mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi Q7 po kuracji

Audi Q7 po kuracji

Trzy lata obecności na rynku to dobry moment na pierwszy zabieg odmładzający. Poddało mu się właśnie Audi Q7, w którym jednak zmiany stylistyczne oraz modyfikacje jednostek napędowych są mniej niż drobne.

Audi Q7 po kuracji
Audi postarało się, by dostępne w modelu Q7 silniki były nieco bardziej oszczędne, a jednocześnie w kilku przypadkach również zwiększyło maksymalną moc jednostek. Chodzi tu m.in. o ośmiocylindrowego diesla o pojemności 4,2 litra, którego moc wzrosła z 326 do 340 koni mechanicznych, zaś maksymalny moment wynosi teraz 760 Nm (dostępny w zakresie od 1.750 do 3.000 obr/min). Przy tym zwiększeniu mocy na uwagę zasługuje dość znaczny spadek zapotrzebowania na paliwo tej wersji - z 11,1 do 9,9 l/100 km.

Trzylitrowa jednostka wysokoprężna dysponować będzie teraz maksymalną mocą 240 koni mechanicznych (wcześniej 233 KM) i maksymalnym momentem 550 Nm. Jednocześnie zredukowane zostało jej średnie zapotrzebowanie na paliwo do 9,1 l/100 km. O 0,2 l/100 km mniej paliwa potrzebuje wersja Clean Diesel tej samej jednostki, która już teraz spełnia wymogi normy Euro 6, która wejdzie w życie dopiero w 2014 roku.

Oczywiście wciąż Q7 dostępny będzie także z 12-cylindrowym dieslem TDI o pojemności 6 litrów, mocy 500 KM i maksymalnym momencie 1.000 Nm, który zapewnia przyspieszenie do setki w 5,5 sekundy i średnie spalanie na poziomie 11,3 l/100 km.

Bez zmian, jeśli chodzi o maksymalną moc, będzie za to wśród jednostek benzynowych. 3,6-litrowa jednostka V6 dysponuje mocą 280 KM i maksymalnym momentem 360 Nm, a jej średnie spalanie wynosi 12,1 l/100 km. Z kolei 350-konny silnik 4.2 FSI zadowala się średnio 12,7 litrami benzyny na każde 100 przejechanych kilometrów.

Nowością we wszystkich oferowanych wersjach Audi Q7 jest system odzyskiwania energii podczas hamowania czy podczas jazdy "na luzie". Odzyskiwana w ten sposób energia służy następnie do zasilania urządzeń pokładowych, co pozwoli w ostatecznym rozrachunku na zmniejszenie emisji CO2 o 5 g/km.

Zmiany stylistyczne, jakim poddane zostało Audi Q7, są bardzo kosmetyczne, niemal niezauważalne na pierwszy rzut oka. Niewielkie zmiany objęły przedni grill, zderzaki czy światła. Również wewnątrz żadnych poważnych zmian nie dostrzeżemy. Pojawiły się jedynie nowe materiały, kolorystyka, a w kilku miejscach chromowane dodatki dekoracyjne.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi Q7
Audi Q7
Cena podstawowa już od: 271 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport