dwunastocylindrowy silnik pozwala osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h w czasie krótszym niż 30 s. Równocześnie ponad 95% maksymalnego momentu obrotowego jest do dyspozycji kierowcy od 2300 do 5300 obr./min. Charakterystyka momentu obrotowego tego silnika nie ma sobie równych.

Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic troszczy się o to, aby przekazywana siła napędowa była wykorzystywana w optymalnych dawkach. Po ustawieniu dźwigni biegów w pozycji tiptronic kierowca może samodzielnie zmieniać biegi. Natomiast program sportowy gwarantuje dynamiczny styl jazdy. Lekkie, aluminiowe nadwozie (ASF) oraz mocna jednostka napędowa zapewniają doskonałe osiągi i bardzo korzystne zużycie paliwa.

Nowe A8 L 6,0 quattro wyróżnia także aluminiowe podwozie z montowanym seryjnie zawieszeniem pneumatycznym, które w każdej sytuacji zapewnia optymalną charakterystykę tłumienia. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne (z amortyzatorami z bezstopniową regulacją tłumienia) rozwiązuje klasyczny konflikt między dobrą sterownością samochodu i odpowiednim dla tej klasy pojazdów komfortem resorowania. Kierowca poprzez MMI może wybierać między czterema zdefiniowanymi ustawieniami zawieszenia – od sportowego aż do wyjątkowo komfortowego.

Już na pierwszy rzut oka widać, że A8 L 6,0 quattro jest najbardziej wyjątkowe wśród modeli Audi A8. Jego przód jest wyrazem nowej formy stylistów Audi. Centralny element stanowi charakterystyczna jednoczęściowa osłona chłodnicy, której chromowana rama zewnętrzna otacza polakierowane na szaro ożebrowanie z poziomymi chromowanymi listwami. Napis W12 sygnalizuje moc drzemiącą pod maską samochodu.

Dwunastocylindrowe A8 zostało wyposażone w nową technikę oświetlenia – adaptive light ze światłami do jazdy dziennej wykorzystującymi diody LED. Jej pięciogwiazdkowe elementy świetlne odgrywają również rolę stylistyczną i zmieniają wygląd przedniej części samochodu. Technika ta jest rewolucyjna ponieważ nie powoduje zwiększenia zużycia paliwa, za to sprawia, że samochód jest widoczny z daleka. Stało się to możliwe dzięki znikomemu, w porównaniu z konwencjonalnymi żarówkami, poborowi energii przez diody LED.

We wnętrzu pojazdu panuje atmosfera prawdziwego luksusu. Widoczna i odczuwalna w każdym detalu najwyższa jakość użytych materiałów i sposobu wykończenia łączy się z komfortową i ergonomiczną przestronnością wnętrza.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 381 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi A8 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi A8

Podobne wiadomości:

Superauto od Audi i Lamborghini

Superauto od Audi i Lamborghini

Samochody luksusowe 2017-03-11

Elektryfikacja zaraża kolejne gałęzie koncernu z Wolfsburga. Teraz pojawiają się plotki o elektrycznych supersamochodach od Audi i Lamborghini. 

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Aktualności 2016-12-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy
Mitsubishi Grand Lancer - nie dla Europy
Dobra wiadomość jest taka, że Mitsubishi finalnie nie uśmierciło swojego kompakta. Na rynku pojawi się model Grand Lancer, ale nie będzie dostępny dla klientów w Europie. Zamiast tego pojawi się na wybranych rynkach w Azji.