mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi A8 - limuzyna na dwa serca

Audi A8 - limuzyna na dwa serca

Audi A8 dołączy do grona modeli, które dzięki napędowi hybrydowemu mogą pochwalić się swoim ekologicznym podejściem do środowiska. Nie tylko jednak te względy zdecydowały o takim kroku firmy z Ingolstadt. Wersje hybrydowe swoich flagowych limuzyn mają już od pewnego czasu i Mercedes, i BMW.

Audi A8 - limuzyna na dwa serca

Audi A8 Hybrid, które po raz pierwszy pokazane zostanie na wrześniowych targach we Frankfurcie, a w sprzedaży dostępne będzie od przyszłego roku, ma, według zapewnień niemieckiego koncernu, mieć moc i osiągi porównywalne do aut z sześciocylindrowymi jednostkami, ale jednocześnie ma spalać tyle paliwa, ile modele czterocylindrowe.

Napęd hybrydowy w Audi A8 tworzą dwulitrowy silnik benzynowy oraz motor elektryczny w układzie równoległym. Łączna moc całego układu wynosi 245 KM, zaś maksymalny moment obrotowy 480 Nm. Średnie zużycie paliwa ma wynosić 6,4 l/100 km, hybrydowe Audi A8 będzie w stanie poruszać się w trybie tylko elektrycznym do prędkości 100 km/h, a utrzymując stałą prędkość 60 km/h powinniśmy pokonać dystans 3 kilometrów, nie emitując żadnych zanieczyszczeń.

Rozkładając natomiast na czynniki pierwsze napęd hybrydowy Audi A8, otrzymamy znaną jednostkę TFSI o pojemności dwóch litrów, zmodyfikowaną w nieznacznym stopniu, o mocy 211 KM i maksymalnym momencie 350 Nm, dostępnym w zakresie od 1.500 do 4.200 obr/min. Do pomocy jest silnik elektryczny o mocy 54 KM i maksymalnym momencie 210 Nm.

Napęd hybrydowy pozwoli Audi A8 rozpędzić się do prędkości 100 km/h w 7,7 sekundy i pojechać maksymalnie 235 km/h. Poza trybem elektrycznym oraz standardowym, w którym silniki benzynowy i elektryczny załączają i wyłączają się w odpowiednich momentach, kierowca będzie miał do swojej dyspozycji również tryb sportowy.

Energia elektryczna niezbędna, by mógł pracować motor elektryczny, gromadzona jest w litowo-jonowych bateriach o wadze 36,7 kg, umieszczonych w bezpiecznym przedziale w komorze bagażnika.

Wizualnie hybrydowe Audi A8 różni się od pozostałych wersji kilkoma szczegółami. Seryjne 18-calowe koła (w opcji również 19-calowe) mają specjalne dla tej wersji felgi, wyłącznie hybrydową odmianę można zamówić w nowym, srebrnym kolorze, nie brak także specjalnych oznaczeń, które jednoznacznie wskazują, że mamy wersję z dwoma silnikami. W seryjnym wyposażeniu znajdziemy m.in. trójstrefową klimatyzację, reflektory w technologii LED oraz system audio firmy Bose.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 376 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport