mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Audi R8 z otwieranym dachem

Audi R8 z otwieranym dachem

Zapierające dech w piersi osiągi oraz niezwykła przyjemność z jazdy z głową w chmurach. Oto krótka charakterystyka jednej z najważniejszych premier na stoisku Audi - R8 Spyder 5.2 FSI quattro.

Audi R8 z otwieranym dachem
Audi R8 Spyder różni się nieznacznie od obecnej do tej pory w sprzedaży wersji coupe. I nie chodzi tu tylko o możliwość złożenia dachu. W odróżnieniu od coupe R8 Spyder nie ma bocznych osłon wlotów powietrza. Elementy boczne zostały wykonane z kompozytu węglowego, podobnie jak duża pokrywa nad komorą składanego dachu.

Tak jak w każdym kabriolecie Audi, składany dach R8 Spyder 5.2 FSI quattro wykonany jest z tkaniny. Miękki dach waży zaledwie około 30 kilogramów i utrzymuje masę całkowitą i punkt ciężkości samochodu na niskim poziomie.

Miękki składany dach (do wyboru są trzy kolory) ma napęd elektrohydrauliczny. Otwiera i zamyka się w ciągu 19 sekund, także podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 50 km/h. Przy otwieraniu składa się w formie litery "Z" w swojej komorze nad silnikiem V10, przy czym pokrywa przesuwa się automatycznie. Ogrzewana tylna szyba jest chowana oddzielnie w tylnej ścianie za fotelami. Można ją wysuwać i chować niezależnie - zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu. Do wyposażenia seryjnego należy także dodatkowa osłona przeciwwiatrowa z siatki.

Równie ważne co składany dach jest także to, co znajdziemy pod maską Audi R8 Spyder. Dziesięciocylindrowy silnik benzynowy FSI o pojemności 5,2 litra i mocy 525 koni mechanicznych właściwie mówią wszystko, a na pewno bardzo dużo. Jeśli dodamy jeszcze, że moc jednostkowa wynosi 100,9 KM na litr pojemności, każdy KM musi poruszać zaledwie 3,3 kilograma masy, a maksymalny moment obrotowy to 530 Nm osiągany przy 6.500 obr/min, to super osiągi gwarantowane.

I rzeczywiście, prędkość 100 km/h ze startu osiągana jest już po 4,1 sekundy. 200 km/h na liczniku zobaczymy już po 12,7 s. Prędkość maksymalna wersji z sześciobiegową przekładnią manualną wynosi 313 km/h. R8 Spyder 5.2 FSI quattro z manualną skrzynią biegów spala średnio 14,9 l/100 km (z R tronic wynik ten wynosi 13,9 l/100 km).

Do wyboru jest automatyczna przekładnia sześciobiegowa R tronic, która posiada program "normal" i "sport" oraz tryb automatyczny i manualny – kierowca może zmieniać biegi joystickiem na tunelu środkowym lub przełącznikami na kierownicy. Stały napęd na wszystkie koła quattro wykorzystuje centralne sprzęgło wiskotyczne.

Audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro będzie dostępny na początku w Niemczech w pierwszym kwartale 2010 roku. Sprzedaż (przyjmowanie zamówień) rozpocznie się lada dzień.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi R8
Audi R8
Cena podstawowa już od: 803 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi R8 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi targi IAA Audi R8

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

~Wreszcie AUDI ma super wóz !!! BRAVO ! 2009-09-16

Wreszcie AUDI ma super wóz !!! BRAVO !

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport