mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi Q7 e-tron - wielki, szybki i oszczędny SUV

Audi Q7 e-tron - wielki, szybki i oszczędny SUV

Choć trudno to sobie wyobrazić, ten ogromny SUV spala mniej niż 2 litry oleju napędowego na 100km jazdy. Oto Q7 e-tron - spalinowo-elektryczna wersja SUV-a od Audi.

Audi Q7 e-tron - wielki, szybki i oszczędny SUV
W oczekiwaniu na rynkowy debiut drugiej generacji Q7 poznaliśmy bardzo ciekawą, ekonomiczną odmianę tego auta. E-tron dysponuje dwoma silnikami - 3-litrowym TDI o mocy 258KM oraz elektrycznym, który dokłada 94kW. Rezultatem ich współpracy jest moc osiągająca w przybliżeniu pułap 373KM i moment obrotowy 700Nm.
Nic więc dziwnego, że osiągi są świetne mimo wielkich gabarytów i słusznej masy. Q7 e-tron przyspiesza do 100km/h w 6 sekund, a maksymalnie może mknąć 225km/h. Jednak najlepsza jest niska cena, jaką za tak dobre osiągi płacimy na stacji benzynowej. Hybrydowe Q7 zużywa bowiem według Audi 1,7l paliwa na 100km. To rewelacyjny wynik, podobnie jak zasięg, który przy maksymalnie naładowanych akumulatorach wynosi aż 1410 kilometrów. Samo ładowanie też nie jest uciążliwe - Audi dodaje w zestawie przewód do ładowania z sieci, co przy odpowiedniej instalacji trwa jedynie 2,5 godziny.

Q7 e-tron jest jednak nadal wielkim i funkcjonalnym wozem transportowym dla dużej rodziny i jej bagażu. Jeśli złożymy wszystkie tylne fotele otrzymamy ponad 2 metry sześcienne przestrzeni ładunkowej. Do tego napęd na cztery koła quattro i stoimy przed niezwykle uniwersalnym, oszczędnym i komfortowym autem.

Na przyjemność z podróżowania Q7 e-tronem pozytywnie wpływa także unikalne rozwiązanie Audi, czyli dynamiczne zawieszenie zespołu napędowego. Potrafi ono kompensować wibracje motoru, dzięki czemu komfort podróży tym SUV-em jest jeszcze wyższy. Innym ciekawym rozwiązaniem jest dwustopniowy pedał przyspieszenia. Po uruchomieniu zespołu napędowego pracuje jedynie silnik elektryczny, a turbodiesel wchodzi do gry dopiero gdy kierowca wciśnie "gaz" mocniej i pokona jego delikatny opór. Dzięki takiemu rozwiązaniu łatwiej jest poruszać się w trybie czysto elektrycznym - przy pełnym naładowaniu akumulatorów może to trwać do 56 kilometrów.

Aby Q7 e-tron było jeszcze bardziej ekonomiczne, nawigacja, kamera i radar auta współpracują z sobą, analizując drogę do 3 kilometrów przed nim. Dzięki temu wiedzą i ostrzegają o łukach, skrzyżowaniach i ograniczeniach prędkości szybciej niż kierowca zdąży je zauważyć.

Czekamy na zelektryfikowany wariant największego SUV-a Audi oraz na jego cennik - Niemcy zapewne zażądają znacznie większej kwoty za tak zaawansowane technologicznie auto niż za Q7 napędzane jedynie turbodieslem.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi Q7
Audi Q7
Cena podstawowa już od: 277 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Premiery 2017-07-13

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Subaru Impreza - premiera we Frankfurcie
Subaru Impreza - premiera we Frankfurcie
Już jesienią na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie pojawi się nowa generacja Subaru Imprezy. Japoński producent uchylił właśnie rąbka tajemnicy na temat kolejnej odsłony kultowego modelu.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech